Mijn broer en zijn gezin zijn schatten van een mensen maar elke keer als we ze zien staan we weer verbaasd over hoeveel eten er doorheen gaat bij hun. Ze zijn allemaal flink en hebben ook allemaal overgewicht. In principe zijn ze nog maar met zijn drieën (moeder, vader en dochter van 14) als ze komen. Afgelopen zondag waren ze hier voor mijn verjaardag. We hadden friet gehaald bij de snackbar, met zijn drietjes aten zij bijna 2 familiezakken op plus allemaal een snack. Daarnaast ging er een grote bak satesaus doorheen en ze hebben met zijn drietjes nog een hele nieuwe xl tube zaanse mayo open gemaakt en op gemaakt. In de middag hadden ze echt geen honger geleden, we hadden croissants voor een late lunch en er zijn twee zakken chips doorheen gegaan en we aten al om even over 5en. Dit is echt niet zo heel bijzonder voor hun maar wij verbazen ons er regelmatig over. Zo'n tube mayo gaat hier weken mee, een familiezak krijgen wij met zijn vieren nog niet eens op en als we al chips in huis hebben gaat die ook meerdere dagen mee. Gewoon een random vraag dus van ons of ze gewoon grote eters zijn of veelvraten om het zo maar even te zeggen
Ik vind het wel heel veel hoor wat ze eten. Eten ze altijd zoveel? Als wij patat halen (2 volw. 2 kind.), dan halen we patat voor 3 personen en dan houden we nog over.
Uhm dit valt volgens mij onder de noemer veelvraten. Wss hebben ze gewoon geen vol gevoel meer doordat ze altijd zoveel eten?
Wij zijn grote eters maar aan een gewone portie patat heb ik echt wel voldoende met een snack erbij. En hier gaat een tube mayo echt wel een poosje mee.
wow, dacht dat wij veel aten maar dat valt reuze mee. Wij eten met ze viertjes samen 1 reuze patat en 1 kinder patat en zelfs dan blijft er altijd nog wat over. Alle vier wel gewoon 1 snack maar we delen een bakje pinda saus ( middel bakje ) Zelfs toen ik nog 130kg woog at ik nog niet zoveel. En een tube mayo in ene keer op Dat is wel erg overdreven, ook hier doen wij hier gewoon weken mee.
Ik vind het heel ernstig klinken heel ongezond en zelfdestructief. Maar krijg ook een naar gevoel van dit topic. Mag je hen zo te kakken zetten? Stel dat ze dit lezen of iemand met dezelfde ziekte (ik vind dit een ziekte, een verslaving) hoe zouden ze zich voelen? Ik zou er kapot van zijn!
Wij (2 volwassenen en 3 kids) eten een grote gezinszak en wij eten meestal 2 snacks en kids 1. Saus doen wij ook lang mee
Wow! Wij kopen voor ons 2 meestal 1 friet, beiden een snack en kipvingers. Beiden 2,5 kipvinger . En mayo
wij zijn met 2 volw en 3 kinderen en we hadden afgelopen week ook friet 2 grote friet en een snack.. frieten waren er nog ruimschoots over..
Ik bedoel verder niks naars met dit topic, vandaar ook de knipoog. Het zijn voor de rest echt schatten maar wij zijn ons objectieve mening een beetje voorbij aangezien zij altijd zoveel eten. Ik weet 1000% zeker dat zij dit niet zullen lezen. Hoe moet ik het dan noemen, wat is de overtreffende trap van meer dan een grote eter?
Hier herken ik mijzelf wel in. Niet als in dat ik die ziekte heb (68 kilo bij 1.80m) maar van hen te kakken zetten. Misschien is het niet zo bedoelt, maar stel je voor dat ze dit lezen. Zou ik me dan niet prettig bij voelen. Maar dat is aan jou natuurlijk . Om antwoord te geven op je vraag; ik vind het persoonlijk wel wat veel. Ik kan ook flink eten, maar niet zo veel. Hou ook niet heel erg van zo'n vette hap. Geef me 400gram groente en ik eet het zo op. Misschien hebben zij dat ook, maar dan met al het eten?
Hmm, mijn reactie kwam dus als mosterd na de maaltijd. Haha geen idee hoe je dat noemt dan.. een nog grotere eter? Wel bijzonder als ze elke keer zoveel eten. Laat ik het bij mijzelf houden, ik zou het niet kunnen.
Zelfs die knipoog komt op mij ander over. Alsof het een grappig roddeltje is. Snap je mijn punt? Niet om met een belerend vingertje te wijzen maar om de andere kant te laten zien. Er is een kind bij betrokken met nu al overgewicht? Ik zou mij ernstig zorgen maken.
Ze weet dat hun het niet gaan lezen. En zelfs als hun dit lezen, volgens mij zijn er nog een hondertal of duizental gezinnen die zoveel eten uit een snackbar. Ze weten dus nog niet zeker of het dan over hun gaat. Verder dan maar geen enkel topic openen over andere mensen? Of over verslavingen want alle verslaafden hebben dus een ziekte? Alle anti rooktopics of hoeveel drink jij topics verwijderen? En als het kind overgewicht heeft zullen ze als ouders wel weten dat hun eetgedrag best wel bizar is.
Dat laatste durf ik wel te betwijfelen. Ik heb zelf wat overgewicht, mijn kindjes gelukkig niet, die zijn slank, man ook. Wij eten ook eigenlijk altijd gezond. Sprak laatst een moeder op school die zich zorgen maakte om het overgewicht van haar zoontje, prima natuurlijk, ze wilde er ook wat aan doen. 2 week later had het jongetje friet met mayo mee naar het kerstdiner. Kijk uitzondering kan altijd, maar ik denk dat er veel mensen zijn die het echt niet door hebben.
Mja voor mij is een veelvraat iemand die echt veel eet en zich gaat volproppen op een ander of waar hij/zij niet zelf hoeft te betalen. Thuis doen ze het dan met heel wat minder. Is dat bij hen het geval? Of eten ze thuis dezelfde porties? Als ze thuis evenveel eten dan zeg ik gewoon grote eters. Mijn man bijvoorbeeld eet nu heel wat meer dan toen ik hem leerde kennen en hij is ook heel wat bijgekomen (vandaar dat hij meer eet). Maar in gezelschap zal hij het toch redelijk houden. Als wij bijvoorbeeld ons tweetjes naar stad gingen en iets gingen eten dan bestelde hij makkelijk 2 porties. Gingen we met meerdere mensen en wij betaalden dan deed hij dat ook maar van zodra iemand anders ging betalen dan hield hij het wel bij 1 portie.
Zo'n tube zaanse mayo is niet zo groot toch? Daar doen we echt geen weken mee hoor. Dat gaat denk ik in 2 keer op. En een zak chips kunnen we ook wel in een avond soldaat maken maar verder vind ik het ook best veel, zeker als ze al overgewicht hebben.
Op basis van je openingspost zou ik zeggen veelvraten. Mijn man en broer zijn wat je noemt grote eters maar zouden dat allemaal binnen een paar uur echt niet weg kunnen werken.
Ik zou het eerder Te veel-eters noemen. Wat zij eten, is echt 'te' in mijn ogen. Vooral als ze al overgewicht hebben....En wellicht eten ze ook vaak TE ongezond (dus weer die 'te').