Met een aantal van jullie heb ik in een ander topic mijn twijfels besproken of ik nu wel of niet met mn zoontje die verborgen reflux heeft naar de osteopaat zou gaan. Nou gister ben ik geweest! Het viel me mee! Ik had er blijkbaar allerlei spookgedachten over die niet waar bleken. Het was mij al bij mn zoontje opgevallen dat hij zn hoofdje bijna niet naar rechts draaide en dat zn linker armpje en beentje een stuk stijver waren dan de andere kan. Nou de osteopaat vertelde vervolgens dat zn nek behoorlijk vast zit en dat er een aantal zenuwen in zn nek klem zitten, vermoedelijk door de bevalling. Volgens de osteopaat moet hij behoorlijk pijn hebben. Dit zou ook zijn geprikkelde en ongemakkelijke gedrag voor een deel kunnen verklaren. Ook vertelde hij dat een van de beknelde zenuwen het maagdarmsysteem regelt en dat dit dus verstoort is wat wellicht de reflux en de extreme krampen verergert(veroorzaakt?) De beknelde zenuwen schijnen dan dus al zijn hele leventje verkeerde signalen af te geven. Aan het einde van het consult kon mn zoontje zn nek ineens wel naar rechts draaien, hij keek er zelf ook verbaasd bij, zo raar! Wat het verder gaat doen is afwachten en volgende week ga ik nog een keer terug. Doordat de zenuwen beknelt zaten heeft het lichaam tijd nodig om weer in balans te komen? En wellicht verminderen dan ook de andere klachten. Zijn er nog anderen die hier ervaringen mee hebben en wat was uiteindelijk het resultaat?
Hoi, ik heb geen ervaringen met Thirza qua osteopatie, maar wel zelf en ik ben echt helemaal enthousiast! Bij mij heeft het alle menstruatieproblemen en mijn migraine volledig opgelost, helemaal super! En dat door enkel wat gewrichten enzo weer recht te zetten en organen te masseren... Veel beter toch dan allerlei pillen-troep in je lijf?
Hallo, Fijn dat je naar de osteopaat bent geweest en dat je het allemaal mee viel. Ik heb er goede ervaringen met een osteopaat. Wij zijn met onze zoon 3 x geweest, vorige week voor de laatste keer en nu hebben we een echt ander kindje. Hij had sterk de voorkeur naar rechts. Keek alleen maar naar rechts of hield zijn hoofd erg naar achteren. Hij heeft ook een verborgen reflux. Door de spanning op zijn nekje, zat er ook spanning op zijn middenrif, waardoor de voeding terug liep. Hij hikte veel, verslikte zich veel etc. Door de behandelingen van de osteopaat is hij veel rustiger geworden, overstrekt zich niet meer, heeft geen voorkeurshouding meer, hikt nauwelijks meer en verslikt zich niet meer. Dit zal allemaal niet alleen door de osteopaat komen hoor, wij zijn ook zijn voeding gaan indikken. Maar toch heb ik er een heel goed gevoel bij. Gr Karin
Ik hoop ook snel een afspraak te hebben bij een osteopaat (voicemail ingesproken, hopelijk belt ie snel een keer terug...)Waarschijnlijk heeft Seth ook een milde vorm van reflux. Wordt erg enthoustiast over je verhaal! Wat fijn voor jullie, wie weet gaat het nu alleen maar beter!
kemjansen, merkte je pas na drie x echt wat of werd het ook na 1x al beter en zo ja gelijk of na een paar dagen..
Hallo, Na de eerste keer was hij bij thuiskomst erg jengelig. ik merkte de eerste keer niet zo heel veel verschil. Na de tweede keer wel. Toen was hij echt helemaal anders. De klachten waren een stuk minder. Na de derde keer, nauwelijks meer klachten waargenomen. Gr Karin
bij mijn eerste kindje ben ik ook geweest en ben zo blij dat ik ben gegaan, baal wel dat ik niet eerder ben geweest. ik ging vrij laat, pas na 4-5 maanden. het was een heel ander kind na 2 behandelingen!
Hier ook net de voicemail ingesproken van de osteopaat (Makkie, toch niet dezelfde haha) en hoop ook snel een afspraak te kunnen maken. Mijn meisje huilt ontzettend veel, vooral tijdens het omkleden raakt ze helemaal overstuur. Ook vermoed ik een lichte voorkeurshouding.
Louise is al 7 1/2e maand, maar wij gaan vanmiddag voor het eerst. Het is niet dat ze veel voeding teruggeeft (wel gedaan) en heeft ook geen voorkeurshouding, maar sinds de herfstvakantie slaapt ze SLECHT en ik wil een aantal dingen uitsluiten. Als ik ben geweest laat ik wel wat weten.
