Baby slaat kruipen over?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joycey, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hoi,

Mijn schat kruipt nog steeds niet. Hij schuift een beetje over de grond en doet af en toe iets wat lijkt op een poging van kruipen, maar hij staat veel liever (aan onze hand). Een aantal mensen zeiden van: nou, deze gaat het kruipen echt overslaan...

Mij best; dat hoeft hij ook niet perse. Ik vraag me af of nog meer moeders dit hebben? Of gaat hij stiekem pas veel later kruipen en duurt het gewoon een tijdje en is hij een beetje traag... Nou ja, dat laatste kunnen jullie vast niet beantwoorden; maar ik hoor wel graag jullie ervaringen hiermee!

2. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Mijn dochter van 19 maanden kruipt nog steeds niet. Loopt,rent en vliegt (bwv) wel:D
    Volgens mij kan ze ook niet kruipen want heb het haar nog nooit zien doen..

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Onze oudste ging zich eerst optrekken en staan en daarna pas kruipen.
    Toen was hij 10/11 maanden. Kan nog komen dus :)

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier kon ze staan aan de hand ook veel eerder dan ze leerde kruipen.
    Dus ik denk dat het kruipen vanzelf nog wel komt.

5. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hier ook eerst tijgeren...toen optrekken en staan.
    Passen om de tafel dus wij dachten ook dat hij het kruipen over ging slaan.
    Not....nu kruipt hij met een tempo waar je u tegen zegt:D

6. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Hier ook eerst staan, lopen langs meubels en toen pas kruipen!

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh kijk, dat bied perspectieven :D !!!

Bedankt voor de antwoorden. Het maakt mij verder weinig uit, zolang het zijn ontwikkeling niet tegen staat; mag hij doen wat hij wilt in wat voor volgorde dan ook.

Ik vind het alleen soms wel een beetje vreemd omdat (voor mijn gevoel dan!) alle kindjes van zijn leeftijd al kruipen/bewegen etc. Maar dan wacht ik gewoon geduldig af. Het scheelt wel 'achteraan vangen'.

Mijn partner kwam gisteren met de theorie dat onze woonkamer te klein is. Alles ligt volgens hem bij de hand (of 2-3x bilschuiven) waardoor hij het nut van kruipen niet in ziet. Maar goed, bij de gastouder en schoonouders doet hij het ook niet. In Center Parcs ook niet, dus ik vind dat hij zwamt :p Als hij wil kruipen, doet hij het toch wel.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Caitlyn ging eerst lopen en toen pas goed kruipen. Ze deed wel eens wat op dat gebied, maar echt veel was het niet en pas toen ze los liep, ontdekte ze het kruipen ook.

9. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mocht mijn dochter van het cb niet laten 'staan' (met mijn hulp, dus dat ze zich vasthoudt aan mij), omdat ze dan niet zou willen kruipen. En het schijnt dat de kruipende belangrijk is voor de motoriek bij het lopen.

Maarja, je kunt ze niet dwingen te kruipen he ;)

10. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Kruipen duurde hier ook vrij lang en tijgeren ook. Hij kon zich wel optrekken tot staan terwijl hij verder niets kon. Ineen gong het achter elkaar: tijgeren en paar dagen later kruipen en optrekken aan alles. En voor ik t wist begon hij met 11 mnd te lopen. Denk in een tijdsbestek van een krappe maand.
    Nu rent hij liever dan kruipen maar soms doet hij het wel. Maar lopen is voor hem sneller.

11. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    De oudste heeft nooit getijgerd of gekropen. Schoof heel snel op haar billen en vond dat veel makkelikker. En toen vanuit zit staan en lopen.

12. miep84

miep84 Niet meer actief

hier kroop hij ook pas met 10,5 maanden. Hij tijgerde vanaf 9mnd. Op vakantie in Frankrijk was het erg warm in de stacaravan, hij had alleen een luiertje aan. Dat tijgerde niet lekker over het zeil en toen is hij ook voor het eerst gaan kruipen. Lange tijd kroop hij zo alleen uit noodzaak, tijgerde nog liever dan dat hij ging kruipen.
    Pas met 1 jaar kroop hij overal heen.

Dochtertje van een vriendin van me, heeft het kruipen echt overgeslagen, nooit gedaan! Maar dat meisje liep ook al met 9mnd los en rende met 10mnd de kamer door. (dat was bij ons dus duidelijk anders!)

Kruipen overslaan kan dus wel, kan ook nog zijn dat het alsnog komt..

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Grappig; die verschillende ervaringen!!! Fijn om te lezen :) :D

Hij probeert zich steeds op te trekken momenteel. Aan mij voornamelijk - mijn shirts moeten het ontgelden, maar ook aan andere dingen. Te leuk om te zien. Afwachten dan maar. Bedankt :D

14. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.614
    167
    63
    Van een vriendin van me lijkt haar kleine het ook over te slaan. Die staat al veel...tijgeren ook. Maar kruipen niet...

Deel Deze Pagina