Ik ben nu al zo klaar met consultatiebureau, zoon is nog geen 3 maanden?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marilouise, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Nou de titel zegt het al ben er nu al klaar mee!

Moet over 2 weken pas voor de 3e keer, dan is mijn zoon in plaats van 3 maanden bijna 4 maanden, er zitten hier mensen die echt niet leuk zijn. ( kribbig, kortaf alles moet op hun manier, bah )
    Gelukkig was de laatste keer mijn man mee toen was onze zoon net 2 maanden. en moest hij ook gelijk zijn 1e prikjes.
    De eerste keer werd er al heel raar gedaan, kan niet precies zeggen wat het was maar ik was er niet gerust op. heb zelf een heupafwijking gehad daar krijgt hij volgende week een echo voor uit voorzorg. en in verband met een erfelijke vorm van huidkanker in de familie waar ik zelf ook voor onder behandeling/ controle loop en in september wordt onze kleine man ook voor het eerst mee gecontroleerd.
    Nou daar begon ze over ze vond het allemaal overdreven. we maakten ons zorgen om niets, dus ik was de 1e keer alleen en kwam helemaal overstuur thuis. hij was toen netjes gegroeid . De 2e keer ging mijn man mee hij was maar 2cm gegroeid en daardoor was hij te klein???
    ik zo ja hij was wel bijna 4 weken te vroeg geboren ja daar kon het aan liggen, maar hij was wel in verhouding te zwaar. ik al stoom uit mijn neus en oren, hij was 55 ,5 cm en net 5 kilo.
    Dus ik had al zoiets van barst.toen ging het over zijn hoofdje dat was vresel;ijk scheef maar dat kwam later wel.??????
    nee toen weer over al die controles dat was niet goed voor een kind en we zouden er toch niets mee bereiken want het stelde allemaal niets voor. Ik in tranen en mijn man woest. Hij zegt stelt niets voor haar vader is in 3 maanden tijd van niets naar dood doordat zijn hele lichaam helemaal verkankerd ( sorry voor het woord ) was ? en je noemt dat niets.
    ja dat was het lot.
    ik zei alleen nou doe de prikjes maar geven ik wil naar huis. prikjes gehad ( 2 enorme blauwe plekken) en naar huis. maar toen over zijn hoofdje thuis aan het denken gegaan en je maakt jezelf helemaal gek, werd er steeds meer door in beslag genomen. Nu moet ik over 2 weken weer naar het bureau en dacht ja ik laat me toch niet gek maken. Mijn huisarts is jarenlang kinderarts geweest in een groot ziekenhuis. Ik de huisarts gebeld en kon vandaag gelijk terecht. Nou hij is helemaal nagekeken, zijn achterhoofd is helemaal niets mis mee is keurig netjes gelijk. op zijn voorhoofd zit een klein verschil ( heb ik ook ) maar dat is milimeter werk. valt ook niet op tenzij je het weet en hem in een bepaalde houding legt. Ik heb het erover gehad met hem en hij staat achter en heeft ons geadviseerd om juist gelijk alle controles te laten doen, en vol te houden. We zijn zelfs verder gegaan met erfelijkheidsonderzoek, zodat we ook weten in welke mate hij het mee heeft opgepikt ( 1e berichten en uitslagen zijn dat hij het gen ook heeft ) maar als het nu weer gedonder is gaan we kijekn voor een andere oplossing zei hij al. Hij zei je gaat maar om te wegen en te meten en zijn prikjes en verder kom je maar hier. Ik vindt het best zo ik ben er zo klaar mee. Nou gelukkig noig 2 weken en danm pas weer naar het bureau.

2. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik was de 1e keer dat ik naar het CB ook helemaal niet blij. Ik werd ook helemaal niet leuk geholpen. Net mama en vol hormonen...

Volg je eigen gevoel. Er is niks sterkers dan het moederinstinct!

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    zoek lekker een andere bureau op bij je in de buurt ik zou niet meer an die gestoorde gasten heen gaan.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik herken je gevoel helemaal! Hier ook een cb waar echt heel rare mensen zitten... Probeer jezelf er niet gek door te laten maken en gewoon de kritiek die ze hebben (hebben ze áltijd) het ene oor in te laten gaan & het andere oor uit!
    Mocht je jezelf er absoluut niet meer fijn voelen zou ik óf naar een ander, nabijgelegen, cb gaan óf gewoon naar je huisarts!

Succes..

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Houd in je achterhoofd dat je niet voor hen komt maar voor je kindje.
    Alle kritiek die zij hebben kun je meenemen en kijken wat je ermee doet of ene oor in en andere uit.
    Je komt daar voor de nodige vaccins en voor wegen en opmeten (wegen en opmeten is altijd leuk ;))
    Zorgen over ontwikkeling zullen altijd nader onderzocht moeten worden door KA dus uiteindelijk heb je gewoon niets met die mensen daar te maken.

