oh even klagen hoor, vind het zo onwijs ontzetten vies. En ben er zo bang voor... Het is weer zover paar wekent erug begon het al met de duizendpoten in me huis. Elke keer weer. En gisterenavond leuk die regen oppeens 5 grote gore naakslakken die zo vies slijm spoor achter laten midden in me keuken! en gisterenavond weer het leukste en engste huisdier wat ik vind de grote rioolspin in me huis. En waar er 1 is zijn er 2. Altijd met die spinnen. Dus net lekker thuis van boodschappen doen kom je in de keuken en jah, daar zijn de leuke kindjes van meneer en mevrouw rioolspin 2 kleintjes dus.. bah bah en nog eens bah. De woningbouw doet er niks aan. Want kunnen er schijnbaar niks aan doen! En heb zoveel gaten zitten in huis waar ze vandaan kunnen komen. Dus Bah bah bah.. Sorry wou het even kwijt, hoop nu dat er niet zoveel komen als vorig jaar want dan word ik gek. Wie heeft er hier nog meer van die leuke mede bewoners? en heeft er iemand nog tips of iets? hoe en wat ik het zou kunnen oplossen?
wij hadden het ook heel erg met die rioolspinnen, tot ik een kat kreeg, die eet alles wat beweegt en op de vloer loopt op, gelukkig hebben we nu nog zelden van die dikke spinnen!
wij hebben zo'n leuke huis waar veel tocht deed laatst de ventilatie rooster open viel er een naaktslak uit (gelukkig aan de buitenkant spinnen komen we ook regelmatig tegen ale: alleen mijn kat vreet ze op en wordt erna ziek overgeven enzo verder is mijn kat geen held ze is bang voor vliegjes pluistjes enz gaat ze zich verstoppen :
ohw, zo vies al die beestjes vind het echt vervelend. Misschien toch maar een kat nemen is dat ik er niet tegen kan, anders had ik de katten van me zus even geleend.
Naakt slakken hebben we het hele jaar door in de gang. Nu wel minder door dat we het een en ander dicht hebben gemaakt maar heb er op een nacht eens 9 geteld. Nu meestal maar 1 of 2 Zo een grote harige vriend zat hier van de week voor het eerste weer. brrrrrrrrrrrrrrr
Ik had vorig jaar veel last van wespen die via het dakrand naar binnen kwamen. Ik heb toen speciaal spul gehad wat ik in randjes kon spuiten. En blijkbaar werkt het niet alleen tegen wespen, maar ook tegen spinnen! Dus ik zou anti-wespen spuitspul halen en dat in alle gaten en kieren spuiten die je maar kunt vinden. Wie weet helpt het bij jullie ook wel!
Ik woon zelf in een redelijk nieuw huis ( 2 jaar oud ) maar wij wonen in een nieuwbouwwijk dat eerst allemaal weiland was enzo en we wonen ook nog eens aan het water dus in de lente/zomer allemaal muggenlarven op onze balkonrand enzo dat vind ik ook erg... Maar wat ts beschrijft is wel heel erg en vies.
ohw bah, vanmorgen weer gezeldschap. Weer de naaktslakken.. bleehhhh zodra het flink begint te regenen komen ze weer. En niet alleen het ongedierte maar de rioollucht is dan ook niet te harden. Pfff gezellige huizen hier he @dreamer83 bedankt voor de tip, maar er zitten hier helaas zoveel gaten in huis dat ik ze geen eens allemaal weet. Ook op me zolder sluit me dak niet goed de gaten zie je zitten en dan zo de bewolking, dus zullen ze altijd naar binnen kunnen komen helaas.
