Dat van die consulaat: je kan als je de NL nationaliteit hebt je kind noemen wat je wilt, dan registreer je hem/haar gewoon eerst in de gemeente, en dan pas bij het consulaat, kunnen ze weinig aan veranderen..
wordt niet geaccepteerd heleaas dan moet jij het veranderen en kost je wat natuurlijk.mijn vriendin heeft haar zoon nu ook soufian genoemd zoals mijn zoon maar nu schrijf je het weer anders soufiane met een e erachter dat wist ze niet en kon het kind niet bij de consulaat inschrijfen tja jammer voor haar want de gemeente gaat ook niet zo snel namen veranderen.....
Ja als het een jongen word dan zal het Amin zijn en voor een meisje dat weten we nog niet. Tis nog wa vroeg he om er al over te beslissen.
misshien een domme vraag, maar waarom mag je een kind niet met een zelf gekozen naam inschrijven bij het consulaat?
dat wil het Marokkaanse consulaat niet, waarom geen idee ik weet dat de Turkse consulaat daar helemaal geen lijst voor heeft met toegestane namen vindt het ook maar een raar iets eigenlijk
ja heel raar nu moet je dus perse een naam uitkiezen die zij accepteren. dames die nog moeten kiezen succes!
Ik vind het ook van de zotte! IK heb nu ook een naam ingedachten en weet nu al dat die niet geaccepteerd zal worden. Waarom komen de mensen niet in opstand, gewoon lekker tegen die regel ingaan Of lekker boycotten: dus niet meer inschrijven bij het consulaat, dan zullen ze wel snel hun regeltje intrekken, omdat dat ook wel een inkomstenbron is.
Je mag je kind geen malik noemen want dat betekend engel... beetje vreemd ook om een moslimkind engel te noemen.. weet dat veel turken het doen.. tsja er zijn toch genoeg mooie namen
haar man is somalisch, maar wel moslim, we raar ja dat ze dat dan gekozen hebben, misschien weten ze de betekenis niet, zal haar eens vrgen.
In somalie spreken ze ook arabisch dus ze zullen wel weten wat het betekend denk alleen niet dat ze erg praktiserend moslim zijn en dat ze het daarom niet weten
Iman, Malik betekent koning niet engel en marokkaanse mensen mogen deze naam gewoon gebruiken molims ook www.20000-names.com
ohhh wat stom heb twee dingen door elkaar gehaald maar heb gehoord van een turkse vriendin die heet malik dat het bij hun engel betekend.. vond het ook al vreemd weet wel dat malik koning is.. maar dat vind ik ook vreemd om je kind zo te noemen want in soera fatiha staat malik joema el dien... daar bedoelen we Allah swt mee... tsja is niet haram maar ja...
idd framboosje het is abdelmalik en het mag gewoon en het betekent geen engel iniedergeval en juist weinig turken heten malik .....