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    weet je, dit verhaal is wel heel vreemd hoor!! over dat dat het lot is? daar valt mijn mond van open!! wat rot dat dit zo gaat op jullie cb.... ik vraag me ook af waar die lui zich mee bemoeien! Ik bedoel, die onderzoeken zijn er niet voor niets en jullie vragen toch ook niet aan ze of je dat wel of niet zult laten doen?!?!?! Alsof jullie het voor je lol doen die onderzoeken!

Ik ben van mening dat het cb zich lekker bezig moet houden met wegen en meten en de inentingen, en advies geven als erom gevraagd wordt. Ik snap wel dat ze soms iets zeggen over de groei of het hoofd, ze moeten wel anders krijgen ze later het verwijt dat de ouders het niet wisten. Maar laat ze dan duidelijk zijn in at en hoe en niet zo vaag met dat komt later wel.

Nou, heel rot dat dit zo is gegaan, en goed van je dat je de ha hebt gebeld want je zou je er alleen maar onzeker van gaan voelen! Probeer een ander cb te zoeken, en anders ga je allene nog voor wegen/meten/inentingen naar het cb. zijn er veel meer die dat doen hoor!

Succes!

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wat jammer dat je zo'n hansworst daar bent tegen gekomen.

Meid ga gewoon op je eigen gevoel af want dat is vaak de juiste, extra controles kunnen in mijn opzicht nooit kwaad (better safe than sorry).

Ik zou lekker het advies van je huisarts opvolgen, er alleen heen gaan om te weten en te meten en als het spuitjes geven je niet bevalt kun je altijd proberen het voor elkaar te krijgen dat deze ook door je huisarts gegeven kunnen worden.

Voor de rest de komende 2 weken goed oefenen in het ene oor in het andere oor uit systeem ;)

En dan je kindje zou te zwaar zijn wahahahahahah mijn oudeste was
    55 cm en 5000 gram bij zijn geboorte dus dan zou die meteen al te zwaar zijn geweest.

Groetje sAnita

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Idd hier goed op oefenen! ;) Mijn systeem ook haha ene oor er in en andere oor er weer hard uit... Ze hebben altijd wel op of aanmerkingen op het CB. En ik heb altijd zoiets van het ene kind is het andere kind niet, ze verschillen allemaal zo enorm. Ik volg mijn moederinstinct en mijn zoon doet het prima! Groeit goed, is altijd blij en vrolijk ;)

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Kun je niet op een andere dag afspreken? Hier zitten op de ene dag de meeste rare mensen (ach gut meisje, tegen mij!!!), de andere dag zit er juist een heel leuk team! Gewoon aangeven!

En verder, je niet te veel zorgen maken, want als er iets was geweest, dan had je HA dat inderdaad gezien! Je hebt een heel gezond ventje volgens mij, en al die tests zijn alleen maar controles die je kunnen helpen om hem gezond te houden!!

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mn mond valt open van verbazing over de opmerking over het lot.. Jeetje, wat een belachelijke opmerking (jaja, ik hou het netjes:D)
    Lekker naar je eigen HA gaan hoor meid. Als jij je daar beter bij voelt, gewoon doen.. Alleen wegen, meten en prikjes bij het CB..

Hier ook zo'n 'fijn' CB;) Bij de arts kom ik liever niet, wijkverpleegkundige is een leuke jonge meid.. houdt niet zo van de regeltjes, en bekijkt alles per kind.. De arts boorde me flink de grond in qua voedingen.. Ik MOEST bv blijven geven, FV is niet goed voor baby's;) het voelde al zo verkeerd om te stoppen (er kwam niks meer uit en L. was te zwak om aan de borst te drinken).. Toen ik aangaf dat hij nog honger had na de fles mocht ik niet op andere voeding overstappen, L. moest er maar aan wennen dat hij na 3 a 4 uur weer een fles kreeg... inmiddels zit hij deels aan de Forte en Standaard voeding en ben blij dat ik niet naar haar geluisterd heb..

De vrouw die weegt en meet heeft me een emmer sop gegeven nadat ze een mega grote *** heeft gegeven over het feit dat L. plaste op de weegschaal (tja, bij jongetjes gaat dat nu eenmaal met een boogje).. Ben niet te beroerd om het op te ruimen, dat absoluut niet, maar heb haar daar mooi laten staan met die emmer sop, zo'n grote mond geven tegen mij is één ding maar mijn zoontje 'aanvallen' daarover gaat me veel te ver.. Gelijk een klacht ingediend....

Meid, doen waar jij je goed bij voelt.. Die extra controles laat je niet voor niks doen..

11. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Wij noemen het niet voor niks het consternatieburo:D
    volg maar lekker je mama gevoel dat is vaak het juiste

12. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    absoluut niet herkenbaar met hoe het hier gaat..
    zag een tip een andere dag te gaan.. wel een goed idee.. hebben jullie er nog meer in jullie plaats? dan kan je naar een ander buro gaan..

succes!!

