Baby kruipt onder de deken!

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Lauriann, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauriann

Lauriann Lid

24 jul 2014
    84
    0
    6
    Ik schrok mij vannacht voor de 4e x een ongeluk!
    Ik maak altijd het bedje zo kort mogelijk op. Maar op de 1 of andere manier lukt het mijn dochtertje om steeds tot haar voorhoofd onder het deken te geraken... Ze trekt haar benen dan op in de kikkerstand (?) zodat ze met haar opgetrokken benen helemaal tegen de onderkant van haar wiegje ligt. Wat kan ik hiertegen doen? Een slaapzakje is niet echt een optie. Ze ligt ingebakerd omdat ze zichzelf anders echt elk half uur wakker slaat... Hebben het slaapzakje wel geprobeerd, mochten er mensen zijn die zeggen: probeer het eerst.

2. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Hier ligt mijn zoon vaak maar tot zijn heupen onder de dekens, hij duet zich juist omhoog. Was eerst bang dat hij het koud zou hebben maar hij slaapt er prima op.
    Dus misschien bedje nog korter opmaken en misschien extra truitje( weet niet of dat kan met inbakeren) zodat ze het warm genoeg heeft.

3. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Herkenbaar probleem, maar bij mij hier is het ook omdat het bedje wat schuin staat ivm met reflux, ze glijd in 1 van de hoekjes bij het uiteinde.
    Ik maak het nu nog korter op, de dekens komen dan bij haar heupjes ongeveer. Wat hierboven ook wordt gezegd. Ze ligt ingebakerd, dus een extra truitje wordt dan te warm vrees ik. Maar ze lijkt er niet echt last van te hebben. In plaats daarvan hou ik de kamer temp gewoon aangenaam.

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Hier precies hetzelfde, dochter (ingebakerd) wurmt gewoon net zo lang tot de deken aan haar wenkbrauwen ligt. En als ik het bedje heel kort opmaak gaat ze gewoon scheef in bed liggen tot ze alsnog onder de deken ligt. Ik heb me er lang druk om gemaakt, maar ze slaapt echt heerlijk zo en zodra ze het er niet meer mee eens is laat ze van zich horen.

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Veel inbakerslaapzakjes hebben ook een winteruitvoering, dan heb je helemaal geen deken meer nodig.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Herkenbaar onze uk had verborgn reflux en omdat het bed schuin staat schoof hij naar beneden. We maakte hem heel kort op en zorgde dat zijn kamer aangenaam was.

7. Lauriann

Lauriann Lid

24 jul 2014
    84
    0
    6
    Dankjulliewel voor de tips! Haar bedje staat ook schuin ivm veel spugen anders, misschien dat dat er ook deels mee te maken heeft. Ik heb het nog korter opgemaakt sinds mijn bericht en het is nog niet weer voorgekomen! Ga het winter-inbakerzakje onthouden!
    Bedankt!

8. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Je kan ook een handdoek/grote hydrofiel oprollen. Dan leg je die in een boogje in bed waarbij het kontje van je baby daar in 'hangt', snap je? De uiteinden stop je stevig onder het matras aan de zijkant. Wij hadden ook het bedje flink schuin staan ivm reflux en dit zorgde ervoor dat ons mannetje op z'n plek bleef liggen. In het ziekenhuis deden ze het ook zo.

9. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hier ben ik benieuwd naar. Valt het billetje in het boogje, begrijp ik dat goed?

10. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Heb afgelopen nacht geprobeerd om haar naast het inbakeren ook in een slaapzakje te doen. Dan zonder de dekens.. Ze heeft goed geslapen, maar lag vanmorgen weer helemaal scheef in bed. Hoofdje bijna tegen de reling van het wiegje. Zou ideaal zijn als ik aan beide zijkanten een opgerolde kussentje kon zetten ofzo.

11. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Lauriann,

Je zou het bedje inderdaad nog korter kunnen opmaken, zodat je dochtertje ook als zij haar beentjes optrekt niet onder de dekens terecht kan komen. En inderdaad een dikkere trui of inbakenzak als ze het koud heeft. Controleer wel altijd haar temperatuur goed door in haar nekje te voelen.

Het gebruik van stabilisatierollen en wigjes wordt vanwege het kussenachtige materiaal en de kans dat je baby daar met het gezichtje tegenaan komt te liggen, afgeraden.

Groet, Laura
    VeiligheidNL

Deel Deze Pagina