Ik ben naar een osteopaat geweest!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gizmoo1, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska19815

15 jan 2009
    7
    0
    0
    Tiel
    Dat zeiden ze bij mij ook. Ik had het voordeel dat ik het bij mijn andere zoon ook gehad heb. Ik had bij allebei een bevalling van een paar minuten dus heel snel en daardoor was er iets verkeerd komen te zitten in het nekje. Bij mijn andere zoon ben ik maar een keer bij de osteopaat geweest en dat was genoeg, nu ben ik twee keer geweest maar ik kan wel merken dat hij er baat bij heeft. Nu moet ik nog een keer omdat de voorkeurshouding nog niet helemaal over is. Het gaat wel beter. Vooral als je net bent geweest dan is hij heerlijk rustig. Ik ben ook gaan inbakeren en dat helpt ook wel. Als je kind niet tevreden is en veel huilt ga je wel dingen uitproberen, toch? Ik hoop dat het bij jou kleine ook helpt. :baby:

Groetjes Mariska

2. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Ik ben woensdag voor het eerst met mijn zoontje naar de osteopaat geweest. Remy huilde de laatste tijd erg veel, was erg onrustig, heeft keiharde ontlasting en maar 2 a 3 poepluiers per week, wil niet op zijn buik liggen en zo nog meer van die vage klachten.

Volgens de osteopaat is hij asymetrisch en zit zijn nek aan 1 kant vast. Hierdoor zit een nekzenuw beknelt wat weer invloed heeft op zijn darmen. Ze heeft zijn nek aardig gedraaid (ik moest me beheersen om niet in te grijpen) en zijn buik gemasseerd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel sceptisch was over het hele gebeuren.

Maar.... Remy heeft sinds gisteren al 4 poepluiers gehad :confused: , slaapt als een roosje en heeft niet meer gehuild! Ik durf nog niet te vroeg te juichen, maar het is wel heel toevallig dat hij nu opeens zo vrolijk is!

3. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Wat heeerlijk om deze verhalen te horen, zelfs nu ik nog niet eens weet of het voor mijn zoontje gaat werken, ben ik al blij! Geeft toch hoop he ;)

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hoi dames,

Wat heerlijk al die verhalen..

Mijn ervaring naar een osteopaat gaan helpt ALTIJD. ook al is er niets dan weet je dat in ieder geval, maar meestal zit er echt wel iets niet helemaal goed.

Ik heb zelf een lijf met veel problemen en loop dus regelmatig bij fysio, osteopaat, manueel terapeut e.d.

Het slapen na de behandelingen is HEEL normaal, uit mijn eigen ervaring weet ik dat je er heel erg moe van wordt en hongerig, dus als de kleine honger heeft daarna gewoon iets extra geven, je lijf moet wennen aan een andere positie, vaak komen er afvalstoffen vrij die moeten worden afgevoerd en daarbij is het ook nog een aparte gebeurtenis.. Dus wees niet bang als je kindje de eerste dag een beetje uit zijn/haar doen is.

Meestal heeft het vanaf 3 behandelingen het gewenste effect.. Soms sneller dat is alleen maar fijn natuurlijk.

Mocht je een andere keer bij iets qua lekker voelen bij je kindje twijfelen gewoon heen gaan, het ergste wat kan gebeuren is dat ze het ook niet weten..
    Osteopaten zijn vaak heel eerlijk en weten echt heel goed hoe een lijf in elkaar zit.. Het is nl. een heel traject voordat je jezelf osteopaat mag noemen. :)

Erg fijn om te lezen dat jullie zo snel aan de bel trekken en jullie eigen gevoel volgen, dit gezegd door iemand die jaren lang(vanaf 11 jaar tot 21 jaar) tegen de niet flexibele medische wereld opgebokst heeft.. ;)

5. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Wauw, zul jij blij zijn dat je van je klachten af bent! Hoe veel behandelingen heb je gehad? En is je migraine helemaal weg?
    Ik heb zelf ook migraine, wil nog even kijken hoe het straks gaat als ik mn spiraaltje heb, maar anders moet ik er toch maar eens over denken om te gaan.....

6. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    hoi meiden! t/m gister ging alles redelijk goed maar vandaag drama. Veel huilen, volgens mij door ergere refluxklachten, nog meer krampen dan normaal en meerdere poepluiers terwijl hij er normaal maar 1 op een dag heeft. (1 dunne luier, een normale en de rest wat steviger...), kan dit komen door de behandeling van de osteopaat of is dit toeval? Ka heeft trouwens aangeraden om over te stappen op omneo omdat daar minder nutriton in hoeft dus misschien minder krampen.... Wat denken jullie hiervan? :cry:

7. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    @ Gizmoo, je bedoelt met nutriton johannesbroodpitmeel? In de Omneo zit geen johannesbroodpitmeel. Ik ben ook op de Omneo gestapt vanwege de jbm maar dat zit er dus niet in. Wil je daarom overstappen dan zou ik overstappen naar Nutrilon A.R. Daar zit het wel in!
    Succes ermee!

8. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Of bedoel je dat je van de jbm af wilt?

9. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    nee zou juist willen stoppen met dat spul om te kijken of daar de krampen door komen. Maar het schijnt dat omneo niet dik genoeg is en ik dan alsnog dat spul er door heen moet doen, dus schiet niet op dan.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Marleen: ik ben anderhalf jaar geleden 6 of 7 keer heen geweest en sindsdien van m'n klachten af. Als ik nu ook kijk hoe ik me voel ondanks de nachtvoedingen en het weinige slapen, is dat echt ongekend, want eerder hoefde ik maar 2 nachten slecht te slapen en dan had ik al migraine. Nu slaap ik dus al maanden heel weinig, voor de bevalling was het al bagger door het vele plassen en de bekkeninstabiliteit, daarna vanwege de nachtvoedingen, ik denk echt dat ik al een half jaar geen nachten van langer dan 6 uur heb gemaakt.
    Ik be dus echt superblij en kan het je van harte aanbevelen om te gaan. Wat hierboven al gezegd is: het ergste is dat de osteopaat het toch ook niet weet, maar mijn ervaring is dat ze echt aan een heleboel klachten iets heel zinnigs kunnen doen. En dat door enkel te masseren en gewrichten recht te zetten! :)

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Die mening deel ik niet. Mijn moeder heeft mij als puber naar de osteopaat gestuurd omdat ik vreselijk veel last had van nekklachten. Heeft niets geholpen terwijl ik er echt een aantal keer ben geweest.

12. batje

batje Actief lid

6 sep 2008
    113
    0
    16
    Bij ons helpt Omneo ook beter dan A-R (dus met JPM) bij een verborgen reflux.
    Wij zijn zo'n 10x bij de osteopaat geweest en ik merkte eigenlijk weinig verschil, ons kindje is door de zantac gestopt met huilen. Het zal zeker bij sommige klachten goed werken, maar het zijn helaas geen wonderdokters die alles recht kunnen zetten ;)
    Wel erg fijn alle goede verhalen te lezen! :)

13. 11je

11je Lid

30 nov 2007
    67
    0
    0
    wat fijn dat je gegaan bent gizmoo en dat het eerste bezoek zo'n goede ervaring was. bij ons was het zo dat yannick na het eerste bezoek ineens veel meer ging spugen. dat heeft een week geduurd ofzo en toen werd het steeds minder. als het helpt zal het niet ineens helemaal goed zijn, maar fijn dat je al wel iets van resultaat hebt gezien.
    bij yannick zat ook die zenuw knel, maar dan door zijn schedel.

14. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    nou daar zeg je wat, sinds gister lijkt de reflux ineens erger :( hoop dat het ook daardoor komt. Moet zeggen dat hij ook veel meer poept?!

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

@gizmoo: dan is ie nu de overtollige afvalstoffen aan het lozen, klinkt echt als een goed teken! Wacht even af en als je het niet vertrouwt, de osteopaat gewoon even bellen!

16. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    valentijn heeft veel last van oorontstekingen en ik zit er ook over te denken om maar eens naar een osteopaat toe te gaan met hem..

zijn er ook mensen met ervaringen en die klachten?

Deel Deze Pagina