mijn inwerkcollega behandeld me als klein kind

Discussie in 'De lounge' gestart door lillyenco, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    pff ben ik weer met een "zeur' topic ;)

Ik ben vorige week begonnen bij een nieuwe baas, ik zou aangenomen worden als administratief medewerkster, maar dat werd blijkbaar telefoniste totaal niet mijn droombaan.....maar de rekeningen moeten betaald worden dus ik blijf het wel even doen tot dat ik ander werk heb..

Nu ben ik wel blond... :p maar niet dom! Mijn collega die legt de telefoon elke keer weer opnieuw uit als er iets kleins mis gaat ( als ik bijvoorbeeld niet zie dat ergens de telefoon over gaat die niet word aangenomen ( moet ik dan oppakken) als ik bezig ben met een boek doorlezen met procedures) zucht.. om moe van te worden!
    Ook mag je officieel geen momentje of "even" zeggen. Momentje heb ik aardig afgeleerd en vind ik ook logisch, maar geen "even" zeggen valt nog niet mee! ( ik verbind u "even" door) en elke keer als ik het zeg zit ze op me te vitten.. ookal is het maar 1 keer op een dag... ze denkt alles beter te weten :S

meiden ik word er gek van! Als ik iets in een order moet stoppen ( wat ik echt wel kan heb notabene bij een accountantskantoor gewerkt!) loopt ze achter me aan en zegt goed zo.. als ik het in de goede map stop..

help

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Gewoon je mond open trekken en zeggen dat je het niet prettig vindt?

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Idd,gewoon gelijk zeggen hoor meid!

Anders krop je het op,en barst straks de bom.

4. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ik heb het al geprobeerd maar ze is echt een aanhouder en zwaar irritant in een discussie.. en ik wil niet teveel zeggen omdat ik in mijn proeftijd zit..

Ik ben ook opzoek naar ander werk maar ligt totaal niet voor het oprapen op het moment. Ik ben aangenomen voor een laag baantje terwijl mij een andere baan was beloofd... de hele dag mensen doorverbinden is niet mijn hobby:S

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat vervelend zeg, dat je dit zo ervaart!
    Misschien kan je haar vragen waarom ze dit zo doet? Misschien waren jouw voorgangers wel heel onnozel en heeft ze veel gedoe gehad met het rechtzetten van fouten? (denk aan verkeerd opgeborgen documenten).

Ik zou het zeker bespreekbaar maken hoor!
    Dit werkt voor jou maar ook voor haar niet prettig lijkt me.

Succes.
    Elmo

6. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Kan je daar niet iets van zeggen? dat je er niet voor bent aangenomen ? Wat staat er in je contact dan?

Je kan toch niet zomaar een andere baan krijgen dan waarvoor je op gesprek ben geweest?

(Misschien heb je dit al uitgelegd, maar heb niet je andere topics gelezen :))

7. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    zit in haar karakter. Als ze iemand aan de telefoon krijgt die een klacht heeft zit ze zelf ook te schreeuwen...:S

8. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    whahaha heb jij mijn inwerk-collega????
    nee zonder gein maar het is giga irritant!!! vooral het tje achter een moment en het even zat ze bij mij ook op te zeiken..

na een week was ik het echt zat en heb tegen der gezegd dat ze het niet iedere keer hoefde te herhalen en dat ik het wel wist...
    was ze niet van gediend als "directiesecretaresse" (ze zat gewoon naast mij aan de balie :D)

misschien kun je haar ook uitleggen dat als jij in een procedureboek zit te lezen "omdat je het zit te leren" dat jij dan niet altijd ziet dat er ergens anders een telefoon overgaat.. je kunt immers niet je ogen splitsen (tenzij je erg scheel kijkt grapje:D)

gelukkig hoorde mijn werkgever dat ik tegen haar zei dat ze het niet bij ieder x hoefde te herhalen en heeft ook tegen haar gezegd dat hij vond dat ik het erg goed deed en ze minder kritiek moest leveren..

9. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ik heb te horen gekregen dat ik zou beginnen met de telefoon opnemen maar ik wel gelijk andere taken erbij zou krijgen...
    Ik werkte bij een uitgeverij in Nijmegen, wat voor mij een uur reizen was ( met geluk) en aangezien k geen auto heb in de winter zou ik met de trein moeten ( 2 uur).
    Ze beloofde me administratief medewerkster, dus echt allerlei taken... en voglens mijn leidinggevende krijg ik die taken pas als ik op een andere afdeling kom te zitten. De meeste doen daar 2 jaar over.. :S

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dan denk ik ook dat ze het gewoon heerlijk vindt om over iemand te moederen.
    Ben je klaar mee.
    Dan misschien toch iets hogerop aangeven. Juist volwassen oplossen. Zeggen dat je weet dat je nog in je proeftijd zit maar dat je graag als volwaardig wilt worden benanderd.

Ik heb het ook eens gehad met een collega... durfde er niks van te zeggen. Ik zou het nu zeker niet meer toelaten.

11. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    whahah wie weet.. hoe heet ze ;)

Ze zit bij mij ook naast me, maar niet als directsecretaresse.. :p
    Ik word er serieus gek van, mijn leidinggevende zegt ook dat het officieel niet mag maar ze het veel belangrijker vind dat ik de telefoon vriendelijk opneem..

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, dat je die taken erbij zou krijgen...is niet gezegd wanneer.
    Die andere taken, bedoelen ze daar voor nu die orders niet mee?

Heel wat communicatieve misverstanden volgens mij, nu al!

13. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ja ik vind het zo moeilijk!

vooral ook omdat ik in mijn 2de week zit maar nog niet veel heb gewerkt ivm het overlijden van mijn nichtje.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ohhh irritant!
    Ik zou het op een tactvolle manier zeggen hoor!
    Hoe lang is je inwerkperiode?

15. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    archiveren van de orders bedoel je? Nee, ze hadden het over debiteurenadministratie en boekhouding. Waar ik voor opgeleid ben. Ook hadden ze het over het bijhouden van de website...

dit is niet de opstartfase maakte mijn leidinggevende bekend..

16. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ik denk een maand inwerkperiode..

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, dan naar je leidinggevende gaan en inderdaad keurig vragen wat nu de bedoeling is.
    Dat je het zonde zou vinden als je straks alle regeltjes van mevrouw na kan leven en vervolgens ander werk gaat doen ;)

Vergeet geen afscheidsgebakje :D... als jij straks naar je eigen afdeling gaat.
    *het komt op mij ietwat rommelig / onprofessioneel over..en dat voor een bedrijf die valt over het woord "eventjes"*

18. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ja hahhaa dat is een goeie!

Ik denk dat ik hier sowieso niet door de proeftijd kom. ik wil wat anders doen, dit ga ik niet trekken!

Ik baal dr wel enorm van want ik heb er een ander contract voor weggegooit... :S
    Ook weet ik niet of ze accepteren dat ik vrij heb voor de begravenis van mijn nichtje... en een aantal dagen vrij heb genomen om bij mijn ouders te zijn omdat ook mijn schoonzus op het randje lag.. :S

19. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    p.s. het is een bedrijf die je snel belt voor glasschade aan je huis.. dus het kan goed zijn dat ik jullie welleens aan de telefoon heb/krijg..

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nouja, als ze daar geen begrip voor hebben dan pas jij sowieso niet bij dat bedrijf, toch?

Ik heb zitten IVF'en in mijn proeftijd en was net zwanger toen mijn contract afliep..maar heb een vaste aanstelling gekregen.
    Mijn hart voor de zaak is nu ook groot hoor.

Deel Deze Pagina