Ik ben op zoek naar mooie arabische namen

Discussie in 'Babynamen' gestart door sweetcandie, 27 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esma

Esma Bekend lid

Hoe zo niet? Wij hebben toch ook de naam Shams (zon), Warda(bloem).
    Er zijn ook zat namen waar geen betekenis van is.
    Want wat is de betekenis van Khadija? Behalve dat de vrouw van de profeet zo heette.

2. Esma

Esma Bekend lid

Oke, dank je wel:)

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

de betekenis van de naam van mijn zoon is steen, zuiver helder

bij mijn dochter is de betekenis, loopt met trots
    en bij mijn oudste zoon, licht van het geloof

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    dit heeft er ook weer mee te maken dat wanneer je je bekeerd tot de islam je een islamitische naam aanneemt. vanwege de dag dat je geroepen word

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    volgens mij heeft deze naam ook geen betekenis, kan er nergens iets over terugvinden

6. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Noura zou jij mij die lijst willen mailen? mijn email is marionmcm@hotmail.com
    Thanks ;)

Ik vond Khadija trouwens ook een mooie naam voor een meisje, toen zei mijn man dat het prematuur ofzoiets betekent, als ik het me goe dherinner, in ieder geval een scheldwoord zei hij :(: en dat hij het dus geen mooie naam vond ;)

7. Esma

Esma Bekend lid

Ik kon er ook niks over vinden. Ik vind dat het consulaat gewoon moeilijk doet om niks! Als ze de regels van de islam willen volgen moeten ze dat ook goed doen, of niet!
    Want what the f*ck maakt het nou uit of je de naam Noura, Nura, Nora of wat dan ook spelt?

En als ze zeggen dat je naam islamitisch moet zijn, dan kan ik dus elk woord uit de Koran als naam gebruiken voor mijn kind. Maar zelfs daar doen ze moeilijk over heb ik begrepen.

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja van het consulaat word je lekker vrolijk pfffff

en marion ik heb de lijst gestuurd hoor.

9. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    he, noura. Kun je mij die lijst ook sturen..

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Noura, als je eigen naam geen slechte betekenis heeft hoef je niet perse een islamitische naam aan te nemen hoor..
    Want iemand kan bijv. ook Sarah heten ofzo..of mirjam..dat is gewoon maryam, meryem..

het lijkt me overigens stug dat khadija (in het turks Hatice) een scheldwoord is..het was de eerste vrouw van de Profeet (v.z.m.h.) als het echt een slechte betekenis zou hebben zou ze haar naam hebben veranderd en zou deze naam niet toegestaan zijn in de Islam..

Een islamitische naam betekent overigens inderdaad niet dat het maar uit de Koran moet komen..
    Zo wordt er (in turkije) weleens Aleyna gebruikt als meisjes naam..weet niet meer wat het betekend maar is gewoon een arabisch wordt en heeft gewoon geen enkele betekenis..

Verder zijn namen zoals bijv. Damien (zoon van de duivel) echt super haram..moet je voorstellen dat Allah je bij de naam van de Seytan roept..tevbe tevbe

11. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Nee hoor, is helemaal niet verplicht. Alleen als je naam iets anti-islamitisch betekent, hoor je je naam te wijzigen. Verder niet.
    Overigens is het zo dat je als moslim je kinderen een 'mooie' naam hoort te geven. Wat is er islamitisch aan de naam Khadija, los van het feit dat ze de vrouw van de profeet was?

12. roompje

roompje Lid

28 jan 2007
    47
    0
    0
    geen
    amsterdam
    hoi ik heb zelf 2 kinderen met arabische namen zoon youssri en dochter romaysa de volgende namen vind ik ook nog mooi souraia, souheila, samia, zafra, sanne, zeneb, youssra, soukaina, zaffiera, laila en voor jongens, youneed, yoauad, yassin, yassir, younes, bilal, hamza, emir, adil, anouar, mounim, zakaria, sami, nouvel, noah, navi, souvian en nog veel meer gr

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik bedoelde ook niet te zeggen dat het verplicht was.ik zie alleen dat het vaak gebeurd, vandaar dat ik wou zeggen dat het daarom was mischien.

verder gebruik ik de woordstelling islamitisch, maar mischien was dat ook niet de juiste woordkeuze. eerder stond jihad ook in de lijst zowel als jongens en meisjes naam. nu mag die naam geloof ik niet meer. heeft ook geen mooie betekenis toch? oorlog?

14. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Noura..
    Jihad staat niet alleen voor oorlog maar ook voor de innerlijke 'oorlog' Elke moslim strijd elke dag zijn jihad..tegen zijn ego..ook een bekeerde moslim vecht zijn of haar eigen jihad bijvoorbeeld..
    Jihad is een ruim begrip en staat niet alleen voor een oorlog tussen landen of mensen..

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gulay, bedankt. ik heb me het laatste jaar best wel verdiept in namen en betekenis,en er is zo veel, je leert ook steeds meer. ik heb ondertussen al een heel boekwerk.
    ik meende vorig jaar te hebben gehoord dat kinderen niet meer zo genoemd mochten worden.

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    volgens het consulaat niet? of volgens de Islam niet?
    Het woord Jihad is een islamitisch begrip en komt voor in de Koran..ik vind het wel een mooie naam..

17. Esma

Esma Bekend lid

Het mag volgens het consulaat niet meer als naam gebruikt worden, omdat de NL regering daar commentaar op had gegeven.

18. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hallo dames,

Ik wilde weten of ADAM , ook een islamitische naam is?

Bedankt alvast voor de antwoorden,!

19. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ligt aan je definitie van islamitische naam. Maar goed, Adam was de eerste mens op aarde. Waarom zou die naam wel of niet islamitisch zijn dan? :(

20. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Adam is ook islamitische en vind ik ook een hele mooie naam..

Deel Deze Pagina