Hoi, ik ben benieuwd naar de dames die bevallen zijn met een keizersnede de 1e keer en nu opnieuw zwanger zijn of zijn geweest. Hoe hebben jullie de 2e keer ervaren? Hebben jullie meer last van je buik en/of litteken gehad? Ik ben zelf in maart bevallen met een spoed ks en weet al dat ik een volgende keer een geplande ks krijg ivm een te smal bekken en oude bekkenbreuken. Alvast bedankt!
Ik ben ook van mijn 1e bevallen via een spoed keizersnede. Ik werd binnen 3 maanden na de geboorte van mijn 1e weer zwanger. Heb helemaal geen pijn of last gehad van mijn litteken, maar ik denk dat dat bij ieder vrouw kan verschillen. Bij mijn 2e heb ik niet zo'n erge buik gehad, dus dat scheelt ook wel weer. Ik ben overigens via de natuurlijke weg bevallen van mijn 2e.
ik vond de 1e ks zwaarder dan de 2e bij de 2e was ik veel sneller weer op de been, had ook minder last van de wond maar ik denk dat het er ook aan ligt hoe het gegaan is de 1e was spoed en alles hadden ze van binnen ontwricht en de 2e was een geplande
Hier geen pijn hoor... was na 10 mnd weer zwanger. 1ste was een spoedje, 2de een geplande. Was de 2de wel een dag eerder thuis en stond na 12u naast mn bed.
dat is positief nieuws dus, geeft me wel zin om aan een 2e te beginnen , maar denk dat ik nog ff een half jaartje wacht totdat ik een vast contract op m'n werk binnen heb. Kom maar op met nog meer goede verhalen! hihi
Ik ben van mijn eerste dochter bevallen met een spoedkeizersnee onder algehele narcose en ik was erg snel weer zwanger van de tweede. Nergens last van gehad en natuurlijk bevallen van de tweede. Volgends mij hoef je je geen zorgen te maken!
@ Olly Ik ben zelf nu 18 weken zwanger van de tweede na een spoedkeizersnede. Ook ik was daar heel onzeker over en stiekum nog steeds wel. Toch heb ik tot nu toe geen last van mijn litteken. Ik lees graag mee met positieve verhalen, hoor vooral graag positieve verhalen van meiden die bij de tweede natuurlijk zijn bevallen. Dit zou ik namelijk hele graag willen!
geen last van mijn buik nu nadat de eerste met een geplande ks is geboren...Hoop dit keer "gewoon" te kunnen bevallen..
Ik ben daar ook wel erg benieuwd naar Tim is geboren met een geplande keizersnede omdat hij in een stuit lag en niet meer kon worden gedraaid. Geluk bij een ongeluk want ze moesten een stuk van mijn eierstok weghalen want daar zat een cyste op ter grote van een ei. Nu ben ik heel bang dat ik straks weer een cyste heb. Hopelijk niet want ik zou toch graag op de natuurlijke manier willen bevallen ookal lijkt me dat best wel eng.
Diezelfde vraag speelde mij deze week door mijn hoofd..... Ik lees dus aandachtig mee! Ik ben in september bevallen middels een ongeplande keizersnede. Ondanks de traumatische ervaring (de anaesthesie werkte niet goed, waardoor ik zo goed als alles gevoeld heb), die voelt als een film waarin ik heb gespeeld, zó onwerkelijk, durven we toch al te denken over een tweede. We hebben 2 1/2 jaar gewacht op deze kleine man en de wens was altijd een gezin van twee of misschien wel drie kindjes. Al voor de zwangerschap hebben we wel eens tegen elkaar gezegd dat we waarschijnlijk snel voor een tweede zouden willen proberen, gezien onze voorgeschiedenis, de grotere kans op een volgende zwangerschap binnen het eerste jaar na de bevalling en daarbij ook mijn leeftijd meegenomen. Wel zal ik uitvoerig met een gynaecoloog willen praten, voordat we tot actie overgaan. Want ik wil niet nog een keer zo'n bevalling meemaken.....
Hier ook iemand die geinteresseerd meeleest! wij willen betrekkelijk snel voor een tweede omdat mijn hormoonspiegels op vervroegde overgang wijzen (het is dus letterlijk nu of nooit!) Kovu: wat bedoel je met "de grotere kans op een volgende zwangerschap binnen het eerste jaar na de bevalling"? Ik heb nog nooit gehoord dat je binnen het eerste jaar na je bevalling vruchtbaarder bent. (Zou wel fijn zijn natuurlijk )
@wannaBmum: Een kennis van ons, die in de medische molen zat, heeft het uitdrukkelijk advies gekregen binnen een jaar te gaan voor een tweede kindje, vanwege de hormonen die je dan nog in je lijf hebt. Daarbij zijn er een aantal bekenden die een miskraam hebben gehad en vlak daarna weer in verwachting raakten.