Later positief testen met langere cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Henke, 8 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henke

Henke Lid

12 feb 2016
    37
    0
    0
    Mijn cyclus is altijd 29 dagen lang geweest, met op dag 15 mijn eisprong (ik gebruik ovulatietesten en kan mijn eisprong ook goed voelen). In januari heb ik een miskraam gehad en sindsdien is mijn cyclus 31 dagen. Deze maand had ik al op dag 12 mijn eisprong, op 28 mei. Bij de zwangerschap van mijn eerste kindje en bij de zwangerschap die eindigde in een miskraam testte ik op 11 dpo positief. Vier dagen voor mijn NOD dus. Zou ik nu ik steeds een cyclus van 31 dagen heb ook later positief kunnen testen? Moet je daarin uitgaan van het aantal dagen voor je NOD, of van het aantal dagen na je eisprong?
    Ik voel me in tegenstelling tot de vorige maanden erg zwanger, maar vandaag op 11 dpo een negatieve test. En nu vraag ik me af of ik, mocht ik zwanger zijn, later positief zal testen omdat mijn cyclus langer is. Iemand die hier ervaring mee heeft?

2. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik reageer net in een ander topic op een soortgelijke vraag! Ik ben nu voor de 4e keer zwanger (2 miskramen) en iedere zwangerschap was anders qua testen. Bij mijn dochter testte ik op NOD pas positief (15 DPO), deze zwangerschap op 8 DPO al een streepje.

11 DPO negatief zegt dus nog niets, in mijn ervaring. Het kan nog steeds :)

3. Henke

Henke Lid

12 feb 2016
    37
    0
    0
    Ha Anoniempje, fijn om te lezen dat het dus heel erg kam verschillen per zwangerschap wanneer je positief test. Dat geeft moed!

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.023
    18.834
    113
    Vrouw
    Het kan allemaal. Ik testte pas op m'n vermoedelijke nod positief, maar mijn eisprong was denk ik later dan ik dacht. Zit niets anders op dan af te wachten meid.. hoop op een positieve test voor je

5. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

15 nov 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Je cyclusduur maakt in dit geval niet uit. Als je eisprong op 28 mei was. Bedoel je dan dat je test op 28 mei positief was? In dat geval springt je ei pas 24/48 uur later. Zou voor het gemak dus 30 mei aanhouden aks eisprong. Dan is 31 mei 1 dpo en zit je nu op 9 dpo. Dat kan dus enorm verschil maken. Je test in principe altijd met dpo. 4 dagen voor Nod kan bij de ene 10 dpo zijn en bij iemand anders 12 dpo. Een langere cyclus telt nu dus nuet mee voor het krijgen van een positieve test, ondat je je eisprong weet. Normaal zal bij een langere cyclus de eisprong ook later plaatsvinden (hoeft niet altijd maar zit tussen de 10-18 dagen de lf).
    Hoop dus dat je snel positief test! Maar het is nog vroeg. En kan alle kanten op.

Deel Deze Pagina