Moet even mijn ei kwijt

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Innamorata, 2 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Innamorata

    20 jun 2014
    29
    0
    0
    Hallo,

    Ik weet niet zo goed waar ik dit neer moet zetten maar ik moet het even kwijt.

    Een paar jaar geleden ontmoette ik een heel leuke jongen. Het klikte onwijs goed en na een tijdje besloten we de volgende stap te zetten. Samenwonen.
    Ik was net bij hem ingetrokken en op een avond kregen we ons eerste ruzie. De volgende dag leek alles weer goed dus we gingen een dagje naar het strand lekker uitwaaien.
    Tot op de terugweg mijn vriend vroeg of ik de TomTom op zijn telefoon aan wou doen. Toen ik de telefoon ontgrendelde kreeg ik meteen een notitie van hem te zien die over mij ging.
    In de notitie stonden alleen maar nare dingen zoals dat ik vreselijk in bed was. Met zijn exen was alles veel beter leuker geiler enz. Ik deed niks goed en ga zo maar door. Toen ik hem hiermee confronteerde zei hij dat hij dat de vorige avond na de ruzie in een opwelling had opgeschreven. Ik voelde me tot op het bot vernederd en de basis van ons relatie was behoorlijk beschadigd. Toch wist hij me ervan te overtuigen dat hij het niet meende en het was sowieso niet de bedoeling dat ik het zou lezen.
    Het ging weer een tijdje goed totdat ik wat op onze computer aan het prutsen was en een mapje vond met allemaal fotos van zijn exen. Niet een paar fotos maar echt honderden. Ik heb hem toen hij thuis kwam gevraagd of hij ze bewust had bewaard en hij zei nee en verwijderde ze. Dacht ik. Iets knaagde aan me en ik ging toch nog een keer op de computer kijken. Ik vond het mapje weer en alle ‘normale’ fotos waren weg maar er zaten nog wel naakt en sex fotos in en een paar whatsapp gesprekken met ONS over dat ze zo goed waren tussen de lakens. Daar had hij dus wel goede sex mee. Mijn zelfvertrouwen kreeg weer een flinke klap. En zo waren er nog tal van wat kleine dingen die gebeurden.
    Ik heb een paar keer geprobeerd met hem erover te praten maar hij werd alleen maar vreselijk boos. Het verleden was verleden dat moest ik maar een keer los gaan laten. Dus stopte ik het weg. Het ging een jaar goed. We raakten zwanger, we verhuisden naar het buitenland, vriend vond een nieuwe baan. Alleen maar positieve dingen.
    Maar nu zit ik op de helft van mijn zwangerschap en alles komt weer naar boven. Het verdriet, de onzekerheid. Ik voel me een hoopje ellende. Ik wil al die dingen die zijn voorgevallen zo graag vergeten maar het lijkt wel alsof het op mijn netvlies is gebrand. De basis van ons relatie is best wel beschadigd. Ik heb me na die notitie nooit zijn eerste keus gevoeld terwijl ik dat volgens hem wel was/ben. Ik heb ook nooit meer zelf aanstalten gemaakt in bed omdat ik het gevoel heb dat het toch niet goed is wat ik doe. Ik weet dat er veel ergere dingen zijn en misschien stel ik me wel vreselijk aan maar ik weet niet goed wat ik moet doen.

    Liefs.
     
  2. Joyyke85

    Joyyke85 Bekend lid

    18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Vervelend voor je dat je zelfvertrouwen zo een barst heeft opgelopen. Wat hij heeft gedaan is ook helemaal niet netjes en als je je huidige vriendin zo afbrand tegenover anderen dan zit er volgens mij iets niet goed.

    Ook het feit dat ie zoveel foto's enz heeft bewaard van exen is niet helemaal gezond. Kijk als je samen een leven hebt gehad en er zijn fotoboeken van vakanties en dergelijke dan snap ik best dat iemand die bagage bewaart. Maar jij noemt vooral seksistische dingen op.

    Ik zou me als ik jou was vooral niet raar voelen dat je hiermee zit, het is namelijk ook niet normaal meid. Hij heeft een probleem, niet jij.

    Heeft het geen zin om eens je echte gevoel op tafel te leggen, zonder hem aan te vallen. Dus echt vanuit jezelf praten dat je hier zo onzeker door bent geworden en wat het met jou heeft gedaan.. Ik weet anders geen goed advies voor je.

    Sterkte ermee
     
  3. JimmyChoo

    JimmyChoo Actief lid

    7 feb 2014
    255
    0
    16
    Hoe kan hij nou tegen jou zeggen dat het verleden het verleden is en dat je dat moet loslaten, terwijl hij 100 miljard foto's van zijn exen bewaard? De pot verwijt de ketel.
    En wat vervelend dat je zelf niet eens meer het initiatief durft te nemen in bed door wat er gebeurd is. Echt rot voor je! Zou er inderdaad nog eens over praten met je partner. Zodat dit voor eens en voor altijd uit de wereld is.. Succes!
     
  4. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Eerlijk gezegd snap ik niet wat je heeft doen besluiten te blijven en ook nog samen zwanger te worden, als het voor jouw gevoel niet goed zit. Waarom komt dat gevoel na een jaar weer boven? Is er iets gebeurd waardoor je dit gevoel nu weer hebt?

    Je hebt hem blijkbaar vergeven, anders had je niet gebleven. Om nu na een jaar er weer op terug te komen, lijkt mij niet goed. Heb je nog foto's gevonden daarna?

    Ik zou toch voor jezelf goed te rade gaan wat je wilt met deze relatie. Misschien kunnen jullie samen in relatietherapie om aan jullie relatie te werken? Ik keur natuurlijk niet goed wat hij heeft gedaan.
     
  5. Innamorata

    20 jun 2014
    29
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties!

    Het is na een jaar weer naar boven gekomen omdat ik weer een foto vond (niet naakt gelukkig wel op mijn nieuwe laptop =/ ).
    Ik heb hierover en over alles wat in het verleden is gebeurt gepraat en hij toonde voor het eerst begrip! En hij nam de schuld op zich (normaal kreeg ik de schuld, had ik maar niet op de computer moeten kijken).
    Hij heeft me duidelijk gemaakt dat hij niets met die meiden te maken wil hebben, dat ik de enige ben en dat het nog in zijn iCloud zat. Alles is nu echt gewist!jeej.

    Ik heb hem verteld dat ik nog nooit eerder een relatie heb gehad waarin ik me een soort 2de keus voel ipv zijn alles.
    Een enorme opluchting om alles te vertellen zonder dat hij me tegen sprak of boos werd. Volgens mij begrijpt hij nu goed hoe ik me voel en hij doet nu veel meer zijn best voor mij en beebs. Het voelt nu weer zoals in het begin van onze relatie, voor al die zooi gebeurde.

    Heel erg bedankt voor jullie adviezen en het begrip!

    X
     
  6. Dubbelbloed

    Dubbelbloed Actief lid

    25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn zeg! Gelukkig hebben jullie het uitgepraat. Vanaf nu samen genieten van de zwangerschap!
     

Deel Deze Pagina