mijn zoon van 8 maanden krijgt drie flessen van 180+6 op een dag. Gezien er een aardige tijd tussen flessen zit bied ik hem Gedurende de dag water/diksap aan maar hij drinkt dit echt niet.. heb al in fles geprobeerd, in tuitbeker en tuitbeker met een soort speen er op( oefenbeker heet dit volgens mij) maar zonder succes. Krijgt hij zo wel voldoende vocht binnen? Heeft iemand nog tips.. ik lees wel eens dat baby's ook thee mogen wat voor soort thee is dit?
Hij krijgt al 600 cc aan melk en dus vocht binnen. Daarnaast zit er in fruit ook vocht, dus dat komt er nog bij. Lijkt me harstikke prima dus. Thee mag ook inderdaad. Mijn dochter krijgt fruit thee, vind ze heerlijk.
Hoeveelheid vocht lijkt mij ook prima. Mijn zoontje wilde ook niets anders drinken, we hebben volgehouden met water aanbieden en met een maand of 10 begon hij ineens uit de tuitbeker te drinken. Dus gewoon volhouden is mijn advies
Oh en als hij voldoende plast zit het ook wel goed. Kinderen die te weinig vocht binnen krijgen zullen natuurlijk ook veel minder plasluiers produceren. Ik merk dat in ieder geval altijd meteen bij mijn dochter als ze te weinig gedronken heeft.
Geloof dat 500ml in elk geval moest en voldoende flinke plasluiers. Qua flessen redt je dat al makkelijk en in fruit zit idd ook veel vocht. Maar ik herken je probleem. Dat extra drinken proberen wij hier ook te introduceren maar net als jij, geen succes met alles wat geen melk is ongeacht waarin je t aanbiedt. Tijd zat nog maar we bieden t aan, wil ze t is t goed, wil ze t niet is t ook goed. Op hele warme dagen leng ik al haar flesjes maar aan of schakel ik er een extra fles tussenin (zelfde hoeveelheid poeder maar alles aangelengd en dus wat meer water over de dag verdeeld). Alle flessen gaan toch leeg, mits er maar melk in zit. Anders heel klein stukje ijs in een sabbelzakje.
Die 500cc redden we hier ook niet altijd hoor. 'S morgens 200 cc aan melk en gedurende de dag nog ongeveer 200cc aan water. Maar 's avonds eet ze nog wel rond de 150 gram aan yoghurt of kwark en 's middags ongeveer 200 gram fruit. En dat is natuurlijk ook vocht. Mijn dochter rent overdag juist weg als ik met melk aan kom zetten haha.
Mijn zoontje wil wel uit een beker drinken als ik er eerst uit drink is soms wel een knoeiboel naar dan drinkt hij wel meer. Verder ook idd drie flessen van 180 en soms een knijpfruit