kat vermist en zit in asiel

Discussie in 'De lounge' gestart door parel86, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. parel86

parel86 Actief lid

24 nov 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    hai dames.
    gisteravond is mijn live kat niet thuisgekomen... geen paniek dacht ik. maar vandaag ook geen poes. ik had een naar ggevoel erover en keek ge;ijk op een site voor vermiste dieren en jahoor om de hoek bij mij!. ik had zo een vermoeden welk huis want daar wonen nieuwe bewoners en in dat huis woonde een vriendin en haar kindjes waren gek met mijn poes. ze kreeg ook altijd eten daar. ik ben gaan vragen en ind ze hadden de dierenambulance gebeld want het leek een zwervertje. ik vertelde haar dat ze ind mager is maar net een nestje heeft gehad en daardoor nog niet op gewicht is. ze is niet gechipt en heb gelijk gemaild dat ik haar gelijk wil halen. maar ja pas maandag open. ik heb dit eerder meegmaakt en kon toen 250 euro neerleggen. hadden vanalles gedaan met poes. ik heb in de mail gezet dat ik niets gedaan wil hebben ga liver naar eigen dierenarts. waar ik een afspraak mee had staan... is t nu zo dat ik de dierenambulance kosten moet gaan betalen?? ik vind dit zelf belachelijk laat altijd katten lopen want vinden de weg wel terug en bij mij eten ze ook in de tuin als er een kat aanloopt. dit betekent niet dat ze geen huis hebben. een middag is ze weggeweest en gelijk weggebracht. iemand ervaring?

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Vaak moet je idd betalen.

Ook de kosten die al gemaakt zijn dus enten etc..

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

vind het ook belachelijk, maar helaas moet de eigenaar wel opdraaien voor het feit dat iemand anders na een middagje al de dierenambu belt.

iedereen weet dat katten hun weg wel vinden, maar in huizen met kleine kinderen krijgen de katten natuurlijk volop aandacht en blijven ze even hangen...

hoop voor je dat je niet al te veel kosten er aan hebt. succes!

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.685
    1.445
    113
    Het lijkt mij logisch dat je de kosten moet betalen wantzij hebben ook kosten gemaakt om je kat op te halen en weg te brengen.
    Heb zelf een hele tijd bij de dierenambulance gewerkt en toen was bij ons ophalen van een dier en evt terug brengen naar de eigenaara, als het gechipt was, 15 euro het asiel vroeg ongeveer 45 euro voor het were ophalen van je dier en die kosten moeten zeker betaald, dit soort organisaties draait over het algemeen al op sponsering dus als ze dan ook nog gratis moeten werken dan bestaan zesnel niet meer.
    Enige oplossing is kat chippen en binnen houden dan raak je hem ook niet kwijt ;)

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Geen idee.Maar ik vind het wel apart dat de dierenambulance een poes meeneemt die daar kennelijk pas net zit en verder niks mankeerde,of was ze echt heel mager.Maar de dierenambulance is niet in het weekend te berijken?Dieren raken in het weekend toch ook gewond\kwijt?

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.685
    1.445
    113
    Vind ik niks belachelijks aan, als hier een kat al de hele middag zit en niet weg gaat laat ik hem ook ophalen zou ik bij eenhond of konijn ook doen waarom denken katteneigenaren toch altijd dat hun en hun dieren maar overal mogen komen en bij andere mensen overlast mogen bezorgen en dat men dat maar normaal moet vinden. Ik heb ook wel eens bewust een kat op laten halen waarvan ik wist waar die woonde omdat ik de overlast spuug zat was, die mensen hebben er toen voor gekozen het beest niet weer op te halen uit het asiel want dat geld hadden ze er niet voor over, dat zegt toch al genoeg over hoe gek ze met het dier zijn ;)

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dat is echt belachelijk. Dus als iemand onze kat gewoon van straat plukt omdat ie er 'niet goed' uit zou zien, dan moet ik gewoon dokken?
    Ik denk dat je weinig keus hebt, maar ik vind het wel echt lullig. Wij hebben zelf adreskokertjes aan de bandjes hangen maar die zijn ook al een aantal keer kwijt geraakt.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Kat zit in het asiel nu he..

En vaak zie je niet aan katten of ze wat mankeren.

Mijn kat zijn we 1 week kwijt geweest overal gezocht zijn naam geroepen met brokjes rammelen nergens te vinden.

Bleek in een garage te zitten en is weer naar buiten geglipt iemand heeft hem gevonden en bij de dierenarts gebracht ( onze kat was gelukkig! wel gechipt ) Dus werd gebeld.

En moest idd entingen betalen die ze standaard geven aan katten die daar binnen gebracht worden ivm besmettelijke ziektes.

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Met het laatste ben ik het sowieso eens.
    Maar vraagt degene van de dierenambulance dan niet hoe lang die kat daar dan is enzo want als ie daar maar een middagje zit is het natuurlijk ook onzin dat ze komen,als ie niet gewond of duidelijk ziek is.

