baby wil overdag niet boven in bed slapen...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by beagle78, Jan 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    pfffff het is wat met die boefjes he?

Onze Quinten slaapt elke avond en nacht vanaf 19 uur keurig in z'n eigen bedje boven en dat al een week of 12 of inmiddels. Geen enkel probleem,meestal ligt ie binnen 5 minuten lekker te knorren.

De slaapjes overdag deed hij nog beneden in de kinderwagen eigenlijk omdat mamma dat wel lekker en fijn vond om hem zo dichtbij te hebben.

Nu merk ik dat die reiswieg kleiner en kleiner wordt dus ik dacht. Ik leg hem voor de grote middagslaap boven in bed zodat hij langzaam kan wennen aan overdag ook in z'n bed. Ik verwachtte helemaal geen problemen omdat z'n bed gewoon een vertrouwde plek voor hem is.

vanaf zaterdag ben ik het gaan proberen...gevolg...gillen als een speenvarken. Ik ben dit helemaal niet gewend dus na een half uur toegeven en naar beneden. Even 5 minuten in de box en daarna in de kinderwagen en zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz vertrokken.

De volgende dag heb ik het een uur aangezien(met om de 10 minuten kort troosten en direct weer weg.

Gisteren zelfs anderhalf tot 2 uur maar meneer blijft gewoon klieren,gillen en krijsen.

Maar ik kan toch miet steeds maar blijven toegeven want dan leert hij het nooit en hij past straks ook gewoon niet meer in de reiswieg.

ervaringen? tips? shoot!

2. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Zo'n jong kindje kun je nog niet verwennen, dus daar kan je best aan 'toegeven'. Ik zou het zeker niet (zo lang) laten huilen.

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik ben het eens met mijn yake

ik zou het wel gewoon blijven proberen en lekker troosten
    maar ik zou hem zeker nog geen 2 uur laten huilen

maar dit is mijn mening hoor omdat ik er echt niet tegen kan

succes

4. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    Ik laat hem ook geen 2 uur huilen. Ik ben elke 10 minuten bij hem om te troosten en daarna ga ik weer weg.

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nee dat bedoelde ik ook niet hoor dat je hem 2 uur achter elkaar laat huilen

mij meisje wilde overdag ook niet in der eigen bed
    nu is ze ruim 5 maanden en nu opeens wel

6. Alita

Alita Niet meer actief

Mmmm niet verwennen? Ik weet het niet hoor hier zijn er toch echt verschillende meningen over hoor. Ik denk dat je niet iedere keer moet toegeven want dan leert ie dat je komt als hij huilt. Tevens is dat wel voor ieder kindje verschillend, Selina moest eerst ook huilen, ze zijn het niet gewend.
    Ik zou even afwachten en als ie te lang huilt wel even gaan kijken maar alleen even geruststellen. Maar dit vindt ik ook moeilijk omdat ik niet weet hoe jou kindje is, Selina heeft behoorlijk temperament en merk dat ze dingen echt wel snel doorheeft hoe klein dat ze ook is. Snap je?
    Hij zal uiteindelijk toch boven moeten slapen dus even volhouden!

Succes

7. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    In totaal laat je je kind dan toch wel 2 uur huilen (al is het dan met tussenpozen).

8. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    Dit soort opmerkingen heb ik verder niets aan...sorry. laten huilen klinkt op deze manier zo barbaars terwijl daar helemaal geen sprake van is.

Verwennen op deze leeftijd geloof ik ook niet maar je kunt ze zeker wel ergens aan laten wennen. Ik zal toch op de 1 of andere manier door moeten zetten want met een paar weken is die reiswieg gewoon niet meer geschikt om te slapen.

9. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Tsja, ik vind het ook barbaars, maar ok. That's me.

Ik zal je nog een tip voordat ik me terug trek ;) .