Hey allemaal, Er is gif tegen slakken! Kan je halen bij Boeren Bond, Welkoop enz. Naaktslakken zijn vaak snachts actief. Als je weet uit welke hoek/gat/kier de naaktslakken komen, kan je daar een kom bier neerzetten savonds. Door de sterke geur komen die beesten daar opaf, drinken lekker een slokje, en verzuipen erin! Liefs Kimonootje
Wij hadden vorige zomer echt een joekel van een spin in huis. En nee ik overdrijf niet, het was echt een joekel. Bruin/zwart lijf en op zijn poten kon je de haren gewoon zien van een meter afstand. Vriendlief was niet thuis dus daar stond ik dan. Ik heb hem met een bus haarlak knock out gespoten, zodat ie van de muur viel en toen heel snel een glas erover heen gezet. Daar zat ik dan voor de tv met een omgekeerd glas midden in de woonkamer. Kon me ogen niet bij de tv houden, moest elke keer naar dat glas kijken of die griezel er nog wel onder zat. En wat je zegt waar er 1 zit, zitten er 2, is jammer genoeg helemaal waar. 3 dagen later had ik nummer 2 tegen de muur zitten. Gelukkig was me vriend toen wel thuis.
Oh die rioolspinnen zijn zo walgelijk! Wij hadden er vorige week ineens eentje rondlopen, mijn vriend moest 'm doodmaken en daarna durfde ik niet meer van de bank te komen. Heb het sowieso niet zo op alles wat meer dan 4 pootjes heeft. Of helemaal geen pootjes, dat is net zo vies.
Toevallig dat dit topic nu in de lounge staat. Ik had zonet even een map opgengeslagen, en daar komt me toch een joekel van een spin uit lopen... brrr.... Ik heb een foto in mijn album gezet, bleh.. is dat een rioolspin?
ik heb een hekel aan...MUGGEN! bah...ik krijg altijd mega grote bulten. enne wespen...ik haal het record op de 100 meter!
Ohhh hou op, dat is er inderdaad 1 in je album bRRRRRRRRRRRRbbbRRRRRRRRRR en wil je niet bang maken maar vaak waar er 1 is, is er nog 1 Ik wacht helaas nog op nr 2.. De jonkies hebbenw e er al een paar van gehad, en het mannetje ook nu nog wachten op de grootste het vrouwtje. Naaktslakken zijn nu weg maar komt dat het niet meer regen, maar ik kijk de hele dag om me heen of er geen spinnen of iets zijn. bah, kriebel beestjes groot of klein ik ben er een schijterd voor. @ french wespen record 100 meter hahaha me vriend ook die is er allergisch voor dus 1 prik en hij valt flauw en dan moet ik met zo epi pen in zijn boven been prikken. Verschrikking. Maar ik ren er ook heeeeel hard voor weg brrrr hopelijk komen ze deze zomer niet of heeeeeeeel weinig.
IIIEEKKS ale: :sick: Ik weet niet of dat een rioolspin is...maar ik wil hem niet tegenkomen ale: ale:
Oh bah bah bah die spin in dat fotoalbum. ale: Ik heb 2 katten lopen en die doen er helaas helemaal niks aan. Dus mijn vriend mag ze altijd vangen of doodmaken.
ale: Wat heb je gedaan toen je 'm zag? Ik zou waarschijnlijk flauwvallen...(serieus) Gatver de gatver zeg, het lijkt wel een mini tarantula ofzo!
Wij hebben ook 2 katten, maar helaas lijden deze 2 aan " ster allure´s" ze zijn vies van dat soort kriebel beesten! Ze gaan wel kijken, tikken er even met een pootje aan, zodat dan direct die spin in paniek gaat rond rennen Ik wordt dan helemaal gek! Wij wonen erg landelijk, in bosrijke omgeving...omg ben al heel wat van die enge spinnen tegen gekomen. Eer gisteren en gister had ik 2 van die kinderen van rioolspinnen op onze slaapkamer, in mijn mooie witte gordijnen Ik hoop die ouders niet tegen te komen vandaag, mannetje is werken en die komt niet extra naar huis om voor mij een spin te vangen. OOhh bah bah, die spin in dat album bbrrr Ik ben ze hier in huis nog groter tegen gekomen ale: Mijn man moest toen om kwart over 5 ´s morgens de bank van de plaats halen, ik zag hem er zo onder in rennen. Dan heb ik de hele dag al geen rust meer.