Hoi, nog even: bij de behandelingen die ik zelf gehad heb, merkte ik dat de klachten soms direct na een behandeling even wat erger konden zijn. Daarna knapte het dan wel op en je hebt vaak wel een paar behandelingen nodig voor de klachten helemaal weg zijn, maar over het algemeen merk je wel direct al verschil. Het gaat alleen wel in stappen. Mijn osteopaat legde ook uit dat ze gewoon niet in 1 keer alles goed kunnen zetten, omdat je lijf al zo gewend is aan een bepaalde houding of stand dat je echt giga-beroerd kunt worden als ze alles dan in 1 keer recht zetten. Als ik bij haar meldde dat ik na een vorige behandeling beroerd was geworden, zei ze ook altijd dat ze dan dus toch wat teveel had gedaan... Ik dacht: ik roep het maar even, zodat jullie een beetje weten hoe het werkt, Je kleintje kan je dat namelijk niet vertellen,
meiden alvast hardstikke bedankt voor jullie ervaringen, daar heb ik tenminste wat aan. Ik moet gewoon geduldig zijn en hopen op net zulke ervaringen als bij jullie! zijn er nog meer mensen met ervaringen? Kemjansen krijgt jouw kindje ook medicatie voor de reflux?
Fijn dat het zo goed heeft geholpen! Bij Hugo zijn we destijds ook naar een osteopaat geweest omdat ie extreme krampjes had. Echt een wonderdokter, want na één behandeling hadden we een totaal ander kind. En het CB maar zeggen dat ie zich maar in slaap moest huilen. Die hadden nog nooit gehoord van een osteopaat Ik krijg nog steeds een heel naar gevoel als ik aan die periode denk. Had ik maar eerder naar mijn moedergevoel geluisterd.....
Zo, ik kom net terug van de osteopaat, wat een fijn man was dat! Nee eerlijk, mocht je ooit overwegen te gaan en je woont in de buurt van Zaandam kan ik je deze echt aanbevelen. Louise was gelijk verkocht (en dat mag een naam hebben, want die kijkt altijd eerst minstens een half uur de kat uit de boom). Hij kon (gelukkig) niets ernstigs vinden, alleen haar schouders en borstbeen zaten wat vast en die heeft hij los gemaakt. Ze vond het allemaal prima, en hing er zeer ontspannen bij. We moeten natuurlijk even afwachten of dit het gewenste effect heeft op haar slechte slapen, het zou kunnen, maar omdat er niet echt iets scheef of vreselijk vast/verkeerd zat zou het ook heel goed kunnen dat het niets helpt. Maar ze was daarna opeens super vrolijk en viel nog geen 10 minuten later in slaap. En slaapt nu nog!
Gizmoo, wat goed om te horen! Ik heb nog wel aan je gedacht gisteren. Was zo benieuwd wat je ervan zou vinden! Ben blij dat hij wat heeft kunnen vinden en dat het meteen al resultaat had! Dat hij meteen zijn nekje kon draaien, ongelooflijk toch? Echt goed dat je toch door hebt gezet. Zoals Nala zei vind ik het ook vreemd dat het cb bij sommigen gewoon maar aangeeft dat je je kindje maar moet laten huilen. Lekker makkelijk om te zeggen. Zij zien je kindje tien minuutjes en gaan dan weer naar de volgende. Maar jij ziet hem 24/7. Wat een advies... Triest gewoon. Ben blij dat het cb vaak met een kilo zout genomen wordt, anders zaten veel van ons nog met krijsende baby's terwijl het zo op te lossen is.
Aan Gizmoo, Ja onze zoon krijgt Motilium. Ook dikken we zijn voeding in met Nutriton. Alles bij elkaar is het beter gegaan. Wat nu het beste heeft geholpen geen idee hoor, want we zijn praktisch alles tegelijk gaan doen, maar aan de andere kant maakt me dat ook niet uit, want het werkt. Heb je zelf al het gevoel dat de het werkt de osteopaat. Merk je al iets aan je kindje? Gr Karin
wonder boven wonder is hij vandaag twee keer overdag zelf in slaap gevallen! Wel in de box en in zn schommelstoel maar toch! ook was het geen hazeslaapje zoals normaal maar slaapjes van anderhalf uur!
Hallo, ik ben zelf ook met mijn zoontje naar de osteopaat geweest. Hij overstrekte zichzelf en kon niet naar links kijken en huilde heel veel. Ben nu twee keer geweest en kon de eerste keer al merken dat het beter werd. Als ik jou was gewoon proberen, het kan alleen beter worden, niet slechter. Groetjes Mariska
hoi mariska, zo jij bent er wel heel snel bijgeweest, wat goed zeg. Ik wou dat ik dat kon zeggen. Volgens de osteopaat moet hij veel pijn hebben gehad. Voel me er echt vreselijk over en dan nog die verborgen reflux.
@Gizmoo, Wat fijn dat hij zo goed slaapt vandaag. Besef wel dat ze dat vaak doen na een behandeling. Op een of andere manier slapen ze daarna veel. Je zult zeker wel verschil gaan merken. Wat fijn om te zien he. Voor je kindje, maar ook voor papa en mama Succes, Karin