teleurgesteld & verdrietig!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jee, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Ik zit hier nou al een tijdje op het forum.Lekker meelezen en leuke reacties plaatsen en zo af en toe eens een eigen topic starten...
    Gezellig,zo'n forum!Wordt altijd vrolijk van sommige verhalen die ik lees, 'meiden die zwanger geworden zijn','leuke dingen die gebeurd zijn' en leef mee met de meiden bij wie het zwanger worden maar niet wil vlotten,de miskramen en andere vervelende dingen die bij mensen gebeuren.Soms lees ik het zelfs met tranen in mijn ogen.Nu valt me op dat sommigen hier soms zulke reacties neerzetten en (ik denk) dan er verder niet echt bijnadenken.Ik heb het nu zelf een paar keer meegemaakt.Ik startte een topic over mijn enthousiasme over mijn man en mijn zwangerschap,waarbij ik het verhaaltje schreef zoals ik die blijdschap op dát moment voelde.Toen een topic met de vraag over 'wat ipv peetoom & peettante' en wéér moet ik me dan tegenover sommigen verdedigen.Dat vind ik gewoon jammer!Krijg dan het gevoel dat sommigen mensen niet vanuit iemand anders zijn gedachtengang kunnen gaan.Of je geeft blijkbaar tekst en uitleg teveel (dat ik dan toevallig een geldbedrag noemde,in mijn topic...) of je moet heel je verhaal gaan vertellen 'bij ipv peetoom & peettante op het geboortekaartje waarom jij die personen dan iets specialer vindt.Het ging er mij alleen om tips en dan krijg ik dus hele andere reacties erbij,waarbij ik dan weer denk dat ik iedereen alle privé-omstandigheden moet gaan uitleggen zodat ze begrijpen waarom we die personen op dat kaartje willen hebben.Terwijl het daar helemaal niet omdraaide.Maar gelukkig zijn er genoeg die dan wel fijn en begripvol zijn en een leuk en bruikbaar antwoord kunnen geven!Ik denk dat het straks dan overal wel op discussies kan uitlopen,want als er gevraagd wordt 'wat voor auto hebben jullie?',dan moet je nog op gaan letten dat mensen dan niet zeggen van 'jij bent een patser met zo'n auto?' Of als er een topic komt over vakanties en jij gaat nou eenmaal graag ver op vakantie...Dan kan er overal wel wat negatiefs of raars opgezegd worden...Dan durft straks niemand meer wat te vertellen,want wat dat betreft kan je overal dan wel wat bij verzinnen... :confused:
    Sorry,misschien zijn het de hormoontjes dat ik dit even kwijt wilde,maar het maakte me gewoon verdrietig! :cry: We zitten hier allemaal toch gewoon voor de gezelligheid lijkt mij?!
     
  2. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hoi meis,

    ik heb ook gereageerd in jouw topic over peetoom/tante.

    maar mijn reactie is geplaatst uit mijn oogpunt wat op jou misschien bot over komt. (wij hebben te maken met 9 ooms en tantes).

    niet om jo te kwetsen maar in mijn eigen gedachtegang snap je.

    dat andere topic waag ik me niet aan (wacht maar als ze dadelijk peperdure barbiehuizen wil en papa die allemaal gaat halen ;) )
    (die van mij koopt ook alles wat los en vast zit voor zijn kinderen)
     
  3. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Hoi Ruby28,
    het kwam niet bot over hoor,maar ik vroeg alleen om een tip en kreeg daarop ineens zulke uiteenlopende reacties,die afweken op mijn vraag.
    Toen had ik echt zoiets van 'Jeetje help,ik vraag om tips en nu krijg ik allerlei andere dingen in mijn topic!'Snappie!En om dan alles uit te gaan leggen,toen had ik zoiets van 'poeh,lees allemaal even de vraag...'En dat was niet rot bedoeld natuurlijk,maar ik werd er gewoon echt een beetje verdrietig van...
    Dus jouw man kan er ook wat van!Tja,bij ons is het pas de eerste,dus dat houd vanzelf wel op... :) Het was niet gepland.Ik wilde het wel graag,maar mijn man wilde ineens graag nog een jaartje of meer wachten ivm net gekocht huis etc.Had me daarop ingesteld en me erbij neergelegd na veel tranen en ineens was ik zwanger.Eerst dus beiden erg geschrokken en juist mijn man was de eerste die er helemaal blij om was.En vandaar dat ik dan ook uit blijdschap dat topic geopend had.Zoiets bedoel ik dus met achterliggende verhalen.Maar goed,ben blij voor je lieve reactie! ;)
     
  4. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hoi meis,

    Ik vind eerlijk gezegd dat het wel meevalt hoor, misschien heb jij net kort op elkaar zulke ervaringen gehad....?

