hallo iedereen! Ik werk 5 dagen in de week en daarbij moet ik blijven slapen in het hotel waar ik werk dat komt er op neer dat ik 35 uur thuis ben in 5 dagen. (dat is wel slapen meegerekend dus klinkt erger dan het is,( de diensten wisselen ook dus deze week hoef ik niet te blijven slapen en werk ik 45uur) Nu ben ik eindelijk een dagje vrij en ik slaap het klokjerond... dan word ik wakker met ontzettende hoofdpijn maar ik geen last van heb de dagen dat ik werk! Dat is zo vervelend want nu heb ik eindelijk tijd voor andere dingen (schoolwerk, schoonmaken, financiën doen, boodschappen, afspraak gemeente, afspraak bij de bank) Hoe komt het dat ik alleen hoofdpijn heb juist als ik een VRIJEDAG heb?! (ben bijna 23 weken zwanger trouwens)
dit vond ik op het internet. Heb daar zelf ook wel eens last van of ik krijg migraine Stress leidt niet direct tot hoofdpijn. De ontspanning na stress kan wel hoofdpijn tot gevolg hebben. Sommige mensen krijgen hoofdpijn in het weekend of aan het begin van hun vakantie. Bouw een periode van inspanning dan ook geleidelijk af. Slaap bijvoorbeeld de eerste vrije dag niet te lang uit.
oh dat wist ik niet! dankjewel voor de informatie! Het klinkt logisch.... eindelijk vrij en dan kan ik nog niet lekker lang slapen
Ja hoor heb ik ook. Heb op stressmomenten vaak nergens last van maar als ik dan tot rust kom dan komt alles los en kan ik echt knallende koppijn krijgen. Helaas.
Ik heb het ook op vrije dagen. De oorzaak is bij mij koffie (of beter gezegd, het gebrek eraan). Op mijn werk heb ik voor 10 uur al 3 tot 4 bakken koffie binnen. Als ik uitslaap dan heb ik dus afkickverschijnselen. Als ik dan een bak koffie neem is de hoofdpijn zo weer over.
Veel mensen krijgen hoofdpijn door te lang in bed te liggen. Dus toch op tijd je bed uit op je vrije dag! Maar dan heb je wel een hele dag zonder hoofdpijn om leuke dingen te doen
ik heb het ook gehad bij mij was de oorzaak koffie.. mijn oplossing is cafeine vrije koffie... werkt echt!
Ikzelf heb er weinig last van, maar mijn vriend heeft het als hij te lang in bed ligt. Ik moet hem in het weekend er ook bijna letterlijk uit trekken, want ik weet dat ik anders de rest van dag niets aan hem heb. Hij drinkt trouwens ook veel koffie, dus ik denk ook dat het een beetje te maken heeft met het gerek aan caffeine....
Toen ik werkte had ik er ook last van.Ik drink nu caffeine-vrije koffie en heb er bijna nooit meer last van.Ik denk het verschil in wanneer je werkt veel koffie en op een vrij dag weinig de oorzaak was en natuurlijk ook te lang liggen.Dat scheelt ook. De caffeine-vrije koffie van nescafe(oploskoffie) is heel lekker en je merkt het verschil niet hoor.Bezoek krijgt hier altijd die koffie voorgezet en vinden het heerlijk en als ik zeg welke koffie het is geloven ze het amper.
ik heb altijd hoofdpijn als ik uitslaap dus kan hier kiezen voor een lekker lange nachtrust met hoofdpijn en er bij lopen als een zombie maar me verder prima voelen. ik doe het met een uurtje of 6 slaap per nacht en uitslapen houdt voor mijn in een uur of 9 slapen. blijkbaar ben ik dat niet meer gewent waardoor ik hoofdpijn krijg. ook moet ik elke ochtend koffie drinken, als ik geen koffie drink krijg ik ook hoofdpijn.