Kunnen ze mijn dochter afnemen als ik hulp zoek voor het verwerken van verdriet???

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door bambi1988, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bambi1988

bambi1988 Lid

11 mei 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 bambi1988, 11 mei 2014
    Laatst bewerkt: 11 mei 2014
    Wie kan mij helpen?

Ik ben een alleenstaande moeder met een dochtertje van 1 jaar. Ik heb een ontzettend zwaar jaar achter de rug, wat ik maar moeilijk een plekje kan geven.

We zouden gaan emigreren naar zweden, en heeft hij op het laatste moment alles afgeblazen. Ons huis in zweden werd verkocht en mijn toekomst viel in duigen.
    Toen zag hij mij ook niet meer zitten en beƫindigde onze relatie. 2 maanden later bleek ik 2 maanden in verwachting te zijn van ons kind.
    Hij wilde dat ik abortus liet plegen, en dat deed ik natuurlijk echt niet. Ik had altijd al een sterke kinderwens. Aan het einde van de zwangerschap begon hij interesse te tonen, en kwamen we langzamerhand weer samen. Maar toen kwam ik erachter dat hij naast mij nog met 2 andere vrouwen het bed deelde. Voor en na mij in dezelfde week. Ik heb me nog nooit zo vernederd gevoeld. Hij heeft excuses aangeboden, ik trapte erin, 2 maanden na de geboorte ging hij er als nog vandoor. Daarna nooit meer gezien.

En nu, nu heb ik zoveel verdriet en pijn, maar ik durf geen hulp te zoeken omdat ik bang ben dat ze me een slechte moeder vinden die niet in staat is om voor haar kind te zorgen, en dat ze mijn dochter afnemen.
    Kan dit?

Ik zit hier al zo lang mee, dus hoop dat er iemand is die weet hoe dit werkt.

Groetjes Bambi

2. leutjj

leutjj Niet meer actief

Ik weet het zelf niet dus heb je niet veel aan.
    Maar heel veel sterkte.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dit! Het is juist goed dat je hulp zoekt..
    Je raakt je dochter echt niet zomaar kwijt hoor.
    Een goede moeder zijn betekent ook goed voor jezelf zorgen en hulp vragen als je er zelf even niet meer uit komt...
    Niemand zal het gek vinden dat dit je nu teveel wordt.
    Ik heb zelf in dezelfde situatie gezeten en het zelf om hulp vragen werd echt heel positief gezien. Ik herken deze angst wel maar het is echt niet nodig!

4. bambi1988

bambi1988 Lid

11 mei 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je berichtje. Dat is al fijn om te horen.
    Ik kan zelfs zeggen van mezelf dat ik een hele goede mama ben vind ik :).

Ik heb constant het gevoel alsof ik 2 levens heb. 1 als ze wakker is en waarin ik gelukkig ben met mijn dochter en optimaal geniet. En de tweede is als ze slaapt, dan mag ik verdrietig zijn en me rot voelen, en dat doe ik dan ook. Dan voel ik me vreselijk. Ik zal altijd ervoor zorgen dat mijn dochter nooit zal zien dat haar moeder verdriet heeft.

groetjes bambi

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nee dat kan niet. Of uit de gesprekken moet blijken dat je een groot gevaar bent voor je dochter. Maar ik neem aan dat dit niet zo is aangezien je zelf inziet dat je hulp nodig hebt bij het verwerken van dit verdriet.

Tegenwoordig worden kindjes niet zo snel meer uit huis geplaatst. Wanneer blijkt dat je het (tijdelijk) niet alleen aan kan kunnen ze je wel adviseren hulp te aanvaarden. Maar uit huis plaatsen doen ze echt niet zo maar.

Dat je hulp zoekt kan alleen maar voor je spreken.
    Sterkte!

6. bambi1988

bambi1988 Lid

11 mei 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL

Bedankt voor je berichtje. Dat is al fijn om te horen.
    Ik kan zelfs zeggen van mezelf dat ik een hele goede mama ben vind ik :).

