Er staat in de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle.. Alle lof aan de Heer der werelden en de zegeningen aan de geliefde Profeet (vrede zij met hem) Moge Allah's vrede en Genade en zegen over je zijn
In de naam van de barmhartige genadevolle Alle lof zij aan allah de heer der werelden vrede en zegeningen voor onze profeet mohamed vrede zij met hem..
Misschien is het al genoemd, maar ik vind ELIF altijd wel een mooie naam. En als je een naam wil die voor Nederlanders ook heel normaal klinkt, is SELIN ook mooi. Dat spreek je dan uit als Celine. Succes met zoeken. x Linda
@sofaan: aaliyah vind ik ook heel mooi.. en staat ook bij mij in de lijst als het meisje wordt.. Ik hoop dat er geen geruzie meer komt hier.. dames hou het netjes.. Nog meer namen..
Amal voor een meisje en Soufuane voor een jongen vind ik mooi. (voor zover ik er verstand van heb ) Zijn de namen van buurkinderen.
ik heb hier wel een lijst van het consulaat voor je, als je die wil moet je me maar pb-en en je mailadres geven. de lijst is een beetje te groot om hier te plaatsen. ik vind zoveel namen mooi, maar niets zo veranderlijk als ik ben. heb er maanden over gedaan om de naam te vinden, en mijn man had dit keer de uiteindelijke beslissing gedaan. een naam die nog niet in de familie voorkwam was moeilijk te vinden.... maar het is safouane geworden. nog meer namen: nouredine, of nordin, nordine illias anass anis chafiq, shafeek chahid tizani majid rayan mohsin anouar marouane meisjes: maysa chirihan naoual nihad najlae siham dina lina samra mouneira
van het consulaat? hoe zit dat precies dan? moet een naam goedgekeurd worden? wat voor namen zou je dan bijv. niet mogen geruiken?
het consulaat heeft een lijst met namen die goedgekeurd zijn. dat zijn islamitische namen, waarbij het ook gaat om de manier waarop de namen geschreven zijn. wat wel opvalt is dat sommige namen bij het consulaat wel goedgekeurd worden en in amsterdam niet en vice versa. maar het gaat hierbij vaak om een andere manier van schrijven. het gaat er in het kort om, dat je als islamiet je kind een islamitische naam hoort te geven. ik kan begrijpen dat sommige mensen zeggen dat je zelf mag kiezen voor een naam. maar het is een geloofskwestie. en daarin wil je toch het juiste doen. maar goed, ik heb een lijst hier op de pc staan, dus wie hem hebben wil moet me maar laten weten.
wat voor namen worden dan in amsterdam niet goedgekeurd? wnat tegenwoordig hoort je de meest vreemde en lelijkste namen en het wordt allemaal maar geaccepteerd? puur nieuwsgierigheid hoor..hihi
dus het is zeg maar verplicht volgens het consulaat om je kind een islamitische naam te geven? Snap ik het nu?
M.b.t. je kind een islamitische naam geven wordt gezegd dat het is aanbevolen dat de ouders hun kinderen goede, mooie en betekenisvolle namen te geven. Dan maakt het toch niet uit hoe je je kind noemt, als het maar een mooie naam, met een goede betekenis is (dit laatste is wel moeilijk in de zin van: welke vertaling hanteer je? Bv. een TULP is een mooie bloem en heeft geen nare betekenis,dam zou je iemand zo mogen noemen. Maar bij het colsulaat zou dat niet mogen...hahahaha... Ik zou de lijst wel willen hebben
esma het is, anar mijn weten, niet de bedoeling dat je je kinderen namen geeft (zoals veel turken doen) zoals druppel, zon, bloem etc.
op de dag des oordeels word iedereen bij zijn naam geroepen. je bent als ouder verantwoordelijk je kind een naam te geven waardoor deze geroepen kan worden. (als ik het zo goed zeg) maar het is heel vervelend als je je kind moet aangeven bij het consulaat en het word niet geaccepteerd. ook is het vervelend als je op vakantie gaat, en ze doen moeilijk over de naam. (dit is wel eens gebeurd) ik stuur je wel een pb over de lijst, want er zijn te veel namen om hier te zetten