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik herken het gelukkig ook niet. Hier zijn ze altijd heel meegaand een meedenkend. Leuke weegmevrouw, leuke wijkverpleegkundige en leuke arts. Kijken naar het kind als kind en niet naar een 'gemiddelde'.

We wijkverpleegkundige heeft me, toen Lisanne een maand of 3 was, wel gewezen op een lichte afplatting van de schedel en dat ik dat even in de gaten moest houden. Heb ik gedaan en ik kwam tot de conclusie dat Lisanne haar hoofdje niet helemaal naar links kon draaien. Dus ik gebeld en i.o.m. haar ben ik naar de orthopedisch-manueeltherapeute in ons dorp gegaan, na 3x was het klaar en kon ze weer goed draaien. Ben erg blij dat de wijkverpl. mij daarop heeft gewezen. Soms zegt ze ook wel eens iets waar ik van denk, dat is niet iets voor ons. Dat zeg ik dan ook gewoon en dan is het ook prima.

De 15e gaan we weer heen en ik verheug me er haast op.

14. marilouise

Nou ik woon in een heel klein dorpje en er komt hier zo'n mooie bus voorrijden, dus we hebben heel weinig keus de hele regio zit hier met dezelfde mensen. De weegmevrouw hier is ook zo'n haaibaai. ik moest 11 maart voor de 2 e keer na afloop maak ik een nieuwe afspraak voor de volgende keer en dat is 22 april dus ik zeg is dat niet wat lang?

Nee er moet 4 weken tussen zitten en 15 april zitten we niet, dfat was alles wat ze zei.
    dus op een normale manier communiceren is lastig.
    Dat de arts zo denkt over het lot dat is haar redenatie ( zij is heel zwaar gelovig en denkt er zo over) maar ze heeft mij er heel veel pijn mee gedaan. onze kleine man is niet voor niets vernoemd.

Ik ga voortaan om te wegen en te meten en voor de rest bel ik de huisarts. daar voel ik me veel fijner bij

15. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik zou lekker zelf meten en wegen, raar mens hoor.

Rij maar lekker verder met je bus.

16. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Zo wat een eikels! Er zijn ook andere cb's die gelukkig een stuk aardiger zijn. Echt waar, ze zijn er. Die van mij bijvoorbeeld, er wordt je tenminste niks voorgeschreven. Ik zou lekker gewoon de rest van de controles bij je huisarts houden. Ik vind het trouwens wel raar dat je kleintje blauwe plekken krijgt van de prikjes. Die van mij heeft dat nooit. Zijn ze soms hardhandig met jouw kindje? Want dan zou ik gelijk naar een andere gaan.

17. marilouise

ze deed de naald er heel hardhandig in en ze haalde hem er heel scheef uit! dat deed echt zeer bij hem! gillen dat die deed was echt zielig!

18. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Haha het consultatiebureau... neem dat toch allemaal niet zo serieus joh. Gewoon ja en amen zeggen, zelf niet teveel vertellen, kindje wegen en meten, prikje erin, en wegwezen. Dat doe ik ook altijd. Medische vragen en problemen leg ik nooit voor aan het CB, maar aan de huisarts. En vragen over voeding, slapen etc. stel ik op dit forum, of ik zoek info op internet. Overigens zijn de mensen bij mijn CB wel aardig, maar ik heb er geen behoefte aan om mijn hele hebben en houwen daar op tafel te leggen. Ik kan het prima af zonder hun advies. Vergeet niet: het CB heeft een adviserende functie. Ze geven richtlijnen, géén voorschriften. Jij als moeder hebt altijd het laatste woord, en bepaalt zelf of je het advies opvolgt of niet.

19. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Sjongejonge zeg, wat vervelend. Ik lees hier vaak de meest vreemde verhalen over cb's. Dan heb ik veel geluk, want hier is het prima. We gaan er graag heen met mijn dochter. Je kunt al je vragen kwijt en zijn heel goed en zorgzaam met de prikjes.
    Lijkt wel of die vrouw daar helemaal niet op haar plek zit, wat een rare reacties en opmerkingen. Maar ik zou gewoon voor jezelf blijven opkomen hoor. En anders misschien die controle bij huisarts of kinderarts in ziekenhuis laten doen? En voor de rest gewoon lekker het ene oor in en het andere oor uit.......

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je bent niet verplicht naar het cb gaan. ik zou zelfs niet eens meer gaan jullie hebben zo te horen een ontzettend goede huisarts voor kinderen. hij kan die prikjes zelf ook wel geven. alleen worden ze dan niet vergoed heb ik gehoord maar misschien weet hij daar ook wel een weg mee. dit is absurt zoals jullie behandeld worden wat een vervelende lui zeg.
    kop op en laat je niet gek maken meid.

Deel Deze Pagina