Het schijnt dat het boek 'Lekker slapen zonder huilen' erg goed is. Je kunt het vinden op bol.com.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hoi Beagle78,

ik denk dat je er nu goed aan doet om te blijven proberen. En idd, ik ben er helemaal mee eens dat je zelfs hele jonge babies ergens aan kan laten wennen. Ik zou het gewoon blijven proberen en idd tussendoor lekker troosten zonder haar uit haar bed te halen.
    Als je het consequent blijft volhouden volgt meestal snel het resultaat. Elke minuut dat je kindje huilt voelt als te lang, ik weet het. Maar als het goed is komt het snel helemaal goed.
    Zo hebben we het ook aangepakt (toen was ons zoontje wel een stuk jonger) na 2 weken was het huilen afgelopen. Nooit meer gehuild tijdens naar bed gaan. Ik stas dan ook 100% achter deze aanpak.

Veel succes! Het komt echt wel goed.

11. Alita

Alita Niet meer actief

Nee precies je zegt het goed niet verwennen maar wel aan laten wennen. ;) Dit vindt ik dus ook maar daarbij is ieder kindje wel weer anders.
    En ja het hoort een keer op he lekker onder bij mama slapen, hihi :cry:
    Toen wij hiermee waren begonnen merkte ik dat ze het fijner begon te vinden op haar kamertje, s`avonds wilde ze nog weleens lang huilen.
    Nu ze overdag in haar bedje slaapt gaat het een stuk beter. Ik leg haar wel altijd op het buikje anders liggen ze zoveel op de rug voor het hoofdje snap je? ;)

groetjes....

12. Alita

Alita Niet meer actief

:(: :confused: :( :(:

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Misschien is er iets in het kamertje overdag anders dan 's nachts, of anders dan beneden? omgevingsgeluiden, meer licht, of juist minder licht.

En wat gebeurd er als je de reiswieg in het ledikant zet? Een bekend bedje, maar toch de goede ruimte. Dus in stapjes?

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

He beagle,

hier heb ik het voor elkaar gekregen door Thirza eerst ergens anders in slaap te laten vallen en haar dan over te leggen in haar bedje boven. Nu sliep ze al die tijd al wel boven, maar dan in de wieg dus op onze slaapkamer, (hebben we het in een ander topic al over gehad, ;)).
    Zodoende werd ze dus wel op haar kamertje wakker en werd dat een beetje vertrouwd. In het begin ging ze zo wel van langere middagslaapjes naar steeds een uurtje, maar ik geloof dat het hier ook een beetje samen is komen te vallen met wat regeldagen.
    In ieder geval: nu slaapt ze steeds wat langer op haar kamertje... Oja, wat ik ook heb gedaan: haar gewoon boven op de dekentjes gelegd op haar bedje en zelf wat aan het rommelen op haar kamertje, zodat ze wat kon wennen aan overdag op haar kamertje zijn en aan de geluiden die ze daar hoort, (want ja, die zijn weer anders dan op onze slaapkamer of beneden).
    Succes!

15. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik geloof er heilig in dat je ze al zo jong kuntverwennen, was met onze klein die nu 2 jaar is ook, beneden slapen ok maar in haar eigen bedje ho maar dat is al een punt van verwendheid, wij hebben haar opgegeven moment gewoon laten huilen duurde een week, maar daarna vond ze het heerlijk om in haar eigen bedje te liggen, ligt toch ook veel lekkerder.

Maar dat is mijn mening ervan.

In iedere geval suc6 ermee

16. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik geloof echt niet in verwennen, niet op deze leeftijd: quinten is nog maar 12 weekjes!
    Wat beagle zelf zegt, daar kan ik me wel bij aansluiten: hij is gewend aan beneden slapen en ja, daar zul je een keer vanaf moeten en dus doorzetten. Ik denk trouwens dat het niet zoveel zin heeft om daarover een hele discussie aan te gaan, of het nou wennen of verwennen is... Beagle wil gewoon tips om haar zoontje zover te krijgen dat ie zonder problemen overdag boven slaapt, dus die beslissing is allang genomen!
    Ik denk wel dat je dat kunt doen zonder echt dat hele lange huilen: als je kleine stapjes maakt, duurt het proces iets langer, maar gaat het wel met minder huilen en strijd.
    De reiswieg in het bedje boven is een optie, er zelf even bij blijven tot hij slaapt, dat soort dingen.
    Succes beagle!

Share This Page