Wel of niet samen op 1 slaapkamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Joyce82, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo meiden!

Ik ben benieuwd wie van jullie nog meer 2 kindjes op dezelfde slaapkamer hebben slapen en hoe dit bevalt?
    Wij zitten hier namelijk wel aan te denken. Als ons 2e kindje straks wordt geboren is onze dochter 1 1/2 jaar.
    We hebben namelijk boven 2 (grote) slaapkamers en als we daar dus nog een kinderkamer willen maken, zouden wij zelf naar beneden verhuizen en een slaapkamer van de garage maken, wat dan ook een erg grote slaapkamer wordt.
    Ben benieuwd naar jullie mening en ervaring.

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hier slapen de jongste 3 op 1 grote kamer, en de oudste 2 op 1 grote. In mijn ogen helemaal niks mis mee!
    Het eerste jaar/anderhalf jaar heb ik mijn kinderen altijd bij mij op de kamer gehad trouwens, dat is ook een optie natuurlijk, zolang je baby nog snachts wakker wordt.

3. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    @Mamadeluxe: Wij hebben Kyra de 1e maand ook bij ons op de slaapkamer laten slapen, omdat ze toch om de 3u gevoed moest worden. Denk dat als onze beeb 's nachts doorslaapt ze makkelijk op 1 slaapkamer kunnen slapen.

En als ik het goed lees heb jij dus 5 kinderen :confused: Wow, wat een gezelligheid bij jullie thuis! En willen jullie er nog eentje?

4. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Wij leggen straks ook de 2 kinderen samen en ik krijg daar een hoop nare reacties op :(
    Het lijkt tegenwoordig wel een schande om je kinderen samen op een kamer te leggen.
    Mijn dochter is nu 2 jaar en 4 maanden en de kleine zal pas op de kamer erbij komen als hij/zij niet meer voor een voeding in de nacht komt.

5. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Joh, echt waar :(
    Ik gelukkig nog niet, maar zou er eerlijk gezegd ook raar van staan te kijken. Er is toch niks mis mee lijkt mij.
    En net wat je zegt, de baby leg je pas op het slaapkamertje zodra het heel de nacht doorslaapt.

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Nog 1tje erbij? Ja zeker, maar wanneer dat weten we nog niet, ik geniet eerst nog ff van mijn kleinste mannetje :D

En jaaaa tegenwoordig "mag" je zoveel kinderen als je slaapkamers hebt, anders is het zielig :)

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat een onzin zeg, lekker op 1 kamer doen hoor! (tenzij je graag in de garage slaapt ;) ) Hier sliepen mijn zus en ik ook altijd samen en mijn twee jongste zusjes ook. Nu hebben zij ieder een eigen kamer, maar wat ziet mijn oog? Ze kruipen elke nacht bij elkaar in bed, anders zijn ze bang haha. En dat is 17 en 19 jaar oud he? ;)

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Niks mis mee hoor....ik zou zelf niet verhuizen naar de garage. Is toch slechter geisoleerd en zit je verder van je kinderen af.

Gewoon lekker op 1 slaapkamer, gebeurde vroeger ook.

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik zie totaal geen probleem in twee kinderen op één kamer! Mijn zusje en ik hebben tot mijn twaalfde jaar op één kamer geslapen, negen jaar in totaal! Supergezellig!

10. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha, ik hoor het allemaal al. Inderdaad lekker met zn 2-tjes op 1 kamer. Ik zie zelf (en mijn man) ook gelukkig het probleem niet, maar was gewoon benieuwd naar jullie mening.
    En als ik erover na ga denken, stel dat we wel in de garage gaan slapen, volgens mij lijkt me dat echt niks zo ver van de kids vandaan :(
    Nee, gewoon lekker 2 op 1 slaapkamer en we hebben echt 2 grote slaapkamers boven, dus het is ook niet zo dat ze hutje aan mutje liggen! ;)

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Als ons kleintje straks geboren is komt hij ook na een paar maandjes bij zijn zus op de kamer te liggen. Om precies dezelfde redenen ;)

Vroeger was het zelfs normaal om kinderen samen op een kamer te laten slapen.

12. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    onze jongens komen ook samen op de kamer maar zolang Erenay nog komt voor een voeding blijft hij bij ons.
    elyesa was zelf een jaar toen hij op zijn kametje ging dus wa hebben tijd genoeg.
    heb wel dat de wieg lang genoeg mee anders is het weer verhuizen...

13. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    onze jongens komen ook samen op de kamer maar zolang Erenay nog komt voor een voeding blijft hij bij ons.
    elyesa was zelf een jaar toen hij op zijn kametje ging dus wa hebben tijd genoeg.
    heb wel dat de wieg lang genoeg mee anders is het weer verhuizen...

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hier gaat ons dochtertje ook samen met de baby op 1 kamer, de eerste maanden slaapt de baby nog bij ons, totdat de nachten goed gaan.
    Dus gewoon doen hoor, is toch gezellig straks voor die ukkies en ze zijn het zo gewend hoor!

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben maar 2 slaapkamer in ons appartement. Veel ruimte in onze slaapkamer voor een wieg is er ook niet. Het zal dus krap worden als we een 2e krijgen. Maar een groter huis is ook geen optie. Alles is zoooo duur.

Mijn vraag hoe groot is jullie babykamer als er 2 kindjes opliggen ? Onze babykamer is ongeveer 4,5 bij 2,20

16. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Dat kan makkelijk, ik heb ook jarenlang met mijn zusje 1 slaapkamer gedeeld wij schelen ander half jaar.
    Als de baby er dalijk is dan slaapt het verlopig op mijn slaapkamer in een wieg omdat ik ruimte te kort kom met de tijd dat het groter is hoop ik een groter huis te hebben,
    want mijn zoontje van 5 wil absoluut zijn kamertje niet delen haha.

17. mamaSpooky

14 jul 2008
    28
    0
    0
    kinderverzorgster
    Oost-Vlaanderen, Ninove
    Wat ben ik blij dat hier een topic over is! :)
    Tegenwoordig lijkt het wel dat als je 2 kinderen hebt, ze elk hun slaapkamer moeten hebben.
    En dat terwijl vroeger het "normaal" was om samen met broer/zus op 1 kamer te slapen.
    Als er een brusje voor Yerko komt zal hij/zij ook de eerste maanden bij ons slapen en dan bij Yerko. Als onze zolder dan geisoleerd is en een kamer is verhuizen wij naar de zolder en hebben ze elk hun eigen kamer.
    Maar daar zal geen haast bij zijn hoor :)
    Als ik dat eens zei, dan bekeken een koppel vrienden van ons, ons nogal.
    Zij vinden dat precies abnormaal, nou ja... :rolleyes:

18. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Mamaspooky: Fijn hé zwangerschapspagina :) ;)
    Gewoon alles kunnen vragen, heerlijk!

Nog een ander vraagje aan iedereen.
    Degene die 2 kindjes op een slaapkamer hebben liggen. Hebben jullie toen alleen een extra ledikantje gekocht of ook nog een extra kledingkast en commode. Ik zit er zelf aan te denken allleen dezelfde ledikant te gaan kopen, want je kan makkelijk met 1 commode en 1 kast doen, toch?! :rolleyes: Anders wordt het wel erg vol, ben ik bang.
    En hebben jullie zelf nog veranderingen in de babykamer aangebracht, zoals ander behang oid?
    Mocht de 2e bij ons weer een meisje worden dan wil ik de muren echt niet gaan aanpassen, want ik ben nog steeds erg trots op ons kamertje :D

Wat een vragen weer allemaal hé ;) :D

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk dat je makkelijk met 1 commode kunt doen, je hebt geen 4 handen om beide kinderen tegelijk te verschonen ;)
    En het ligt er net aan wat voor kast je hebt, en hoeveel kleding ;)

Je hoeft niet opnieuw te behangen of te verven, is net wat jezelf wilt.

20. roosenkim

roosenkim Lid

29 apr 2008
    23
    0
    0
    groningen
    hallo
    ik wou ook even reageren op dit bericht
    iedereen zegt maakt niks uit maar er is een maar
    mijn buurvrouw haar kindje was al van de nacht voeding af toen het drie weken was sliep al lekker door had 1 van drie jaar
    en die lagen ook bij elkaar op de slaap kamer op zich niks mis mee
    maar die van drie wou helpen en heeft de baby toen het begon te huilen uit bed heeft gehaalt
    en een keer een en een keer een beer op haar gelegt en was bijna gestikt
    ik denk dat elk ouder kindje anders is maar kinderen doen soms rare dingen

Deel Deze Pagina