! de naald er SCHEEF uithalen! Ik zou bij die vrouw de prikjes elk geval niet meer laten zetten.. nadeel is wel dat de prikjes bij de HA niet standaard vergoed worden.. Maar misschien dat dit geregeld kan worden met je huisarts als je uitlegt waarom..
Belachelijk!! Inderdaad lekker zelf wegen en meten, prikjes bij de HA. Laat ze maar lekker de ahum krijgen op dat CB. Zou wel een klachtoid indienen, misschien gebeurt het dan niet nog een keer... Succes!
Ieuw!! Volgende keer hier echt iets van zeggen! Bij ons maakt de verpleegkundige eerst haar handen even koud met koud water en gaat de beentjes daarme even masseren op de plekjes waar de prik komt. Dan doet ze de prikjes (voorzichtig), en geeft de baby dan meteen aan mij voor een voeding.
Belachelijk zeg. Ik zou er niet meer heen gaan. Wij gaan er ook niet meer heen, alleen voor de prikjes. Wegen en meten geloof ik wel want dat kunnen we thuis ook doen. En als ik ergens over twijfel qua gezondheid bel ik onze huisarts wel.
Werkelijk waar: die cb's houden hun naam wel hoog Wat een sukkels, dat kunnen ze toch niet maken??? Als ik jou was zou ik alleen nog maar laten enten en wegen/meten. En verder naar de huisarts gaan. Stelletje sukkels Laat je niet gek maken meid! dat zijn die idiooten niet waard. Alleen maar goed, dat jullie zo met zijn gezondheid bezig zijn. Ik vraag me steeds meer af waarom er nog cb's bestaan. Er zijn misschien (???) 5 cb's in nederland die wel gaan. Maar verder lijkt het of ze 1 doel hebben: (net nieuwe) moeders onzeker maken. En verstand van zaken (oa. borstvoeding) hebben ze vaak niet. Of ze zien belangrijke dingen over het hoofd of geven adviezen die niet kloppen. Oftewel: hier nog iemand die geen fan vh cb is ps. heb niet alle reacties gelezen...
Ik ben er gewoon klaar mee ga om te enten te wegen en te meten en verder kalm blijven ene oor in andere uit en vooral heel hard denken ze is toch gek. Ik loop bij de kinderarts met hem en heb de huiosarts achter me het is wel best, maar dat gekke menss? makkelijker gezegd dan gedaan. het istoch nooit goed, dat was ook al over dat ik geen borstvoeding heb gegeven, heb al 2 keer een enorme preek gehad, en dat terwijl ik om medische redenen geen borstvoeding mocht geven, Ik had zwangerschapsdiabetes is hevige vorm en borstvoeding bevat niet genoeg glucose om dan de spiegel van een zogenoemde " suikerbaby " op te pikken. nu is hij gehaald met ruim 36 weken en heeft 4 dagen infuus gehad met flesvoeding. En dan nog gaan zeuren dus zegt genoeg. Ik moet gewoon denken ze zijn gek
De huisarts kan de prikjes ook wel geven, maar houd er dan wel rekening mee dat je ze zelf moet betalen. Raar, maar waar! Verder kan ik niet zeggen dat ik slechte ervaringen heb met het cb, maar ik lees hier soms verhalen, net als dat van TS waarvan mijn haren recht overeind gaan staan! Mijn cb kijkt bijv heel erg naar de ouders als het gaat om lengte en gewicht. Ik ben klein en dun, mijn man is ook dunner dan gemiddeld, dus het is helemaal niet raar dat mijn kinderen ook van die magere scharminkeltjes zijn.. (jitte woog de laatste keer 7.4 kilo en was 71 cm bij 9.5 maand)
Hier wel een redelijk goede CB, maar ik moet soms echt zooo lachen om hun 'zwart-witte' manier van denken. Bij ons komt bijv de verpleegkundige volgende week thuis om te wegen en voeding te bespreken (gewoon reguliere controle, alleen hebben wij de 'luxe' dat ze bij ons thuis komt). Ik vroeg aan de tel of we dan ook meteen de lengte kunnen meten. Zegt ze, zooouuu, het is fijner als de kinderen op het CB zelf met hun hoofd tegen dat houten plankje liggen zodat we een goede startpunt hebben. Alsof ik thuis geen (snij)plank heb, die we tegen het hoofdje aan kunnen leggen Maar van andere kant ben ik ook een muts, alsof ik haar nodig heb om een meetlintje langs mijn kind te leggen... Maar on-topic, meid bespreek het echt even daar. Ik zou niet naar de HA gaan voor prikjes want dan betaal je een vermogen. Gewoon aan die VK uitleggen dat de kleine veel last heeft gehad en blauwe plekken en vragen of ze voorzichtiger wil zijn. En zelf de beentjes van te voren goed masseren!!!
Aan alle moeders met een niet-leuk cb. Hebben jullie tijdens zo'n consult al wel eens je beklach gedaan? En wat wordt er dan gezegd?
ik heb van te voren duidelijk aangegeven wat ik wel of niet verwacht van het cb en ik moet zeggen dat het heel goed werkt hier. ze zijn heel aardig en niet opdringerig. maarja ik ben natuurlijk al wat ouder dat scheeld misschien ook wel.
Het cb is om te consulteren, en dat lijken ze wel eens te vergeten... Hoewel ik ook soms goede verhalen hoor. Lekker naare je huisarts gaan hoor!