Hallo, Mijn naam is Debby en ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor een eerste echo. Afgelopen zaterdag bleek ik zwanger te zijn (de test was positief) en 's middags had ik een heeel klein beetje bloedverlies. Zondagochtend weer bloedverlies en toen maar even de huisartsenpost gebeld. Uiteindelijk kon ik daar even terecht en de huisarts heeft een inwendig onderzoek gedaan. De baarmoederhals was netjes gesloten, dus er was nog niets aan de hand. Hij had even gevoeld en hij vermoedde dat ik al zo'n 10-12 weken zwanger was. Achteraf gezien bijna onmogelijk, aangezien ik per 2 januari was gestopt met de pil....maar goed, maandagochtend lekker gedoucht en naar de wc en bleek dat ik weer bloedverlies had. Ik schrok me natuurlijk dood, dus direct de verloskundige gebeld (gelukkig had ik het nummer gekregen van mijn schoonzus die ook zwanger is). Die adviseerde me om een echo te laten maken. Dus vanochtend was het dan zover, naar het ziekenhuis voor een eerste echo. Hier bleek dat ik "nog maar" 5 weken zwanger ben! Er was alleen nog een vruchtzakje te zien en nog geen vruchtje erin. Dus over 3 weken mag ik weer terugkomen en ondertussen probeer ik me maar niet te druk te maken over het beetje bloedverlies. Het vreemde is wel het bloedverlies eigenlijk alleen 's ochtends is.... Dus 10 april de volgende echo....spannend hoor! Hopelijk kunnen we dan het hartje zien kloppen.
Welkom, en ik hoop dat alles goed is en blijft. Spannend hoor allemaal, ik duim voor je dat de echo goed is.
Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben 24 en wij zijn aan de klus voor ons eerste kindje! Veel prikplezier!