Verhoogd IUI de kans op zwangerschap?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Never lose hope, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Hallo dames,

Ik heb even een vraagje, ik hoor namelijk verschillende meningen over iui. Is het zo dat ondanks het zaad van je partner goed is, je toch de kans met iui vergroot??

Wat zeggen jullie gynaecologen erover en wat zijn jullie evaringen?

Wij willen namelijk graag iui gaan doen, maar mijn gyn zegt dat je met " zelf vrijen" meer kans maakt. Ik heb pco en ben moeilijk te stimuleren, omdat ik moeilijk te stimuleren ben komt er veel druk er op wanneer ik dan eindelijk een eisprong heb. Daarom ben ik ( misschien wanhopig) opzoek naar dingen die onze kansen vergroten.

Ik hoop dat jullie mij/ons kunnen helpen,

Groetjes nlh

2. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn man zijn zaad is ook goed en ik ben ook zeer moeilijk te stimuleren. De laatste 9 maanden heb ik maar 3 keer eisprong gehad. Omdat ik zo weinig eisprong heb, raadde mijn gynaeocloog IUI aan om de eisprong dan maximaal te benutten. Volgens haar is kans op bevruchting bij IUI 10% meer dan bij normale betrekking.
    En kijk na mijn tweede IUI is het nu raak... De twee jaar ervoor is het nooit raak geweest met gewone seks...

Veel succes!!

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    iui heeft uiteindelijk maar 10% kans. Soms heeft de "normale" manier meer kans.
    zelf heb ik geen ervaring met dat ik niet te stimuleren ben maar misschien heb je iets aan acupunctuur. Dit kan een hoop beteken voor je.

Bij mij en mijn vriend was alles okee en zijn zaad van top kwaliteit. toch was t pas de 4e poging raak en 2 jaar zelf proberen werkte niet!!!
    Succes!

4. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Bedankt dames! Ze gaan over mij overleggen.. Hoop op goed nieuws.

En acupunctuur heb ik idd al eens geprobeerd! Ik reageerde heel heftig er op en daarom zei de mevrouw dat ik maar beter niet de combinatie acupunctuur en hormonen kon doen:)

Wel gek dat je na 2 jaar zelf proberen niet zwanger raakt en vervolgens met iui wel. Ik geloof er toch wel in! En je kunt na de iui toch ook nog zelf gemeenschap hebben?

5. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Meer evaringen altijd welkom!

6. debv

debv Lid

7 okt 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi

Wij hebben het ook eerst 2,5 jaar zelf geprobeerd zonder succes.
    toen het IUI traject ingegaan ( zonder hormonen) en het was bij ons gelijk de eerste keer raak.
    Ik denk dat die 10% meer kans meer te maken heeft met de juiste timing.
    ze houden de groei van de folikkels in de gaten en als ze groot genoeg zijn moet je pregnyl spuiten ( wij dan).

Succes :)

7. mnr

mnr Niet meer actief

Hier eerst een jaar met wel hormonen maar geen iui en niet zwanger.

Na een jaar overgestapt op iui en van de 8 iui's 4x zwanger geraakt.
    Ik heb ook pcos, en met mijn man is alles goed. Ook ik was moeilijk te stimuleren en had ook een hoge dosis hormonen nodig.

Maar bij mij vergrote iui dus wel mijn kansen!

8. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Debv, zo wat fijn zeg! Gefeliciteerd. Het bijhouden etc dat doe ik nu ook al dus dat gaat dan niet veranderen.

Mnr, dat klinkt heel erg hoopvol! Moest jij de 7e en 8e iui zelf betalen? Gefeliciteerd met je zwangerschap en wat naar van je miskramen:(

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn eerste zwangerschap ook zwanger geraakt via IUI, de 3e poging. Daarvoor 21 rondes zelf geklust, zonde resultaat.

Ik heb eerst clomid gebruikt, daarna gaan spuiten vanwege lange onregelmatige cyclus. Bij mijn man was alles goed..
    Verder geen oorzaak gevonden waarom het zelf niet lukte, blijkbaar was IUI het goed zetje.

Ik was niet moeilijk te stimuleren, begonnen met 37,5eh gonal F. Maar moest wel langzaam aan steeds wat meer gaan spuiten om een mooie cyclus te behouden. De cyclus dat ik zwanger raakte spoot ik 75eh en had ik netjes een ei op cd 14. Maar het wisselde tussen cd 11 en 22.

10. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Klaartje, dat zetje wil ik dan ook graag hihi! De reacties bevestigen mijn eigen gevoel.. Nou maar hopen dat ik iui mag gaan doen. Ze was er niet zo happig over.. Maar als ik niet iui mag dan kan ik er denk ik niks aan veranderen

11. Lia86

Lia86 Actief lid

3 jan 2016
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een jaar zelf geprobeerd en dat lukte niet.
    Ik denk wel dat iui helpt, je eisprong wordt goed in de gaten gehouden en baarmoederslijmvlies groei etc..dan heb je idd wel de juiste timing lijkt mij.
    Dat van mijn man was te weinig, maar bij de inseminatie worden de goeie cellen ingebracht.
    Ik heb nu 1x iui gehad en zit in de wachtweek.

12. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Hoop op goed nieuws! Succes! En wat de andere meiden ook zeggen; soms is net dat ene zetje nodig

13. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    IUI heeft niet "maar" 10% kans maar 10%méér kans dan gewoon. Als je dus bij gewone betrekking 20% kans hebt, heb je bij IUI 30% kans. Als je bij gewone betrekking maar 10% kans hebt, heb je bij IUI 20% kans...

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Dat klopt niet hoor.. Gemiddeld heeft IUI maar 10% kans per cyclus.. Maar de cijfers lopen enorm uiteen omdat IUI wordt gedaan wegens verschillende oorzaken.
    Pcos dames die al een tijd bezig zijn, zouden meer kans hebben dan een stel waarbij de man slecht zaad heeft bijvoorbeeld. En leeftijd blijkt ook belangrijk te zijn.

15. mnr

mnr Niet meer actief

Iui krijg je onbeperkt vergoed vanuit de basisverzekering zolang je gyn er kansen in ziet.

Succes!

16. limburger

limburger Niet meer actief

ik dacht ook dat IUI niet zou gaan werken.
    de laatste iui, negende poging, werd ik zwanger!
    (na 4 jaar proberen!)

helaas wel een miskraam geworden....

17. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    dan staat het in de boekjes verkeerd en hebben we verkeerde info gekregen.

18. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    vervelend dat je heftig reageert op acupunctuur.zo zie je naar iedereen is anders.

Ja ik denk dat wij gewoon een zetje nodig hadden de goede richting in. omdat we iui hebben gehad weet ik dus niet of ik bijvoorbeeld vijandige baarmoederslijm heb. dat hebben ze nooit getest.

tuurlijk na de iui samen gezellig maken. klaarkomen is heel erg goed!!!!! en extra zaad kan geen kwaad 😉

19. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Bedankr voor jullie berichtjes! Ik hoop dat ik iui mag gaan doen. En fijn om te weten dat je iui zo vaak mag doen, wie weet valt daar dan nog over te onderhandelen want bij ons zeiden ze dus dat ik dat maar 6 keer mag doen en daarna over moet op iets anders en niet terug mag naar iui.

Limburger, wat spijtig dat het een miskraam is geworden:(

20. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Het ligt eraan wat de arts denkt qua kansen. normaal krijg je 6x vergoed. sommige met pcos 11x. bij ons was het 4x.
    Succes ik hoop dat je binnenkort mag starten.

Deel Deze Pagina