Goedemorgen dames, Zoals het onderwerp al zegt ben ik een miss onzekerheid. Eerst onzekerheid over raak ik ooit zwanger en nu weer de onzekerheid zal alles goed gaan. Ik ben op dit moment bijna 7 weken zwanger van ons eerste kindje. Volgende week donderdag (18 juli) hebben wij bij 8 weken onze eerste echo. Ik vind dit reuze spannend maar ook moeilijk. En dat moeilijk komt door mijn miss onzekerheid. Je leest (ook hier) veel verhalen dat het misgaat. En ik ben bang dat dit ook voor mij zal gebeuren. Er zijn op dit moment geen tekenen dat er iets mis is (verlies geen bloed of dergelijke) maar ben zoooo bang dat ik op de eerste echo geen hartje zie kloppen en dit houdt mij ontzettend bezig. Ik tel echt de dagen af tot volgende week en hoop dat alles goed is. Zijn er meer dames die deze onzekerheid ervaren/delen met mij?
Heb ook het zelfde gehad, vorige week maandag in het ziekenhuis en woensdag bij de verloskundige een echo gehad met 6+3 weken en 6+5 weken. Heb hiervoor ook miskramen gehad en was zo bang dat het niet goed zou gaan. Dacht zelfs aan een bbz omdat ik plots een blaasontsteking had wat erg pijn deed. Maar we zagen een heel mooi vruchtzakje en een kloppend hartje. Zekerheid heb je nooit zei mijn vk de eerste 12 weken zijn gewoon spannend, maar het zag er mooi uit dus zeiden ze dat het op dit moment super zat, zowel het ziekenhuis als de vk. Ik denk dat je niet gespannen er heen moet gaan. Probeer aan leuke dingen te denken, ik trilde zelfs en moest erg huilen toen ik voor het eerst een kloppend hartje zag, maar dat kwam allemaal door de spanning veel succes
Ohwww ik snap je verhaal zo goed! Ik zit in een enorm negatieve cirkel, en het wordt steeds erger. Ik heb geen kwaaltjes (meer) en kan alleen nog maar huilen en bezig zijn met dat het fout gaat. Eigenlijk zou ik 18 juli de echo hebben, maar heb mijn verhaal aan de vk vertelt, en vandaag mag ik een eerdere echo maken. Ik ben enorm nerveus, terwijl iedereen om me heen denkt dat het wel goed zit. Ik weet in ieder geval dat ik heel blij ben dat ik om een eerdere echo heb gevraagt.....en ik heel hard ga duimen!!
Het ene moment gaat het ook beter als het andere moment.. Soms zit ik uren heerlijk naar baby-spullen te zoeken op het internet en denk ik .. alles komt goed en het andere moment denk ik ooohhh het zal toch niet mis zijn.. Ik hoop echt dat ik mij beter ga voelen na de eerste echo.. want zo heb ik het idee dat ik niet optimaal van mijn zwangerschap geniet! Maar ik moet het toch proberen want het is een enorm wonder elke zwangerschap die ontstaat/onstaan is.. Ben blij dat ik gelukkig niet de enige ben.. die deze gevoelens heeft.
Ik zal met je mee duimen dat alles goed is!! spannend.. ik heb ook 18 juli mijn eerste echo gepland staan.. dus ik moet nog wel echt een weekje wachten.. pfff iedereen zegt leuk zwanger maar eerst de onzekerheid over dat zwanger worden en dan nog de onzekerheid van ongeveer 6 weken tot je weet dat ook echt daar wat zit..