10. parel86

parel86 Actief lid

24 nov 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb al eens eerder een kat gehad en die was gechipt... en 2x kunnen ophalen dus ben niet zo fan van t chippen. hun aparaat was stuk en dus gewoon meegenomen en toen was ze de eerste x daar al gechipt, nou vind k 250 euro echt teveel dat kan ik niet kwijt in een keer. ook al is t mn liefje maar dat word dan een probleem, daarom gelijk gemaild. alleen 45 euro voor ee ritje van 6 km . beetje belachelijk

11. parel86

parel86 Actief lid

24 nov 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    en ik snap dat iedereen betaalt word voor zn werk, maar ja dit is gewoon balen. ik hoop dat ze daar lekker slaapt :(

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.685
    1.445
    113
    Als wij gebeld werden over een kat die er de hele middag al zit en niet weg te krijgen is en daarnaast ook nog erg mager is, en dus wat zou kunnen mankeren, ja werd hij onmiddelijk opgehaald en mee genomen, wij vroegen vaak nog wel even in dedirecte buurt van goh kent u deze kat maar ook heus geen mijlen ver en zo niet dan brachten we hem weg naar het asiel waar hij onderzocht werd. Een kat die zich niet weg laat jagen enmager is is vaak een teken van ziek zijn, in dat geval pas ene nestje gehad maarja dat weet je niet kan ook wat ergers zijn. Daarnaast snap ik ook nooit goed waarom er verschillende regels gehanteerd zouden moeten worden voor verschillende dieren, ik weet zeker dat als ik mijn honden bij iemand in de tuin parkeer men niet eens de dierenambulance zou bellen maar direct de politie, ze zouden ze ook geen hele middag laten zitten maar er moet direct actie ondernomen en vaak kiezen organisaties als een dierenambulance voor 1 duidelijke richtlijn voor alle dieren, dus niet een hond moet onmiddelijk gehaald maar een kat mag wel een paar uur zitten.

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.685
    1.445
    113
    Vast wel ;), maar die 45 euro is niet alleen de rit, je kat wordt in het asiel opgevangen, krijgt eten drinken wordt nagekeken moet in een ontsmet hok, zodra ze er uit is moet het hok weer ontsmet, dierenambulance hokken moeten naar ieder gebruik ontsmet en gereinigd, want jeweet nooit zeker of een dier niks mankeert, dus het is niet 45 euro voor een ritje maar 45 euro voor de kosten die gemaakt zijn en dan heb je nog mazzel dat het vrijwel allemaal vrijwilligers zijn anders was het nog stukken duurder ;)

14. parel86

parel86 Actief lid

24 nov 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik snap het hele verhaal van de verzorging enzo wel. alleen zou ik zelf niet zo snel bellen snap je... katten eten altijd wel als je eten geeft. en hoop dat ze de mail op tijd lezen en ga er ook laten chippen hierna.

15. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Zulke zaken kan je dus voorkomen door een chip... Beetje eigen schuld vind ik het. Zeker als het niet de eerste keer is!

16. parel86

parel86 Actief lid

24 nov 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    had al eerder geschreven dat ik een kat had die gechipt was... haalde dus niks uit. kon gewoon betalen

17. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Met een chip halen ze het dier ook op dus die kosten heb je dan toch ook.

18. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Snap jou punt wel hoor,ben zelf ook geen fan van loslopende katten die bij iedereen behalve bij de eigenaren zelf in de tuin zitten maar als ik iedere keer daarvoor de dierenambulance moet bellen.Toevallig paar dagen terug voor een egeltje gebeld want ik weet dat dat gewoon niet goed is als die niet weg gaat terwijl het midden op de dag is en je ook nog een hond en klein kind hebt lopen in de tuin.Bij een kat zou ik (en heel veel mensen met mij)gewoon niet snel doen.

19. parel86

parel86 Actief lid

24 nov 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarom... denk dat ik voor een bandje ga. zielig maar ja moet maar. gelukkig weten de nieuwe bewoners dat ze bij mij hoort als ze weer bedelt

20. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Vind ik nogal wat om zomaar te doen! Ik heb een kat en ik kan niet elke stap die ze doet nagaan. Er zit ook nogal een behoorlijk verschil tussen konijnen, honden en katten, de eerste 2 zitten in een kooi of zijn aangelijnd (over het algemeen, als ze ontsnappen zou ik ook bellen, deze beesten vinden hun weg naar huis niet zomaar). Mijn kat is niet binnen te houden, vind ik ook niet meer dan normaal voor een kat. Dat mijn buurvrouw haar beslist bij te voeden, terwijl ze hier meer dan genoeg krijgt, vind ik fout van haar. Ik heb haar ook gevraagd om dit niet te doen.

In het geval van TS gaven die mensen haar kat ook te eten, vind ik niet gek dat die kat daar lekker blijft hangen, doet die van mij dus ook bij de buurvrouw. Tsja, het is een dier en als er ergens wat te halen valt weten ze die weg ook snel terug te vinden.

Laatst heb ik de dierenambulance wel laten komen voor een kat die duidelijk verwaarloosd was (kale, etterende plekken op de rug, zwalken, uitgedroogd). Deze liep ook al 2 dagen rond bij ons rijtje huizen. Een middag vind ik nogal overdreven. Een middag vind ik wel erg overtrokken, gewoon geen aandacht aan het beest geven, wat ik al zei; natuurlijk blijft ze rondhangen als ze eten blijft krijgen.

Mocht het mij en dus mijn kat overkomen, dan vind ik het wel logisch dat ik ervoor moet betalen, gezien het asiel heel goed werk verricht met weinig middelen. De dierenambulance hier gun ik minder, ik heb geen goede ervaring met ze.

Misschien wel verstandig om de kat te laten chippen, dat is dan 1 keer een uitgave, maar dan voorkom je deze grap voor een volgende keer.

Deel Deze Pagina