Ik heb constant het gevoel alsof ik 2 levens heb. 1 als ze wakker is en waarin ik gelukkig ben met mijn dochter en optimaal geniet. En de tweede is als ze slaapt, dan mag ik verdrietig zijn en me rot voelen, en dat doe ik dan ook. Dan voel ik me vreselijk. Ik zal altijd ervoor zorgen dat mijn dochter nooit zal zien dat haar moeder verdriet heeft.

groetjes bambi

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Beter dat je nu hulp zoekt, dan dat dit jaren blijft smeulen en je over 5 jaar echt in een diepe depressie zit en misschien zelfs moet worden opgenomen.
    Want dan moet er wel opvang geregeld worden voor je dochter.

Moesten ze elke (alleenstaande) moeder die psychische hulp zoekt haar kinderen afnemen ... het zou nogal storm lopen.

Ik zou dus zelf zo snel mogelijk hulp zoeken! Succes!

8. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Nee...tenzij er erge misstanden zijn...
    Als jij een gewone = goede moeder bent die haar kind normale zorg geeft maar wat hulp nodig heeft om het eea te verwerken hoef je echt niets te vrezen :) Hoeveel moeders zijn er niet met een pnd of psychische problemen die veel verder gaan (hiermee wil ik jou problemen niet bagatelliseren hoor). Hulp zoeken zodat je verder kan dus :) Het is ook belangrijk dat je jezelf wat beter gaat voelen als je kleine slaapt

9. bambi1988

bambi1988 Lid

11 mei 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle berichten.
    Echt heel fijn. Nu voel ik me een
    stuk zelfverzekerder om deze stap te gaan nemen.

Groetjes bambi

10. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Gewoon hulp zoeken..
    Toen mijn meisje 2,5 jaar was kreeg ik ptss door een onverwerkt trauma 4 jaar eerder) En wat er eerder werd geschreven, het wordt alleen maar aangemoedigd dat je hulp zoekt voor jezelf. Via de huisarts ben ik bij PsyQ (ggz) terecht gekomen.

Ik schaamde me heel erg, voelde me een slechte moeder. Maar zij vertelden me ook dat hulp zoeken het beste was wat ik op dat moment kon.doen. Je bent echt geen slechte moeder omdat je hulp met jezelf nodig hebt.
    Hoe slecht ik me ook voelde, mijn kleine kwam altijd voorop, voor haar stond ik elke ochtend op met een glimlach en ging het leven overdag door. Als ze weten dat je er op die manier in staat, dat je in staat bent om nog voor je dochter te zorgen, zullen zij echt geen instanties op je af sturen. Daarentegen moet je ook heel eerlijk zijn tegen jezelf en hulp van eventuele familie aanvaarden. Zo ging mijn dochter soms even 2 nachtjes logeren zodat ik even alle tijd voor mijzelf had. Ook heel belangrijk en het maakt je echt geen slechte moeder.

Ik wens je veel succes! En ga zsm een gesprek aan met je huisarts. Hij kan je de juiste richting wijzen..

11. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Nee hoor, werk zelf in de hulpverlening. Word alleen maar aangemoedigd! Een kind heeft het meest aan een gelukkige moeder. Dus het is goed dat je voor jezelf zorgt! Een kindje word echt niet zomaar weggehaald. Alleen als de veiligheid echt in gevaar is.

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Aahhhh wat rot voor je meis!
    Maar je verdriet heeft niks te maken met een slechte moeder zijn.
    Ik ken iemand die haar dochter verwaarloosd. School, vader en andere mensen hebben hier een melding over gemaakt. Daar wordt/is niks mee gedaan. Ik zou me daar geen zorgen over maken.

Ik denk juist dat het harstikke goed is om hulp te zoeken. Juist voor je kindje

13. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Hangt er vanaf wat voor hulp. Ze nemen echt niet je dochter af omdat je 1 keer per week een uurtje met een therapeut gaat kletsen hoor.

Deel Deze Pagina