inbakeren afbouwen met puckababy? ipv gewone doek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nina22, 28 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    hallo dames,

ik wil graag het inbakeren van mij dochter afbouwen, ze slaapt allen snachts ingebakerd overdag licht ze in een zijslaapkussen.

ik heb het al 3 x cold turkey geprobeerd zonder succes (lees gillend en krijsend wakker worden tot ze weer ingebakerd is)

nu gebruik ik een gewone inbaker doek van e babydump
    deze kan niet met 1 armpje er uit. met het afbouwen gebruikte ik dus een slaapzak met dikke mauwen.

nu lees is dat het makkelijker is met een puckababy? wie heeft ervaring hier mee? ik zie dat de handjes daar wat losser in kunnen zonder dat ze er in paniek mee kan wapperen?

wie kan me helpen? overdag is het geen probleem omdat ze dn dus op haar zij in het zijslaapkussen ligt en valt ze snel in slaap maar dat mag snachts geloof ik niet dan moet ze op haar rug ze probeert ook wat te draaien al.

alvast bedankt!

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik heb geen ervaring met de puckababy maar wel met de afbouwdoek van pacco. Die heeft bij ons perfect gewerkt! Eerst met een arm vrij wennen. Als dat gewend is twee armpjes vrij. En als ook dat gewend is over op normale slaapzak. Hier was zoon in een week afgebouwd. Bij hemmwas het precies omgekeerd, die sliep overdag ingebakerd en 's nachts in een gewone slaapzak.

3. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Gewoon inbakeren hebben we hier nooit gedaan. Altijd de puckababy gebruikt. Maar langzaam afbouwen daarmee werkte hier niet.
    Uiteindelijk hebben we een slaapzakje bij die hema gekocht met krabwantjes. En sindsdien lukt het hem om met de armen los te slapen. Ook net op tijd trouwens want een dag later lag hij bijna op zijn buik te kijken terwijl hij probeerde te rollen.

4. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    oke bedankt dames! ja ik zoek ook een beetje na hoe ik het t beste kan doen ze slaapt opzich wel in met de armpjes onder de dekens maar als ze dan wakker word is ze in paniek, de pacco heb ik idd ook aan gedacht! of haar armpjes niet in de mauwen van de slaapzak? of is dat gevaarlijk?

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Nee dat zou ik niet doen, want dat is bijna hetzelfde principe als inbakeren en dus gevaarlijk wanneer ze gaat rollen.

6. Jona12

Jona12 Lid

30 okt 2012
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Onze dochter was 4 maanden dat we moesten gaan afbouwen met slapen in een paccodoek. Ze ging op haar zij rollen en dan mogen ze niet meer ingebakerd liggen. De puckababy heb ik even geprobeerd maar vond dat eng en deze schijnt ook niet helemaal veilig te zijn(stichting wiegendood).
    Wij hebben toen de purflo slaapzak gekocht via de pacco site. Ik weet het is een wat duurdere slaapzak maar hij heeft zijn geld inmiddels dubbel en dwars terug betaald. Ze was met een week afgebouwd, eerst de slaapjes overdag en toen na een week ook de nacht gedaan en dat ging top. De purflo heeft mouwen die je kan omslaan en dat vindt onze dochter heerlijk. Ze heeft in die slaapzak ook geen deken nodig dus ja kan haar zo wegleggen, geen angst dat ze onder de dekens komt.
    Inmiddels nu een zomerslaapzak gekocht via smallvips(bamboe achtige stof) en mijn moeder gaat hier een stukje stof op naaien zodat hiervan ook de mouwtjes dicht kunnen. Want zonder dichte mouwen wil ze nu nog niet echt slapen.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit! Maar bij ons werkte ook alleen de pacco überhaupt qua doek!

8. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij zijn van de pacco overgestapt op de puckababy the bag. We gingen toch de winter in dus de wantjes erop en dat ging erg goed!

Deel Deze Pagina