Eergisteren heeft Wessel voor het eerst echt gespuugt. Daarvoor was het af en toe een mondje maar toen was het echt een hele golf. Daarna merkte ik dat hij steeds vaker kleine beetje teug gaf tijdens en ook na de voeding (fv) en heb het idee dat er soms met boeren melk mee omhoog komt maar dan slikt hij het weer in. Maakte me er nog niet al te druk over en hield het in de gaten. Wel merkte ik dat hij minder drinkt normaal makkelijk 100cc iedere drie uur nu met moeite 80cc. Maar vanmorgen lag hij in de box al even na zijn voeding en toen kwam er weer een hele golf melk uit. Ook tijdens de voeding gaf hij kleine mondjes terug. Nu net de middag fles gegeven. Hem expres wat rechter op gehouden en dat leek goed te gaan. Gaf geen mondjes terug en e kwam ook niets mee met het boeren. Maar de fles was nog niet leeg, nog 20cc ofzo over en alles kwam er weer in een golf uitzetten. Lang verhaal maar mijn vraag is wat moet/kan ik hier mee? Hij heeft nu al 2 voedingen er uit gegooid, dat kan toch niet goed zijn of kunnen ze wat dat betreft wel eens met wat minder?
Niemand die hier ervaring, ideeën of tips over heeft?? Inmiddels wel weer een voeding erin kunnen krijgen zonder te spugen gelukkig en hopen dat de voeding die ik nu gegeven heb ook blijft zitten. Hij heeft nu overigens wel maar weer 70cc op omdat hij adam het einde van zijn fles als een blok in slaap valt.
Groeit hij goed? Heeft hij last van het spugen? Drinkt hij misschien te snel? Kindjes hebben niet altijd evenveel honger... Als hij er geen last van heeft en goed groeit lijkt het mij niet zo'n probleem. Je zou kunnen proberen de voeding iets in te dikken met nutriton als het spugen elke voeding met golven komt, maar hier kan hij wel krampjes van krijgen. Af en toe een golf is niet erg hoor. Anders even laten wegen bij het cb en daar om advies vragen?
@linda1984 bedankt voor je reactie. Hij groeit volgens mij prima, vorige week gewogen en toen was hij goed aangekomen en merk aan zijn kleertjes ook dat hij groeit. Last heeft hij er volgens mij niet echt van al is hij vandaag wel eren stuk onrustiger geweest dan normaal en heeft hij weinig geslapen. Ik probeer tijdens de voeding ook al regelmatig pauzes in te lassen zodat hij niet te snel drinkt en houdt hem nu langer rechtop na de voeding voor ik hem neerleg. Zijn tweede voeding is nu gelukkig ook blijven zitten dus dat stelt me al iets meer gerust. Vind het maar niks hoor dat gespuug. Ben dan gauw bang dat hem iets mankeert....
Veel babies spugen omdat het klepje dat de maag naar boven toe afsluit nog niet goed ontwikkeld is. Dat is normaal. Mijn eigen kind spuugde als baby alles bij elkaar, met grote golven tegen de muur aan. Wij waren bang voor reflux, maar dat had hij niet volgens de dokter omdat hij tevreden en vrolijk was en goed groeide. Toen mijn zoon drie maanden was, was het binnen een week over. Zolang je kind het goed doet en er weinig last van heeft zou ik me er geen zorgen over maken.
Ik zou denken dat hij een virusje te pakken heeft en dan is overgeven natuurlijk normaal. Kan ook geen kwaad zolang hij plasluiers blijft houden. Houd dat dus in de gaten. Ik heb het bij Thirza wel gehad, dat die zo ziek was dat er niks in bleef, en toen was de tip van de hAP om halve voedingen aan te bieden en zo weinig mogelijk beweging. Die halve voedingen bleven er wel in toen...
Er heerst idd buikgriep, zou een virus kunnen zijn. Of heeft je kindje altijd al gespuugd? Heeft he kindje ook diarree? Hier zijn we net hersteld van het buikgriep virus....
idd wat hier boven allemaal al staat beschreven, je hebt ook projectiel braken maar daar is je kleintje nog te jong voor, het gebeurd zeer zelden bij erg jonge kindjes ik ken 1 van 2 weken de rest is rond de 5a6 weken, onze oudste spuugde weinig totdat ie bijna 5 weken was spuugde hij over de rand van de kinderwagen en de gehele bank zat er onder hij spuugde met veeeel kracht dit was foute boel hij had pylorusstenose en is dezelfde week nog geopereerd. onze tweede gaf wel eens een mondje terug, normaal dus ons meiske spuugde erg veel word nu iets beter, ik was natuurlijk in alle staten en was bang voor hetzelfde als de oudste dus bij 2weken zaten wij bij de ka ze spuugde ontzettend veel ook wel met een boogje alles zat er vaak onder. wij hebben toen een echo gehad bij 4 weken(het is raar gezegd maar kleintjes met pylorus moeten zoveel mogelijk projectielbraken dan kun je de spier beter in beeld brengen) om of het te bevestigen maar bleek allemaal gelukkig goed te zijn haar maag klepje sluit niet goed waardoor voeding terug loopt. ze is een spugertje maar groeit goed poept en plast goed en ze is vrolijk. in het begin was ik wel veel onzeker want soms wel 6x daags schone kleding aan
Qua spugen gaat het nu gelukkig goed. Gister in ieder geval niet meer zo heftig gespuugd alleen af en toe een mondje. Voedt hen nu wat meer recht op, meer pauzes tijdens het drinken en vaker tussendoor even boeren. Ook houden we hem wat langer rechtop na het drinken voor we hem neerleggen. Dus ik denk dat het gewoon een 'incident' was en niet iets waar ik mij zorgen om hoef te maken
Ik hen nog wel een vraagje. Het vele melk uit spugen is dan gelukkig niet meer gebeurd maar mondjes en soms wel flinke mondjes spugen gebeurd wel nog na iedere voeding en soms zelfs ruim een uur na de voeding nog. Zou het een idee zijn om nutriton aan zijn voeding toe te voegen om te kijken of het spugen dan minder wordt? Of hoort het er gewoon bij en moeten we er maar aan wennen?
Een klein schepje nutriton heeft het spugen hier wel iets verminderd. Je kunt het allicht proberen en dan gewoon een kleine hoeveelheid.
Dat hoort erbij: elke baby doet dat eigenlijk. Zolang hij er zelf geen last van aangeeft, zou ik niets aan de voeding toevoegen. Als hij er zelf wel last van heeft, dan is indikken van de voeding de eerste mogelijkheid om hem minder last te laten hebben.
Ben ik het mee eens. Onze dochters krijgen wel nutriton, maar dit komt omdat ze zich anders te vaak verslikten en de monitor in het ziekenhuis gelijk ging loeien... Is moeilijk vanaf te komen. Ik probeer nu weleens wat minder erdoor te doen, maar dan gaan ze gelijk meer spugen. En ze drinken de fles nu al binnen 8-10 minuten op, zonder nutriton is dit 5 haha. Niet alle darmpjes reageren trouwens goed op nutriton, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Ik ga het gewoon uitproberen. Merk namelijk bij het boeren dat er ook steeds voeding mee omhoog komt en heb het idee dat wanneer hij in zijn bedje ligt er ook steeds voeding naar boven komt maar dat hij dit dan weer in slikt en er daarnaast dus af en toe eren mondje uit komt. Als hij er goed op geageerd is het prima en anders stoppen we er gewoon weer mee