Ervaring facings (tanden)

Discussie in 'De lounge' gestart door one of kind, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hallo meiden,

Zijn hier toevallig meiden die ervaring hebben met facings?
    Door mijn vroeger ab gebruik door ziektes telkens heb ik hierdoor gele tanden altijd al gehad.
    NU ben ik ook al een hele tijd niet meer naar de tandarts geweest:) en heb ik al jaren problemen met mijn terugtrekkend tandvlees.
    Hoogstwaarschijnlijk zal een brug de beste oplossing gaan zijn omdat het al erg teruggetrokken is.
    Aangezien ik me al jaren erger aan de altijd gele tanden , en bleken ook niet goed is voor de tanden, kwam ik uit op facings.
    Vroeg me af of mensen het hier ook hebben laten doen?
    Zijn jullie tevreden.
    En evt tandartsen of tandartassistentes is dit iets om aan of af te raden naar je patiënt?

Groetjes Ook

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb 4 kunststof facings, stukken goedkoper dan porseleinen maar ze verkleuren met de jaren wel een klein beetje en vooral door thee,rode wijn en sigaretten maar ik rook en drink niet dus valt het reuze mee!
    Ik was binnen een paar uur klaar (wel pijn geleden) en kreeg het nog vergoed ook!

3. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Als je tanden verder gezond zijn, zou ik het niet doen. Je eigen tanden worden onherstelbaar afgeslepen en de facings blijven niet eeuwig zitten... Een vriendin van mij had vaak probleem dat facing er zo afviel en daar stond ze dan met een draculatand.

4. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier porseleinen facings!

Heb ze inmiddels ruim 4 jaar en ben er erg tevreden mee.
    De reden voor mij was dat ik erg kleine tanden heb van mijzelf en me hier aan ging storen, omdat het voor je 21e volledig vergoed werdt heb ik het toen laten doen.

Ik heb wel even flink pijn gehad! Ze slijpen het glazuur van je tand af voor een betere hechting en dit zal ook niet meer terug komen (heb ik mij laten vertellen). Gelijk daarna zouden mijn facings geplaatst worden echter brak er 1 gelijk waardoor ik dus 2 weken moest wachten met tanden zonder glazuur..gevoelig!!!

Maar, ik ben blij dat ik het gedaan heb!
    Ziet er super uit en ik heb eindelijk "grote mensen" tanden.
    Ik heb mijn 4 boven voortanden laten doen.

5. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb ook porseleinen facings, zo'n tien jaar al. Zijn nog steeds mooi, niet verkleurd (en ik hou wel van een kopje koffie). Nog nooit problemen mee gehad, vond ze vanaf het begin supermooi!
    Was alleen tien jaar geleden al zo'n 1200 eu kwijt, houdt hier wel rekening mee....

6. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Heb er twee, van porselijn, want had twee voortanden die niet ged ontwikkeden (beven hele kleine tandes). Ben er superblij mee! Heb ze al 15 jaar, 1 x eentje moeten vervangen omdat die afbrak.

Deel Deze Pagina