Mijn dochter is vanmiddag onwijs hard gevallen tegen de rand van de tafel. Ze heeft boven haar lipje binnen het mondje een scheurtje, het bloeide onwijs erg. We hadden de dokter maar even gebeld, maar hij zei dat het zo moest genezen en dat ik het moest koelen. Echt zo zielig, ze is nog nooit zo hard gevallen. Gelukkig gaat het wel weer een beetje beter met haar, alhoewel dat ze nu natuurlijk een behoorlijke dikke lip heeft. en aan de binnenkant boven haar tandjes is het behoorlijk kapot. Maar ik ben blij dat weer gewoon speeld, en overal aan zit waar ze niet aan mag komen Heel haar kleertjes zitten nu onder het bloed, hoe kan ik dat het beste uitwassen? Als ik het er nog uit krijg teminste?
gewoon in de was gooien. Van de week waren mijn zoontje van 1.5 jaar oud en papa aan het stoeien en ja hoor. Kopstoot. Zoontje huilen natuurlijk en een bloed dat ik zag. Echt niet normaal meer. Ik wist niet dat een lip zo erg kon bloeden. Ook gelijk de keuken ingerend, handdoek gepakt deze natgemaakt met koud water en tegen zijn bovenlipje aangehouden. Daarna de handdoek gewoon aan hem gegeven zodat hij kon sabbelen. Hij had ook bloed op zijn kleertjes en die heb ik in de was gegooid.
ik gooi het gelijk in de was en het gaat er altijd uit.(lijkt nu net of mijn zoontje altijd bloed hahahahaha, nee hoor) Maar wij hebben ook wel eens een ongelukje dat we doorgelekt zijn en dan gooi ik mijn ondergoed gelijk in de was en schoon is het.
en bij wonden in de mond: beetje suiker geven! Dan stopt het bloeden Maar schrikken is dat he? Zeker in de mond bloeden wonden altijd zooooo enorm! Maar gelukkig lijkt het altijd veel erger dan het is. Fijn dat ze er zelf niet al te veel last van heeft!
Ik zou het ook eerst in koud water weken.. sterkte met je dochtertje.. het is inderdaad schrikken, hier is ze ook een keer hard met haar hoofd tegen de tafel gevallen (bloede ook heel erg en moest geplakt worden)
Als het veel is moet je het eerst in een emmer koud water laten weken, dan krijg je het er beter uit.
Even off-topic: Ik hoorde dat het ook helpt om je kind een waterijsje te geven als ze een wondje in de mond hebben. Dat verkoelt en ze worden afgeleid door het lekkere ijsje.
Ja dat had de dokter ook al aangeraden om haar een lekker waterijsje te geven. Dat heb ik natuurlijk meteen gedaan, en ze vondt het inderdaad heerlijk. Het bloede stopte meteen toen ik haar koud water gaf. De tip om de kleertjes eerst in koud water te leggen heb ik toevallig net ook gekregen van mijn moeder Ik heb natuurlijk meteen die raadt opgevolgd. Met mijn dochtertje gaat het wel goed, ze heeft er volgens mij toch wel last van. Ik heb ze maar een zetpil gegeven op aanraden van de dokter, en nu slaapt ze lekker.
nou als ik doorgelekt ben of iets en ik gooi het meteen in de was gaat het er niet uit ja hou je zo'n nare donkere vlek over je hoeft het niet te laten weken in koud water hoor gewoon uitspoelen met koud water dan gaat het er snelst eruit
oeh schrikken is dat he Milan klapte van de week met zijn kinderstoel om het bovenste deel kan je eruit halen en dan heb je een lage kinderstoel zou je denken dat ze er voor gemaakt zijn toch? hij leunt voor over om iets van tafel te pakken en hij klapt zo om gaf ook een klap en hij huilde zo erg dat hij geen adem meer haalde zag geen bloed maar wel iets dik bij zijn oog meteen gekoeld en hem een ijsje gegeven ik voelde me zooooo schuldig, maar het gaat zo snel toen ik s avonds ging kijken was zijn hele oogje dik en nu is het blauw paars en geel zo zielig
Nou ons meisje heeft vandaag niet zo goed geslapen helaas. Ze heeft er behoorlijk last van. Ik vindt het echt zo erg zielig Zelfs haar oogjes zijn dik van het huilen gisteren. Het wondje in haar mondje ziet er best lelijk uit.
Oh meid, snap dat je geschrokken bent. Knuffel voor jou. Ik heb 2 weken geleden iets soortgelijks meegemaakt met mijn meisje. Het was niet zo kapot als bij jouw meisje, maar het bloedde wel. (eerste keer dat mijn meisje bloed had). En inmiddels loopt ze rond met een blauw oog. Tja, ze probeert te lopen, maar dat lukt nog niet. Ik hoop dat het snel beter gaat met je meisje en als je het niet vertrouwd zou ik er gewoon nog eens naar laten kijken nu het niet meer bloedt.