Hoi dames, Mijn zoontje is 3 juni geboren... nu verwacht ik onze meid begin januari. Ik vroeg me af of ik nog ergens rekening mee moet houden omdat dit een winterbaby is. Ik heb namelijk nog bijna niets nieuws gekocht (behalve wat roze spulletjes). Ik heb wel een koeka maxi cosi voetenzak gekocht. Bij mijn zoontje had ik direct aan een dun dekentje genoeg. Heb je in de winter een slaapzakje nodig? Ik denk dat ik de temperatuur op de kamer toch ongeveer hetzelfde houd. Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken? Ik wil geen winterjas of iets dergelijks maar dan liever de voetenzak en evt. een extra dekentje. Alle tips zijn welkom! Groetjes Mandy
Ik vind een winterjasje eerlijk gezegd wel nodig. Hoe doe je dat anders als je gaat wandelen met de kinderwagen? In principe kleed je je kindje hetzelfde als jij, met 1 extra laag. Dus een voetenzak of deken is de extra laag. Verder de rompers met lange mouwen ipv korte mouwen. Slaapzakje gebruiken wij sinds gisteren. Geen dunne, maar ook geen hele dikke. Wel met lange mouwen (maar onze jongste heeft nog wat moeite met het behouden van zijn temperatuur), omdat hij zich afzet met zijn hakjes. Hij wipt zichzelf boven zijn dekentje uit Verder heb ik bij de oudste en middelste extra slofjes gehaald. Alle shirts met lange mouwen etc.
Kruiken maar wellicht heb je die nog liggen. En inderdaad wat dikkere kleding en dekens. Ze zijn nog zo klein en kwetsbaar in het begin dus lekker warm aankleden is een must uiteraard. Lekkere warme mutsjes en sokjes. Verder zou ik het zo niet weten.
Ik gebruikte mijn twee omslagdekens vrij veel. Kindje erin wikkelen, muts van de deken op, vastmaken met klittenband en dan konden ze zo in de wagen (met extra deken eroverheen) of in de autostoel. Ideaal!
Ik heb een dochter uit de zomer en nu een herfst baby. Wat ik nu gebruik en bij mijn dochter niet of nauwelijks zijn; Kruiken Wikkeldoeken Mutsjes Dik jasje 1 dubbelgevouwen deken Romper lange mouw Die dingen heb ik bij mijn dochter eigenlijk niet gebruikt. Het was toen bloedheet en ze is heel erg warmbloedig dus die lag vaker zonder iets in bed dan met. 😅
Wat n winterjas betreft, ik zou bij zo'n kleintje gaan voor zo'n dik gevoerd vest ipv een gewatteerde winterjas. Die krijg je nl haast niet aan bij die kleintjes en aangezien ze toch vaak met een deken en/of kruik in de dichte kinderwagen liggen is dat ws ook warm genoeg. Verder zeggen ze over t algemeen dat je je baby zo kunt kleden als jezelf plus evt een laagje extra.
Hier augustus en december.. Ik had een voetenzak (voor MC) geleend van een kennis. de kruiken had ik nog liggen. Ik had voor de oudste alleen een vestje, voor de jongste heb ik er een gewatteerd vest bij gekocht. Samen met die voetenzak was dat warm genoeg. In de reiswieg deed ik een dekentje extra..
Een gevoerd vest, een aantal wikkel dekens voor als ze uit bed zijn, voeten zak. Kruiken zijn zowizo verplicht maar hebben wij ook wel veel gebruikt in de winter.
Winterjasje voor zo'n kleintje vond ik echt niet handig. Gewoon de kleertjes van overdag, vestje, wikkeldeken, eventueel nog een deken en het dekje van de kinderwagen.
Zo sport beren pak van h en m uit een stuk ideaal En vooral lekkere warme boxpakjes met mailloit eronder Heb trouwens zo oplaadbare kruik gehad ideaal zo zacht hoesje omheen laad binnen 4 minuten op en blijft 5 uurtjes warm