ontrekkings bloeding

Discussion in 'Zwanger worden' started by bloempje1989, Jul 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    beste mensen,

ik heb sinds enkele dagen ontdekkings bloeding gekregen omdat ik plotseling ben gestopt.

de rede ervan is dat mijn vriend ik hebben besloten dat we een kindje samen willen.

mijn vraag is nu meer.

kan ik uitrekenen wanneer mijn meest vruchtbare dagen zijn?
    of als ik nu sex heb is er dan kans dat ik zwanger wordt.

ik verwacht dat ik over een week of 3 weer gewoon ongesteld word en Me lichaam het zelf overneemt wat normaal de pil doet.

2. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,302
    395
    83
    Nee helaas kan dat niet 100%
    Je weet namelijk hoe je lcihaam verder gaat qua cyclus, het kan dat je gewoon cyclus hebt van 28 dagen.
    maar het ka ook zijn dat je een cyclus hebt van 50 dagen.
    Daarom is het ook beter om te wachten op je echte ongi dus de volgende bloeding,en vanaf daar te gaan rekenen met je cyclus

3. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

Jun 27, 2014
    391
    0
    16
    Ik zou niet verwachten binnen 3 weken weer ongesteld te worden. Dit kan na het stoppen met de pil ook nog een tijdje duren. Zie andere topics hierover. Er zijn helaas ook meiden waarbij de cyclus na een half jaar nog niet opgang is gekomen.
    Ikzelf ben 22 juni gestopt met de pil, en pas na de ontrekkingsbloeding 31 dagen later gaan menstrueren.
    Zwanger worden kan altijd natuurlijk. Al schijnt die kans maar klein te zijn buiten de eisprong om.
    Ik zou vanaf dag 14 testen. Al zit ikzelf ook in het schuitje met de vraag wanneer testen het juiste moment is. Omdat de cyclussen altijd onregelmatig kunnen zijn....

4. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    het klopt dat je na je eisprong bijna niet zwanger kunt raken. Maar ook daarvoor heb je testen en kan je dagelijks je temperatuur opmeten zodat je weet wanneer je eisprong is zodat je die dagen de meeste kans hebt om zwanger te raken.

wanneer precies mijn menstruatie zelf weer begint kan ik nu natuurlijk niet zeggen.

maar om te zeggen tot die tijd geen sex dat is ook niet echt een optie.
    zeker niet aangezien we samen graag kinderen willen krijgen.
    maar natuurlijk alles op zijn tijd.

5. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,302
    395
    83
    je kna anders ook de 1e maand tot je nieuwe ongi met condooms vrijen. je kan het ook zonder doen natuurlijk , maar dan weet je niet of je overtijd bent of als je nog geen ei hebt gehad o.i.d.

of je moet vanaf dag 7 ovutesten gaan gebruiken tot je je ei hebt gevonden en dan 14 dagen later afwachten of je ongi word, ben je dat dan na die 14 dagen niet kan je een zwangerschapstest doen

dat zijn nog de 2 opties die je dan overhoud ;)

6. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    dan klinkt de laatste optie voor ons het beste.
    maar vanaf wanneer moet ik dan de 7 dagen. Tellen?
    moet Je die testen ook altijd smorgens doen?(heb die nog nooit gebruikt)
    want hoe werkt zo'n test eigenlijk?

7. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,302
    395
    83
    Zodra je ongi bent is het cyclusdag 1 en dan tel je verder tot cyclus dag 7 . op dag 7 begin je dan met de testen. (via internet zwanger en kids bestellen veeel goedkoper ;)) dus eigenlijk precies een week na je 1e dag van jeongi begin je met testen ;) dus word je maandag ongi, begin je de maandag erop, word je het dindsag, dan begin je de dinsdag erop, is net zo makkelijk ;)
    je plast over het stripje heen of dompelt hem in opgevangen urine, een aantal seconden (staat in bijsluiter) dan leg je hem weg en kijk je na 5 a 10 minuten weer.
    er staan dan 2 strepen.
    de ene is de testreep en de ander de controlestreep.
    Ze moeten beide even donker zijn dan is de test positief en dat heb je je eisprong binnen 36 uur.
    De testen moet je niet met ochtendurine doen ! dus altijd met latere plas.
    je kan ze verder de hele dag doen, maar ze zeggen dat tussen 12;00 en 20;00 het beste is.

8. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    jij hebt het over menstruatie bloedverlies maar geld dat ook bij ontdekkings bloeding.
    ik heb dat nu 3 dagen dus zou over 1 week met die testen kunnen beginnen?
    dan zal ik de bijsluiter ook goed lezen van te voren eb het zeker niet met ochtend urine doen.

9. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,302
    395
    83
    klopt ik heb het over menstruatie omdat je na de ontrekkingsbloeding niet weet wat je cyclus gaat doen, het is daarom beter af te wachten tot je eerste echt ongesteldheid.
    kan best zijn dat je nu op dag 50 pas je eisprong hebt namelijk! er is niets van te zeggen, en dan word het een duur grapje die ovutesten ;)

maar als je niet kan wachten op je echte ongi dan kan je altijd op 4 augustus kunnen beginnen met de testen, dat is het nadeel van gelijk na je onttrekkkingsbloeding te beginnen, je weet niet hoe je cyclus gaat lopen en hoelang het duurt, kan gelijk mooi zijn, maar kan ook wel 50 dagen of zelfs langer duren.

10. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    hoeveel dagen heb je een ontdekkings bloeding?
    want ik heb vanaf 27 juli een bloeding (trekkings) het is paar dagen minder bloedverlies geweest incl bruin achtig.
    en nu heb ik ook weer helder en veel bloed verlies.
    is dat nog wel een onttrekkings bloeding of heb ik nu toch mijn menstruatie?

11. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,302
    395
    83
    onttrekkingsbloeding kan ook wel 7 dagen duren ;) het is hetzelfde als dat je aan de pil bent en je je stopweek hebt, dat is ook onttrekkingsbloeding ;)
    maar na het stoppen van de pil, kan je onttrekkingsbloeding langer duren ;)

12. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    oke. En gaat de pijn dan ook vanzelf weg?kan ik daarna ook de ovulatie testen doen?

13. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,302
    395
    83
    ja als het goed is gaat de pijn vanzelf weg, maar je lichaam is aan het ontpillen dus je voelt vanalles extra wat je anders niet voelt, dat is normaal, en dat kan een tijd duren.
    Ja hoor ovutesten kan ej altijd wel doen, maar je weet nooit wanneer je ei is dus het kan zijn dat je erg veel testen moet gebruiken voordat je je ei vind.

De controlestreep moet dan net zo donker of donkerder zijn als teststreep dan pas is die positief

14. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    ja klopt je weet idd nu niet de meest vrucht bare dagen.
    welke ovulatie testen zijn het beste?of maakt dat niet echt uit?
    hoelang duurt het ontpillen ongeveer?
    is het niet zo als ik nu de ontrekkingsbloeding heb dat ik dan volgende week ergens de meest vruchtbare periode heb?

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dit geldt allemaal nog als opntrekkingsbloeding. Pas als je enkele weken niet meer bloed en je hebt dan weer een bloeding, is dat je eerste menstruatiebloeding. Dan kan je tellen (bloed; rood is dag 1)

16. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    oke bedankt voor de uitleg.
    kan ik in de tussen tijd ovulatie testen doen en sex hebben?

want heb gehoord als ik die testen zou gebruiken dat ik en zou op die dagen sex hebben dat ik dan enkele weken later,ongesteld moet worden of een zwangerschaps test kan,doen klopt dat?

17. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,302
    395
    83
    zwanger en kids zijn erg goed, kan je online bestellen en erg goedkoop.
    Het kan wel, maar omdat je niet weet hoe je cyclus is, en ookal heb je positieve ovutest, het is niet gezegd dat je ei ook springt, dus dan kan het zijn dat als je dan test deze negatief is.

maar het beste is echt om je 1e echte menstruatie af te wachten,anders weet je niet waar je zit, wat je cyclus doet etc, en dan krijg je alleen maar meer vragen van waarom ben ik niet ongi, wel positieve ovutest gehad, maar geen ongi en zwangerschapstest negatief etc. daarm is het altijd goed om eerst je echte ongi af te wachten.

ontpillen duurt bij de 1 langer als bij de ander, ik heb er zelf gelukkig geen last van gehad, maar bij sommige duurt het wel een half jaar

18. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    als het een half jaar duurt zouden we een half jaar moeten wachten.
    dat is wel erg lang als je graag aan kinderen wilt beginnen.

maar snap wat je bedoelt maar verwacht niet echt dat mijn lichaam zolang er over doet voor ik weer ongesteld word.

19. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,302
    395
    83
    Je weet helaas echt nooit hoelang je lichaam er over doet, ik hoop echt voor je dat het gelijk op regel is !!
    Ja klopt soms duurt het zolang daarom stoppen de meesten ook eerder en doen ze het met condoom zodat ze kunnen zien hoe hun cyclus loopt.

Het kan voor jou ook maar zo zo zijn dat jij je 1e echte menstruatie pas in september of oktober krijgt (hoop het echt niet voor je hoor!!! ) maar als ej dan nu al begint met ovutesten denk je ook van huh heb ik hem gemist ofzo ;)

Je kan natuurlijk altijd nu beginnen met ovutesten om tekijken wanneer die positief is ;) ik hoop echt dat je cyclus gelijk regelmatig is:)

20. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

Jul 29, 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    hoe snel dat dat allemaal weer op gang komt weet ik ook natuurlijk niet te vertellen nu.
    ik hoop en ga er vanuit dat dat snel weer is.
    in de tussen tijd doen we wel klussen (om t even netjes te verwoorden)
    ovulatie testen heeft nu mss niet zoveel zin omdat ik net ben gestopt met de pil.

ik kan altijd mijn normale cycles aanhouden.
    mocht mijn menstruatie langer duren voor het op gang komt, en ik zou zwanger raken kan ik daar beetje van uit gaan en dan een dikke week later een zwangerschapstest doen.

maar even afwachten hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen.

heb tegen mijn vriend ook al gezegd dat ik er niet vanuit ga dat hey deze maand gelijk raak is.
    alhoewel hij weinig geduld heeft en het liefst het wel meteen raak is.

ik heb Me in elk geval goed voorbereid.

Share This Page