Goede vriendin gaat over een paar weken weg voor een jaar. Nu wil ik iets kopen voor haal wat niet te groot is maar wel waar ze wat aan heeft of een herinnering. Jullie een idee?
GPS-tracker onder de huid injecteren met de waarschuwing dat ze uit Panama of soortgelijke landen wegblijft Oef. Het zal je vriendin maar zijn. Ik zou echt doodongerust zijn. Pfffffff... Backpackers...!
Sleutelhanger/hanger aan de rits met klein zaklampje en een ors-schepje. Die laatste ben ik echt fan van, de ene helft meet je zout mee af en de andere suiker om zo bij diarree genoeg vocht binnen te houden. Knuffeltje, leuke foto, kleingeld van het land waar ze als eerste naartoe gaat. Een emergency kit met je telefoonnummer en een paar euro's/ dollars om te kunnen bellen.
Ik kreeg een cristoffel penning van mn zus toen ik naar Australië ging. Beschermheilige van de reiziger.
gelukspoppetje voor aan haar tas, of sleutelhanger met een leuke foto van jullie twee. Bij Hema kun je ook telefoonhoesjes/beschermers met een foto (van jullie) erop bestellen, misschien ook een leuk idee.
Ik heb net de rugzakken van zolder gehaald om schoon te maken en bedenk dat ik HET kadootje vergeten ben: een klein boekje maar onmisbaar voor elke backpacker: point it. Het is een zakformaat boekje met foto's van alle denkbare momenten dat je niet uit je woorden komt: eten, vervoer, lichaam, kleuren, klok etc...
Ik heb zelf ook een jaar gebackpackt (of hoe je het ook schrijft), toen een vriend een jaar later ook weg ging, hebben we een setje spullen samen gesteld met Diacure, ORS, condooms, dropjes, anti-muggenspul, van die sleutelhangerklompjes etc. En nog dit boek, erg grappig en herkenbaar: bol.com | Ben Je Ervaren?, W. Sutcliffe | 9789044603590 | Boeken Al zijn dat weinig dingen als aandenken .
Wat een onzinreactie zeg. Ik heb met baby in draagdoek gebackpackt in ZO-Azie, Australie en Nieuwzeeland. Als caddeau: beltegoed, iTunes of fotoruimte op waar.ben.jij.nu. Je moet je gewicht enorm beperken als je backpackt, dus ruimte voor cadeautjes heb je niet. Dagboeken doet iedereen tegenwoordig toch zeker op smartfoon en blog?
Mijn beste vriendin is nu al een half jaar aan het rond reizen in Azië, met onze vriendengroep hebben we haar een leuk geld bedrag gegeven en hebben we een dropbox geopend waar er allerlei dingen in plaatsen zoals foto's ,muziek,boeken,films enz. Vond ze veel leuker dan een kado omdat ze echt maar heel weinig mee kon nemen.
ik zou een pakketje geven met spullen die ze nodig heeft. bijv: oprolbare drinkbeker (zoiets AQUA LICIOUS hip, handig en hervulbaar) sneldrogende handdoek/lichtgewicht (zijn er speciaal voor backpackers) kleine tube met handgel (voor de momenten dat je ze niet kunt wassen) oordopjes of een selfie stick ! voor als ze alleen op reis gaat