    Ja in zo'n topic over Wilders gaat het er wel wat feller aan toe, maar dat komt ook echt door het onderwerp.
    Ik denk dat je er wel van mag uitgaan dat iedereen hier met de beste intenties zit! :)
     
  5. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    weet percies wat je bedoel....
    ik opende een topic met wat is een leuk vakantie park...en kreeg als antwoord "daar wil je toch niet heen"
    nou wij zien het dus gewoon nziet zitten om met Teun nu al ver weg te gaan...dus vliegen.... prima dat andere het doen maar wij nog ff niet...

    en ja als je dan reageer dan krijg je weer "de wind van voren" en daar doen we het niet voor......

    suc6 met op de rest reageren en ik neem het nu maar met een grote korrel zout en reageer dan maar weer niet...jammer en spijtig maar het is niet anders....
     
  6. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Iedereen zegt altijd: vrijheid van meningsuiting, maar als je hier op het forum iets zegt wat een ander niet aanstaat, krijg je meteen de wind van voren (tenminste, dat is mijn ervaring), en dat vind ik heel erg jammer !
     
  7. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Hoi Moesje,
    ik heb zelf kort opelkaar die ervaring,maar lees hier al ruim een 1,5 jaar mee en schrik er echt soms van,van wat mensen neerzetten...

    Bij jouw topic dus ook al Janette...Ja,ik lees zo met iedereen wat mee en schrik echt zo van sommige uitlatingen.En dan valt het bij mij nog mee!Mensen reageren niet meer echt op 't verhaal waar het uiteindelijk omdraaid.Het ergste was dat er hier een tijdje geleden getwijfeld werd over de dood van een partner van een meisje.Dan denk ik ook van 'Jeetje,houd zoiets lekker voor je'
    Maar goed,inderdaad.Nu maar lekker meelezen en gewoon wel jouw leuke enthousiaste reacties bij anderen blijven plaatsen!

    @mamavanamber:ja,het is ook vrijheid van meningsuiting,maar sommige dingen die passen gewoon niet bij hetgeen waar de topic uiteindelijk omdraaide.En dat is zo jammer!
     
  8. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ja ik merk het ook wel hoor. Ik zit ook op een ander forum, veel kleiner dan deze en daar is de toon nooit zo fel. Soms denk ik dat het daaraan ligt: als er zoveel mensen op een forum zitten, voelt het voor velen ook anoniemer en zijn mensen snel feller. Op een kleiner forum wordt misschien wat meer rekening gehouden met andermans gevoelens. Maar ja, gelukkig zitten de meesten hier wel met de beste bedoelingen!
     
  9. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    tja als je geen reacties wilt die je niet bevallen lees je ze OF niet, of je opent geen topic, want actie geeft nou eenmaal reactie en ik vind dat het ieder zn recht is om zijn of haar mening te geven, net als ik nu doe.
     
  10. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @ Zonneschijn

    Hier wil ik toch even op inhaken. Actie geeft inderdaad reactie. Maar als een Ts om tips vraagt voor andere benamingen dan kun je die tips als reactie geven. Als ze jullie meningen wil weten had ze daarom gevraagd.

    Als er gevraagd wordt om broodsoorten dan ga je toch ook geen grassoorten noemen.

    @ Jee

    Als er problemen zijn kun je ook altijd een melding maken met de report post knop of een Pb aan één van de mods.

    Kwebbel
     
  11. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind wel dat een ieder haar reaktie mag geven, ook al is het niet in jouw straatje. Zolang het maar respectvol blijft en je de ander er niet mee beledigt.
    Als je een geldbedrag noemt waar een ander van denkt, jemig had ik dat maar eens over... Dan vind ik dat die ander dat wel mag zeggen. Ik zou dat in het echte leven ook doen. Als iemand iets koopt wat jij zonde vindt, mag je dat toch zeker wel zeggen!
    Ik vond jouw verhaal over "peetoom en tante" een beetje onduidelijk. Ik wil heus niet zeggen dat je tekst en uitleg moet geven, maar als je ietsje meer uitleg had gegeven bij de beginpost had je (denk ik) veel leukere reakties gekregen! Na jouw uitleg vond ik het meteen hartstikke lief, maar had niet meteen begrepen dat de situatie zo in elkaar stak.
     
