Hoi dames Mijn zoontje is inmiddels al weer ruim 5 weken en het voeden gaat me redelijk goed af. Hij groeit echt als kool. Maar ik vind het ook wel heel lastig dat er geen ritme is. Ik heb dit zelf echt nodig, krijg anders niks gedaan. In huis, maar ook voor mezelf even lekker er op uit. Dit maakt dan ook dat ik regelmatig twijfel of ik wel door wil gaan met borstvoeden. Maar het is zo zonde als het zo goed gaat. Hebben jullie tips om wat meer ritme en regelmaat te creëren. Mijn zoontje drinkt ongeveer 8 aan 9 keer per dag, en ben dan ongeveer een uur met hem bezig..(inclusief luiertje, boertje en even laten zakken.) Misschien zou het al beter gaan als ik wat vaste slaap tijden zou kunnen creëren ofzo..
Heel eerlijk? Uurtje bezig, 8/9 voedingen.. Ik denk dat je een perfect kindje hebt, die helemaal goed bezig is. Met ritme en regelmaat bedoelde ik toentertijd een zelfde volgorde. Slaapje,wakker,voeden,knuffelen en spelen en weer slapen. Voorspelbaarheid binnen het ritme dat baby creëert . Die vaste tijden die komen wel. En dan gaat het lekker en hopsa! Gooien ze het weer door elkaar 😁 Hij is ook pas 5 weken he.. Wat heeft trouwens kunstvoeding er mee te maken?
O bij mijn dochter liep de bortstvoeding niet en ze was rand prematuur waardoor ze zich niet melde voor de voeding. Bij haar voedde ik dus op de klok. En al vrij snel alleen nog maar kv. En eigenlijk weet ik dat het nu allemaal perfect loopt, maar toch, ik voel me er zelf niet zo lekker bij.
Hoeveel tijd zit er tussen de voedingen? Mijn jongste was de eerste tijd net een zuignap. Als je die niet los haalde bleef hij aan mij hangen, liefst de hele dag. Maar ja dat is lastig, zeker als je nog meer kinderen hebt. Maar naarmate hij ouder werd ging het steeds beter. Een strak ritme heeft hij nooit echt gehad, dat is ook best lastig in een gezin. Want hij moest ook mee in het ritme van de rest. Maar hij ging steeds korter drinken en daardoor kreeg ik ook meer mijn handen vrij. Op den duur dronk hij ongeveer 5 minuten per kant. Lekker snel dus. 5 Weken is gewoon nog heel erg jong. Geef hem wat meer tijd. Grote kans dat je over een paar weken al meer op een ritme zit. Zo zonde om nu het zo goed gaat het op te geven. Succes ermee!!
Heb geduld, lastig als je er midden in zit. Maar het word beter. Ik was eerst ook 1-1,5 uur bezig, dat werd steeds iets minder lang. Ik deed veel met haar in de draagdoek, dan kan je wel wat doen namelijk. Koken en stofzuigen was makkelijk in ieder geval met haar in de draagdoek. Ik voedde ook wel op mijn verzoek, bijvoorbeeld als we weggingen en ik niet wilde dat ze na een half uur buiten honger had. En als ik weg wilde, dan ging ik meteen na een voeding weg, dan had ik minstens een uurtje om iets te doen. Boodschappen, rondje lopen, speeltuin. Maak je niet al te druk over het huishouden, dat komt wel. Bij mijn dochter heb ik volgens mij vanaf 2-3 maanden het ritme gehad van slapen-eten-'spelen'-slapen De slaapjes waren niet op vaste tijden, dit kwam vanaf 4-5 maanden volgens mij. En dan was het nog, als ze moe was ging ze op bed. Ik was soms weleens jaloers op vriendinnen die al wel snel op vaste slaaptijden zaten, maar achteraf ben ik blij dat ik het zo heb gedaan.
Hier zaten ze zo rond de 3 maanden in een mooi ritme. Helemaal zelf gedaan,zonder dat ik er sturing aan had gegeven. Dus inderdaad, het komt wanneer het komt👍
Met 5 weken kun je nog geen ritme creëren... Het komt wanneer het komt klinkt makkelijk, dit kon ik bij de eerste ook niet. Ik heb toen veel gehad aan het boek baby in een droomritme van Stephanie lampe maar toen was ze vokgens mij rond de 10/12 weken.
Het wordt echt makkelijker. De eerste weken zijn zwaar, of je nou bv of fv geeft maakt dan niet heel veel uit gok ik... Regelmaat kwam hier rond de 8-9 weken meer. Ze gaan op een gegeven moment ook echt sneller drinken. Vanaf dat ze een maand of 6-7 was dronk ze een minuut of 20 per voeding, nu is ze 14 maanden en is ze met 10 min klaar als het niet sneller is. Gun jezelf de tijd. Het huis blijft het huis maar even, hoe lastig ook. Weet er alles van