@limili hoe herkenbaar over dat spullen zoeken op internet en dan weer twijfelen. Ik ben ook onzeker hoor. Ik ben er bang om weer teleurgesteld te worden, waardoor ik niet goed kan genieten. Inderdaad eerst wordt ik ooit zwanger en toen de termijnecho die niet goed was (aangeb. afwijking), tja dan krijg je vertrouwen gewoon een deuk. @sterretje ik heb ook 2x gejankt toen ik een kloppend hartje zag, gewoon van opluchting. En deze keer bij de termijnecho was helemaal erg. Ze liepen uit en ik was zo gespannen dat ik al aan t janken was voordat ik überhaupt op t bankje lag Na de echo een hele opluchting, die maar kort geduurd heeft. Later ook nog bloedverlies. Jankend de vk opgebeld (allemaal door onzekerheid), mocht langskomen en toen heeft ze even t hartje geluisterd. Omdat ik gewoon een extra bevestiging nodig heb dat t echt goed zit dit keer. Mede omdat de termijn echo nu 2 weken voor het termijn van de vorige was. Heb zelf een extra echo geboekt voor vrijdag over een week. Tja de 1e 12 weken zijn het spannendst maar zekerheid krijg je nooit. Het is alleen voor onszelf wel zo leuk als t wel lukt om op een gegeven moment te gaan genieten
Dat gevoel ging bij mij pas weg na de 12 weken. Je bent er zo mee bezig je wilt ook genieten, maar het komt ook door alle verhalen die je hoort dat het bijna niet lukt. Ik kan alleen maar zeggen probeer wel zoveel mogelijk te genieten want de tijd gaat zo snel. Als ik naar mezelf kijk ik kon niet wachten tot die 12 weken voorbij waren en nu zit ik alweer op de 19 en ik snap er niets van dat het zo snel is gegaan. De opluchting als je het hartje ziet op je eerst echo is enorm mijn lach ging pas weg toen ik naar bed ging.. Succes meid en heel veel plezier bij je echo.
Dank jullie wel voor de lieve reacties.. ik ga ook echt wel proberen te gaan genieten.. Pfff... het blijft gewoon een moeilijke tijd..en normaal gaan de dagen super snel en vliegen de weken voorbij en nu kruipen ze voor mijn gevoel echt gewoon voorbij... Ach het nu gelukkig nog te overzien.. maar denk dat ik volgende week woensdag niet te houden ben en de ochtend ook echt wel nerveus.. en die tranen.. die komen denk ik ook zeker haha
hey meid, Hier hetzelfde, ik lijk zelfs wel para te worden ervan, als ik maar 1 dag heb waarbij ik me te goed voel (lees amper kwaaltjes) dan denk ik al dat het over is van binnen met mn ukje. ik word er zelf ook helemaal gek van...ik heb al een eerste echo gehad, die was goed en het hartje klopte ook...ben 2 dagen rustig geweest... morgen moet ik met 9 weekjes terug voor de termijn echo waar ze gaan kijken hoever ik echt ben en wat de bevaldatum zal zijn...nou ik ben op van de zenuwen...ben weer zo bang dat ik geen hartje zie, dat mn uk gestopt is met groeien etc etc alle ramp senarios vliegen door mn hoofd weer terwijl ook mijn omgeving zegt meid maak je niet zo druk het gaat vast super! jaja tuurlijk...pfff die onzekerheid maakt me idd helemaal gestoord...ik wil ook echt gaan genieten maar het lukt nu gewoon (nog) niet, je leest idd gewoon te veel dat het mis gaat.... Nou meid ik ga iig voor jou duimen dat alles goed is hoor! en je bent niet alleen knuffel!
