Haai allemaal, Wij (ik 28 en hij 33, 3 jaar samen, 1.5 jaar samenwonend, en onlangs verloofd) gaan het ook proberen dit jaar! Jeee! 4 februari wordt mijn Mirena eruit gehaald. Het is mijn tweede Mirena, heb in totaal 6 jaar een Mirena gebruikt (zeer tevreden, niet ongesteld enzo, wel voelbare cycli met lichte kramp, de gebruikelijke pukkels en sjachrijnigheid). Er is een klein probleem dat hopelijk een niet al te grote sta in de weg zal zijn: ik ben wat te licht. Heb in het verleden anorexia gehad (14-18 en toen echt goed eraf gekomen), en heb onlangs een soort van terugval gehad. Mijn bmi is daardoor maar rond de 18 op het moment, daarvoor hield ik het altijd rond de 20. Ik zat de afgelopen maanden in het buitenland voor werk en daar is het een beetje misgegaan. Nu ben ik weer thuis en word ik goed bijgevoerd door mijn vriend hahaha. Maar mentaal is het een beetje een gevecht: een pondje erbij kost me veel moeite, dwz het liefst haal ik er dan een kilo af. Maar ik hou me voor ogen dat ik ECHT op gewicht moet komen en dat ik anders moeilijker zwanger word en als ik het al raak, het ook zwaarder voor me zal zijn wegens gebrek aan reserves voor mij en de baby. Ok, sorry ik klad meteen een heel verhaal neer, misschien dat ik eerst even moet rondsnuffelen of er hier ook andere meiden zijn met een eetstoornis verleden en hoe je omgaat met gewicht en kinderwens/zwangerschap. Ik zie trouwens wel uit naar de dikke buik als ik zwanger ben hoor, raar genoeg vind ik dat dus ongeveer het mooiste dat er is.
Ik heb BED gehad. Geheel het omgekeerde dus als AN, Maar doordat ik vochtblaasjes op mijn eierstokken heb is de combi met overgewicht ook niet goed. Helaas heb ik nog altijd een flink overgewicht Welkom hier en veel succes met zwangerworden.
Hee Zethu, dank voor je berichtje. Ik hoop dat er iets gedaan kan worden aan die blaasjes? Of heb je PCOS? Sorry ik weet er niet zoveel vanaf. Jij (en iedereen) ook succes
Het is al 3,5 jaar geleden vastgesteld en weet niet meer wat de gyn me hierover gezegd heeft. Weet alleen van die vochtblaasjes. Maar wat ik over PCOS heb gelezen lijkt het wel op wat de gyn heeft gezegd. Ga ik zowiezo vragen als ik weer bij mijn eigen huisarts ben!