als sophie 's avonds om 7 uur de fles heeft gehad, doen we haar vaak/altijd weer terug in bed om te slapen. dit houdt ze vaak maar een half uurtje tot een uurtje vol om vervolgens wakker te worden, te gaan huilen en daarna wel krijsen. krijg haar alleen maar stil door pink in de mondje te stoppen (hebben wel een speen, maar die wil ze dan echt niet). op een gegeven moment wil dat ook niet meer (tegen half 10/10 uur) en dan wil ze alleen maar gedragen worden, zodat ze kan rondkijken. we kunnen het dan rekken, de voeding tot half 11. speen wil ze wel in de wagen/mc en overdag in de wieg. wie heeft dit ook met haar zoon of dochter? oja tis verder trouwens een heel rustig en tevreden meisje, huilt vaak alleen als er iets is, maar 's avonds...
Hoi zonnetjes, is Sophie dan stil als je met haar rondloopt? Ik doe dat namelijk ook bij Lize (ze zijn bijna even oud!) en dat vindt ze heel erg interessant. Ze is nu ook bij het sprongetje beland waarbij ze meer gaat zien, en dat merk ik ook aan de manier waarop ze gebiologeerd naar dingen kijkt. Misschien dat ze het ook lekker vindt om gedragen te worden, omdat er dan wat druk op haar buik is (als je haar tegen je schouder aan draagt dan). Dat helpt hier vooral als ze krampjes heeft, of last van windjes/boertjes. Zodra ik haar dan in liggende houding leg, kan het huilen weer beginnen. Meestal loop ik lang genoeg en kalmeert ze. Daarna toch maar weer poging om te laten slapen en dat lukt meestal wel. Het pinken herken ik ook, ze zuigt dan uit alle macht. Dat is pure zuigbehoefte die een speen niet kan bevredigen. Bij Lize betekent dat echt pijn/ongemak. Toen ze heftige krampjes had was de pink het enige wat ze accepteerde. vervelend he, en ook zo zielig. sterkte ermee Amber
ps: tussen 5 en 7 's avonds is hier het huiluurtje. Volgens mij is er dan verder niet zoveel aan de hand, ik noem het maar een late afternoon dip...
is Sophie dan stil als je met haar rondloopt? ja dan is ze wel stil, ik heb nu ook zon draagzak, vind ze ook wel prettig. Ze is nu ook bij het sprongetje beland waarbij ze meer gaat zien, en dat merk ik ook aan de manier waarop ze gebiologeerd naar dingen kijkt. hoe weet jij of het een sprongetje is? heb je dat ergens vandaan/gelezen??[/i]
in 'oei, ik groei' staan de sprongetjes mooi beschreven. Tussen week 7 en 9 belanden ze weer bij een sprongetje!
'oei, ik groei' staan de sprongetjes mooi beschreven. Tussen week 7 en 9 belanden ze weer bij een sprongetje![/quote] dat boek heb ik niet, ben er wel erg benieuwd naar
Dit huilen ´s avonds is een heel normaal verschijnsel bij jonge baby´s. Meestal wordt het met een maand of 2/3 wel minder. Ik hield Bram tussen die twee voedingen beneden, hij lag dan lekker in zijn zitzak of bij ons op schoot en was dik tevreden met de aandacht die hij kreeg. Af en toe vielen zijn oogjes dan zo´n 10 minuutjes dicht. Een speentje oid om te sabbelen hield hem ook rustig. Opeens was het over en ging hij wel gewoon slapen (dat was ook weer vreemd.. ) en hadden papa en mama hun avond weer terug, heerlijk!
Wij hebben hier ook wat afgelopen tussen 19 uur en 22.30 uur! Na 3 maanden was het over en wilde meneer vanaf 19 uur slapen! Waarschijnlijk zijn ze dan de dag aan het verwerken. Lekker bij je houden en knuffelen!
Is een heel bekend verschijnsel, zo tussen 18.30 en 22.30 hebben veel babies dit. In het Engels noemen ze het 'the witching hour' (het heksenuurtje). Als je borstvoeding geeft is het makkelijk, omdat je dan gewoon kunt aanleggen en je baby zal gaan clusteren. Bij kunstvoeding is het wat lastiger, je kunt gaan wandelen, of je kunt meerdere heel kleine troostflesjes maken. Of allebei.