  12. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Dank je,Kwebbeltje!Ik zal er aan denken!
    @zonneschijn:Ik snap tuurlijk wel wat je bedoeld met 'actie geeft reactie',
    maar soms vragen mensen duidelijk om reacties en soms om medeleven of tips en dat verschil wordt hier soms weleens (vaak) over het hoofd gezien.En dat wilde ik even benadrukken.En dat heeft niet alleen betrekking op de topics die ik gestart heb.Deze topic is wel iets waarover iedereen zijn mening kan uitten.Dus hierop zeg ik verder ook niks over wat iemand ervan vindt. ;)
     
  13. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik heb de laatste tijd ook het idee dat iedereen maar discussie uitlokt! Botte reacties enzo..

    jammer maar goed, zal wel het weer zijn :rolleyes:
     
  14. Lenthe

    Lenthe Bekend lid

    2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Ik geloof echt wel dat de meesten hier met de beste bedoelingen zijn, maar sommigen ook niet! Er zijn nou eenmaal heel veel mensen die het 'lekker' vinden ofzo om iemand de les te lezen/ zichzelf als beter dan een ander af te schilderen etc. Veel mensen snappen ook het principe van verschillende meningen niet. Die geloven echt dat dat wat zijzelf geloven het allerbeste is. Kortzichtig dus... Gelukkig kun je zulke mensen in het dagelijks leven makkelijk ontlopen, maar hier op zo'n forum helaas niet.

    Ik krijg ook wel eens heel vreemde reacties, maar ik haal daar mijn schouders over op. Iemands mening, daar heb ik natuurlijk respect voor, maar als er geen respect voor mij is, weet ik dat ik te maken heb met iemand met wie ik in het 'normale leven' ook niet om zou willen gaan dus dan trek ik me er niets van aan.

    Ik kan je dus alleen maar aanraden om lekker over zulke reacties heen te lezen en ABSOLUUT niet onzeker te worden als mensen suggereren dat ze veel beter in elkaar zitten dan jij! Doe je voordeel met de voor ju nuttige informatie en de leg de rest lekker naast je neer.

    Dat er ook reacties komen die niet direct op juw vraag antwoorden, vind ik trouwens niet heel raar. Dat is net als in een echt gesprek toch, dat je van het ene in het andere onderwerp rolt? Ik vind het juist wel leuk om te zien waartoe een vraag leidt.
     
  15. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Een tip Jee, laat ze lekker kletsen.
    Weet soms kan je dr beter tegen als de andere keer, en onze hormonen kunnen som ook wel op hol slaan ;)
    Maar blijf gewoon lekker je gevoel op schrijven, er zijn er nog genoeg die gewoon tips of normaal andwoord kunnen geven ;)

    jessica
     
  16. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Als er gevraagd wordt om broodsoorten dan ga je toch ook geen grassoorten noemen.

    @kwebbel, hihi is een goeie :)

    jessica
     
  17. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Wat ik wel vind..dat als je niet tegen commentaar kunt, je misschien beter niet topics moet gaan openen, want deze site wordt heel druk bezocht en niet alle 200 bezoekers zijn even vriendelijk en oetsieboeliekroeliewoel...discussies horen bij een forum en verschillende mensen verschillende meningen.
    Zolang mensen me niet persoonlijlk gaan lopen uitschelden vind ik commentaar niet erg hoor! En sommige mensen lokken idd juist reacties uit, maar die kun je beter negeren, want hoe meer je je daar aan stoort hoe harder hun thuis achter hun pc lachen.
    Ik geef ook mijn eerlijke mening als iemand me iets vraagt of als ik hier iets lees waar ik het niet mee eens ben, dat is geen persoonlijke aanval op degene die het schrijft, maar gewoon mijn algemene mening.
     
  18. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Precies gewoon lekker negeren.
    Doe ik ook ;)

    jessica
     
  19. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Ja,ik heb nu ook wel door dat ik gewoon met de gezellige mensen beter kan pb-en en beter gewoon lekker meekan lezen met de rest.Nee,zal zelf nu niet meer snel een topic starten...
    Succes dames met jullie zwangerschap!
     
  20. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    meid jammer dat je er zo over denkt!
    als je wilt mag je altijd een pbtje sturen maar als er echt iets is gewoon een topic starten en lekker negeren!
     

Deel Deze Pagina