Hey meid, Ik heb de rest van de reacties niet gelezen want wou je graag mijn verhaal vertellen. Het duurde 1.5 jaar jaar voordat wij weer zwanger mochten worden. Toen wij er achter kwamen dat we eindelijk zwanger waren. Waren we zo gelukkig! Maar ook erg bang dat het fout zou gaan. Met 11 weken en 4 dagen heb ik een heftige bloeding gehad. En dat heeft zo een impact op mij gehad dat ik geen rustige zwangerschap heb gehad. Maar 1 ding wat mij niet heeft geholpen was het internet. Ik ging herkenning zoeken maar daarbij heb ik het mezelf alleen maar erger gemaakt. Ik zag heftige situaties. En maakte mezelf alleen maar meer onzekerder. Mn man heeft dit aan mij duidelijk gemaakt dat ik dit juist NIET moest doen, ook al vind je herkenning. Ik herken je onzekerheid en praat er met iemand over meid. Ook al is het je vriend/man. Je moeder/vader, vriend of vriendin. Je gevoelens mogen er zijn en ook zeker gedeeld worden. Deel je gevoel hier! Zoals je ook doet. Maar zoek geen dingen op meid want het zorgt ervoor dat je zorgen alleen maar groter worden. Ik heb ondertussen een prachtig zoontje erbij gekregen. Mijn zorgen zaten in mn hoofd. Ik heb ze wel bespreekbaar gemaakt met mijn verloskundige en later mijn gyn. Het heeft me enorm goed geholpen.
Ik had mezelf ook al helemaal overtuigd dat het al mis was gegaan voor de eerste echo. Heb alles gelezen over missed abortions en was bijna verbaasd toen er een kloppend hartje te zien was. De tweede echo was het al een stuk minder, maar ik bereidde mezelf wel voor op het ergste. Nu 16 weken zwanger en ik begin steeds meer te geloven dat het goed zit. Internet is een nachtmerrie de eerste weken!
Ik heb net een echo gehad. En terwijl ik er van overtuigd was dat het niet goed ging, zag ik tot mijn verbazing en enorme blijdschap een kloppend hartje!!! Zo blij , en blijkbaar is het toch"normaal"om zo onzeker te zijn. Succes met wachten!
Bedankt allemaal voor jullie reacties en fijn te horen dat het ook goed kan zijn en ik niet de enige ben met de onzekerheid! Ml heeft mij een google-verbod opgelegd omdat ik zo vreselijk ermee bezig was dat hij gek werd. Dus dat doe ik ook niet hoe groot de verleiding ook is. En je leest ook zoveel. Gelukkig is mijn beste vriendinnetje VK en ook de mijne zelfs en als ik ergens onzeker over ben dan bel ik haar en zij kan mij geruststellen maar geen zekerheid bieden. Ik moet eerst zien dan geloven en ik denk maar zo geen bloed is moed! En tot het tegendeel bewezen is ben ik zwanger! Bedankt voor jullie reacties! En we zetten vast allemaal een gezonde baby op de wereld..
Verschikkelijk die onzekerheid maak me eigen zo gek!!! Nog 6 daagjes gelukkig om half 10 al echo en daarna als alles goed mocht zitten tot de 13 weken vakantiee lekker afleiding!!! Is het na een kloppend hartje minder kans op miskraam? Sterkte met wachten en stressen
Het is spannend die eerste echo en ik ben echt zo bang.. Maar ik moet mezelf voornemen dat het minder gek maken moet zijn want anders ben ik straks een overspannen moeder... Pfff zwanger zijn moet toch leuk zijn? Nou dat ga ik mij maar voorhouden... En voorstellen... We steunen elkaar en ondertussen tellen we af.. En een kloppend hartje geeft niet echt de zekerheid... Helaas
Lastig he... Ik had mijn eerste zwangerschap totaal geen angsten ofzo...had er ook nog nooit bij stil gestaan dat het ook mis kon gaan. Kwamen er toen met 17 weken achter dat ons kindje niet meer leefde Sindsdien is een zwangerschap gewoon intens eng en kon ik niet genieten. Maar het is daarna nog 4 keer op dezelfde manier mis gegaan, rond de 3 maanden. Hier heeft de angst wel een oorzaak. Probeer er van te genieten, het is zo mooi, zo ontzettend bijzonder..... Meestal gaat het ook gewoon goed!
Ja het blijft heel erg lastig! En erg moeilijk.. Misschien teveel hier gelezen☺☺... @twoboys: wat erg om zo je kinderen te verliezen.. Wat een respect voor je!