help! Mijn zoon van 2 jaar en 3 maanden sliep over het algemeen lekker in zijn eigen bed, ging in ieder geval altijd zonder problemen zelf slapen. In de vakantie vond hij de grote donkere kamer waar hij moest slapen erg eng dus bleef ik even naast hem zitten tot hij sliep. Maar nu wil hij thuis ook niet meer alleen gaan slapen, hij blijft echt gigantisch hard krijsen, ook al ga ik even naar hem toe om te vertellen dat wij gewoon in de buurt zijn en hij rustig kan gaan slapen. Ik heb vanavond toegegeven om bij hem te blijven omdat hij anders zijn babyzusje wakker krijste. Ik wil graag weer terug naar de situatie zoals die voor de vakantie was, iemand tips? Ook omdat ik merk dat hij nu ‘s ochtends vroeg meteen huilend wakker word omdat hij dan weer alleen is.
Deze periode hebben wij met beide kinderen gehad. Ik heb me eraan overgegeven. Ze sliepen namelijk zo. Toen ze wat ouder waren zijn we gaan oefenen. Ik zei dan altijd; ik kom over zoveel minuutjes bij je kijken. Meestal als ik de 2e keer terug kwam sliepen ze al. Onze zoon werd ook altijd huilend wakker in de ochtend. Dat is vanzelf over gegaan.
Hoe lang zijn jullie terug van vakantie? Hier duurt zoiets meestal een paar dagen, daarna ga/ probeer ik het af te bouwen, soms kan zoiets wat sneller, soms moet je er wat meer tijd voor uittrekken en dan uiteindelijk gaan ze hier wel weer zonder problemen. De jongste (net 1) had het 2 weken terug ook, was bij m'n ouders en daar elke avond drama. Thuis 4 avonden naast haar bedje gezeten tot ze sliep en opeens de 5e avond viel ze gewoon weer zelf in slaap en nu gaat het eigenlijk elke avond weer prima.
Goed om te horen! We zijn zaterdag terug gekomen, zaterdag en zondagavond ging redelijk na een paar keer teruggaan maar gisteravond was het echt drama. Heb vandaag goed zijn normale ritme aangehouden en zo even lekker in bad en dan is hij misschien ook al wel wat rustiger.