Ik ben op zoek naar mooie arabische namen

Discussie in 'Babynamen' gestart door sweetcandie, 27 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    het heeft met de uitspraak te maken.. vandaar de vergissing

2. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ik vind het best wel moeilijk om een naam te kiezen,er zijn er zoveel...

3. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Goedenavond dames,

nou ik zie dat jullie hier heel wat gekletst hebben. Ik vind het voor een meisje heel moeilijk een naam te vinden.. En de meeste namen zijn al gebruikt in mijn familie of kennissen kring..

Wil echt een aparte naam.. En malik mag gewoon, je hebt toch ook malika..

Wie van de dames is hier marokkaaans..

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    iman...melek is engel in het turks :)

5. Esma

Esma Bekend lid

Ik ben Marokkaanse :)

6. Niet meer actief

malik is koning

malak of malek is engel

je moet wel eerst je bronnen nakijken he voor je iets beweert

7. Niet meer actief

klopt de naam melek komt weer vaker voor juist en ik geloof er niets van dat het ongepast is zoals die Iman beweert!

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    zoals die Iman?

Klinkt beetje lullig he pfff

9. Niet meer actief

ik heb het ook niet zo op betweters

EOD

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nouja zeg..slaat toch nergens op wat je zegt..

Naar mijn weten is Melek ook niet ongepast..maar misschien heeft zij bronnen die zeggen dat het wel ongepast is..
    Want als jij geen bron hebt dat het wel gepast zou zijn dan ben je net zo'n 'betweter' als zij..

11. Niet meer actief

moet je echt verder ingaan hierop? mijn bron zegt dat de enige ongepaste namen Allah en namen met een lelijke betekenis zijn....maar moet ik dat aan iedereen gaan opdringen NEE!

ik weet dat jullie bekeerde moslima's jezelf heel wat vinden maar ik laat het liever hierbij!

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    zooooo beetje gefrustreerd ofzo?

Duidelijk heb je geen kennis over de Islam..
    Of wij nu een bekeerde moslim zijn of niet..we zijn allebei zusters van jou..

En niemand van ons zegt dat wij ons heel wat vinden of dat we heel wat zijn..we delen hier kennis..en jij raakt gefrustreerd van niets..

En..als je het hierbij echt zou willen laten zou je je laatste opmerking niet hebben gemaakt..

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    oh en wat betreft je bron..het is geen bron als je de bron gegevens er niet bij zet..
    En je bron is niet juist..niet altijd hoeft een naam een lelijke betekenis te hebben..namen zoals Güneş, Damla etc. zijn ook geen islamitische namen!

14. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ikzelf ben tunesisch en mijn vriend marokkaans...

En jullie hierboven,kalm,dit is de moeite niet...
    En wat maakt het uit of iemand bekeerd is of niet?
    Je bent niet beter als je uit een islamitisch gezin komt dan iemand die bekeerd is hoor?

15. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ja, precies, wat een ruzie om een naam..

Ik probeer het hier gezellig te maken en dan gaan jullie ruzie maken om bekeerd of niet..

he leuk esma dat jij marokkaans bent en framboosje tunesisch leuk

16. Esma

Esma Bekend lid

Mensen die ruzien gewoon negeren :)
    En het klopt: het maakt niet uit ofje nou als moslim bent geboren of dat je bekeerd bent. Respecteer elkaar als mens. We zijn op dezelfde manier op aarde gekomen (geboren) en we gaan er op dezelfde manier vanaf (overlijden).

De topic is helemaal verkracht!
    Zijn er nog meer leuke namen te bedenken?

17. sofaan

sofaan Actief lid

11 dec 2006
    300
    0
    0
    nu even niets
    noordholland
    AALIYAH is ook arabisch je weet wel van die r&b zangeres die overleden is met vliegtuig ongeluk,is een hele mooie naam ga naar www.20000-names.com

18. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Bismillahir Rahmanier Rahiem..

Alhamdulilahir rabbil allamien wa salaat ow salem ala rasoelililah saws

ik heb dit helemaal nog niet gezien... en ik weet niet waarom ik hier zo aangevallen wordt.. bekeerde moslima's voelen zich heel wat.. wat weet jij eigenlijk over mij? en over bekeerde moslima's over het algemeen... als je jezelf moslima noemt hoor je je mede zusters niet aan te vallen maar ze op een goede manier te corrigeren mocht dat nodig zijn.... je zou het voorbeeld van Profeet Mohamed saws moeten volgen en sabr moeten hebben zal een voorbeeld geven

Profeet Mohamed was aan het bidden in zijn moskee met andere moslims.. toen er een man binnenkwam en in de hoek van de moskee ging urineren.. een van de metgezellen wilden zijn zwaard pakken om hem te doden.. maar Profeet Mohamed saws zei nee en hield hem tegen.. hij had zelfs zoveel geduld dat hij de man pas aansprak nadat hij rustig zijn behoeft had gedaan om hem te corrigeren.. even later legde hij hem uit dat dit een moskee was en een reine plaats was waar je niet mag urineren..

Islam betekend vrede vrede voor iedereen..

als een ander een fout maakt of een bron niet vermeld betekend het nog niet dat hij een mes in z'n rug gestoken moet krijgen...

Beste zuster ik hoop dat je van je fout hebt geleerd en dat je de volgende keer het op een leuke,vriendelijke manier kan oplossen... kijk commentaar mag altijd maar de manier waar op is heel belangerijk! We horen elkaar altijd te blijven respecteren, en je moet niet zomaar oordelen over iemand die je niet kent.. een moslim gaat pas naar het paradijs als hij een mo'min is en een echte mo'min kan je pas zijn als je je naasten lief hebt en op een vriendelijke manier andere mensen benadert

salaam aleikom warahmatulahi wabrakatahu

19. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
  20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Misschien kun je wel nederlands blijven praten..
    ik kan moeilijk mijn taak doen als ik niet weet wat er in een topic word gezegt.

groetjes

Deel Deze Pagina