Bedankt voor jullie reacties. Wat goed dat jullie het hebben gehaald!!! Echt iets om trots op te zijn. Wij mogen opdrachten helaas niet in groepjes maken. Je moet een kwaliteitsverbeterplan maken op je werkplek en helaas zit niemand van de klasgenoten bij elkaar op de werkplek.
Hier ben ik het erg mee eens. Praat met je mentor en je stagedocent op school! Ik ben zelf stagedocent in de Zorg van zowel BOL- als BBL-studenten; en hoewel het bij ons zo is dat uiteindelijk de werkplek de definitieve beoordeling geeft, heb ik als stagedocent wel degelijk een redelijke vinger in de pap kunnen hebben in dit soort situaties. Maar dan moet ik wel (bijtijds!) op de hoogte zijn! Nog een tip: kun je ook terecht bij de praktijkopleider van jouw werkgever? Vrijwel alle instellingen hebben zo'n functionaris, zij staat "boven" de werkbegeleiders en kan je wellicht ook bijstaan. Een laatste tip: als het nou echt niet meer gaat, zou je kunnen proberen of je bij een andere werkgever als BBL-er de opleiding af kunt maken. Heel eerlijk: de kans hierop is niet groot, maar het gebeurt bij onze studenten een enkele keer wel. Pols bijvoorbeeld eens bij je klasgenoten, of doe een belrondje langs praktijkopleiders (wees hier overigens wel voorzichtig mee, het praktijkopleiderswereldje is soms klein). En ik heb overigens ook wel eens meegemaakt dat een vastlopende BBL-er, alsnog de BOL in gegaan is. Je school heeft er in meerdere opzichten géén belang bij dat jij stopt. Sterkte!
Ik herken ook dingen die je zegt, zelf werk ik inmiddels als coördinerend verzorgende en dat is absoluut geen makkelijke weg geweest om zover te komen. Maar die weg is er wel, als de wil er is. Wat betreft je verbeterplan, heb je inmiddels al een verbeterpunt gekozen? Je mag me altijd pb-en, ik vind het altijd leuk en interessant om mensen daar mee te helpen. Al is het alleen al door het geven van wat tips. Succes in elk geval!
Nou dit dus! Iedereen wijst wel makkelijk met de vinger naar iemand anders. Daarnaast. Probeer het voor jezelf leuker te maken en boven het geleuter te gaan staan. Misschien denk je, ja makkelijk gezegd. Ik heb ook 2 keer een rotstage gehad waar ik naar de wc ging om even te zitten balen/huilen op het toilet dus ik weet hoe het is. Ik heb ze ook afgemaakt, ben met opgeheven hoofd weg gegaan en er een mooi diploma aan over gehouden uiteindelijk. En ik zou ook proberen om, ondanks dat je het onzinnige kritiek vind, wel iets te doen met de feedback. Als ik er achteraf op terug kijk hadden ze ook wel terechte kritiek die ik nu bij een stagaire ook niet waardeer. Tussen de onzin kan ook zinnige feedback zitten. En als ze het idee hebben dat je het serieus neemt en er wat mee doet, zullen ze ook minder behoefte hebben om steeds met nieuwe dingen aan te komen. Dus als iemand zegt, je hebt de prullenbak vergeten (even als voorbeeld). Probeer dan niet de verdediging in te gaan met 'ja sorry maar iedereen vergeet wel eens wat'. Maar eerder 'ow ja inderdaad, zal er aan denken'. Of als zeecht met dingen komen die heel belachelijk lijken, heel goed doorvragen. Wat bedoel je daarmee, waarom denk je dat, waar ga je vanuit, hoe vind je dat ik het beter had kunnen doen, wat heb je gemist? Etc Overigens is er ook altijd de optie om een jaar over te doen, ipv meteen helemaal geen diploma toch? Op mijn opleiding zakte er ook wel eens iemand voor een stage die het daarna alsnog afmaakte. Of die zwanger raakte, ziek werd etc. Studievertraging is nog wat anders als helemaal geen diploma. Veel sterkte ermee.