Vraagje!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Shirachan, Dec 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shirachan

Shirachan Nieuw lid

Dec 18, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ik zal me even voorstellen ik ben een meisje van 17 en mijn vriend is 22. Laatst zei hij tegen mij dat hij graag een kindje met mij zou willen, ikzelf zag dit ook als een leuke kans. Maar zelf zit ik er aan te denken of dit wel kan, en als ik mijn ouders het zou vertellen. Wat dan? We wonen nog niet samen maar zitten hier wel aan te denken. Ik ga nog naar school en hij heeft een part-time baantje. Graag jullie ervaringen en of opmerkingen, hulp? :)

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Het klinkt inderdaad erg leuk,maar mijn persoonlijke mening is wacht er nog even mee. Maak eerst je school af, en vindt zelf ook nog even een baan. Een kind samen nemen lukt je niet alleen met de liefde voor elkaar, je moet ook het financiele plaatje meenemen.
    En ik zou toch ook eerst gaan samenwonen zodat jullie ook een plek hebben voor jullie 2 en misschien in de toekomst 3 :)

Maar dat is mijn mening, mag ik vragen hoe lang jullie iets met elkaar hebben?

3. Shafra

Shafra Actief lid

Mar 23, 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo daar!

Het klinkt inderdaad erg leuk een kleintje hebben! Ik wilde zelf altijd al heeeel vroeg moeder worden, maar nu ben ik 28 en ben ik blij dat wij hebben gewacht. Vooral natuurlijk dat je zelf nog erg jong bent, en misschien nog wel andere dingen wilt doen waarbij een kleintje niet handig is. Wij zijn net een lange tijd Azië in wezen backpacken, gewoon lekker samen omdat je dan alles kan doen wat je anders niet kan doen met een kleintje. Of nog een studie afronden wat je altijd al wilde doen!

Ik zou zelf even wachten, vooral genieten van elkaar! Lekker samen wonen, baan vinden en daarna pas kijken wat jullie echt willen...

Succes met je keuze!

4. Luna1985

Luna1985 Actief lid

Oct 6, 2012
    163
    45
    28
    Female
    kraamverzorgster
    Ik sluit mij aan bij El1983.

5. Shirachan

Shirachan Nieuw lid

Dec 18, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke! Wij hebben nu inmiddels 3 jaar.

6. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Dat is al best lang ;) ik zou dan toch eerst gaan samenwonen :) is weer een volgende ( grote) stap in jullie relatie.

7. JTLKIM

JTLKIM Actief lid

Nov 23, 2012
    157
    0
    0
    Ja ik zou eerst gaan samenwonen. Een relatie van 3 jaar is wel.lang. Maar hoe ga je met elkaar om in moeilijke (financiele) situaties. Als je een tijdje samenwoont en dat gaat goed dan kun je aan kinderen denken.
    En met het inkomen van jullie nu kun je geen kind onderhouden. En van liefde krijgt het geen volle maag en schone luiers!
    Als je 20/21 bent kun je er nog eens over nadenken.
    ik zelf had ook al een kinderwens toen ik 17/18 was, en gelukkig gewacht tot ik 20 was. Want je leven verandert zo erg en alles draait nog om je kindje.

8. beccie

beccie Niet meer actief

Leuk dat jullie een kindje willen.
    maar ik zeg ook, doe eerst samen lekker veel leuke dingen, en spaar nog wat extra, zorg dat jullie een huisje samen hebben en een redelijk inkomen.
    geniet nog even van het zelf jong zijn.
    een kindje is natuurlijk heel erg leuk. maar ook niet makkelijk op zon jonge leeftijd. en maak eerst je school af.
    wacht nog een paar jaartjes zou ik zeggen, en geniet van elkaar en van de toekomstplannen.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kijk eerst eens hoe het samenwonen je bevalt....jullie hebben nog tijd genoeg. Het is ook leuk om even alleen samen te gaan wonen....even lekker genieten van elkaar.

Die baby die komt wel.....daarbij is het ook slimmer om eerst een huisje te hebben.....baan......en dan een baby. Anders maak je het jezelf al heel erg moeilijk en de baby kun je gelijk minder bieden. Dat zou jammer zijn.

10. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Ik vraag me af hoe je het zelf ziet. Je vriend heeft een part time baan dus verdient niet zoveel om jullie 2 te onderhouden lijkt me laat staan een baby en een woning. Jij zelf zit nog op school. Ik weet niet hoelang je studie nog duurt maar het is erg moeilijk te combineren. Waar wil je het geld vandaan halen? Ik denk niet dat je ouders er op staan te springen om jullie kindje te onderhouden. Het brengt veel meer met zich mee dan een schattige baby. Je hebt slapeloze nachten. Je moet alles aanschaffen: ledikantje, kinderwagen, luiers, voeding, flesjes, speentjes, kleding enz enz wat echt niet goedkoop is. Jullie zijn nog erg jong dus ik zou zeggen wacht een paar jaar tot jullie samen wonen en een eigen inkomen hebben.

11. SHB

SHB Lid

Nov 26, 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Ik las je berichtje en moet voor mijn gevoel toch even reageren.
    Ongeacht het feit dat ik je persoonlijk best jong vind, zou ik als ik jou was genieten van de dingen waarvan je moet genieten als 17-jarige. ;) Je hebt alle tijd!! Geloof me een babytje is zeker een heel mooi geschenk maar je hebt ook een hoop verantwoordelijkheden.. Dus meisje denk goed na voordat je stappen onderneemt, want een babytje is iets voor het leven....

Veel liefs.

12. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Eigenlijk hebben alle dames al alle goede adviezen gegeven dus ik sluit me bij ze aan.

13. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    1,211
    7
    38
    Ik zou inderdaad wachten tot je iets verder bent in je leven. Niet om je leeftijd hoor, maar gewoon omdat je nog geen eigen plekje hebt. En daar komt toch altijd meer bij kijken, financieel maar ook qua stress.

Wacht tot je klaar bent met school, jij ook werkt, jullie samen een huisje hebben en dan ruimte, tijd en geld over hebben.

14. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Ikzelf heb een kinderwens zolang ik over de toekomst nadenk (zal dus wel vanaf mn tienertijd zijn). Mijn vriend en ik zijn bijna 5 jaar samen en wonen al 4 jaar samen. Hij heeft een fulltime baan, maar ik was nog bezig met een studie. Tijdens onze relatie ben ik gestopt met de studie en ben ik een andere begonnen. Hoe groot onze kinderwens ook was, ik wilde eerst perse een diploma! Als je kinderen hebt is het toch lastiger om een diploma te halen en heb je daar denk ik ook minder zin aan.

Ik was 22, woonde samen, mijn vriend verdiende genoeg en we wilden samen oud worden. Toch hebben we het uitgesteld, omdat ik perse een diploma wilde halen en een betere kans op de arbeidsmarkt. Het heeft me veel moeite gekost om de wens in bedwang te houden, maar ik ben erg blij dat we hebben gewacht!

Het lijkt voor jou misschien nog ver weg, maar tienermoeder zijn zonder huis en een inkomen is echt niet zo makkelijk! Het lijkt leuk en je denkt dat je alles aankunt, maar ik zou eerst naar school gaan en dat je vriend een fulltime baan krijgt zodat jullie kunnen samenwonen. Heel veel succes met alles en met de keuze!

15. Skip

Skip Actief lid

Dec 13, 2012
    238
    0
    0
    Kapster
    Hoofddorp

Ik ben zelf nu 30 en heb een dochter van 3 en ben nu 15 jaar samen met mijn vriend weet niet hoelang jullie samen zijn ?
    Ik zeg wacht alsjeblieft het is een hele verantwoordelijkheid zorg eerst voor dat jullie lekker samen genieten samenwonen ( dan leer je elkaar echt pas kennen ) leuke baan wat nu ook niet makkelijk is jullie zijn nog zo jong ! En het lijkt leuk wat het ook is maar het kan ook best pittig zijn succes bij de beslissing

16. Shirachan

Shirachan Nieuw lid

Dec 18, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee iedereen!

Bedankt voor jullie berichtjes. We hebben er voor gekozen om eerst samen een huisje te zoeken, waar we inmiddels mee bezig zijn en vrijdag een bezichtiging hebben. Dus we zijn benieuwd. We hebben besloten om het eerst nog even uit testellen omdat we nog geen eigen plekje hebben en omdat we ons kind het beste willen geven. Dus iedereen bedankt voor de tips!

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Super!
    Heel veel plezier gaat een leek tijd worden nu.....!

18. Skip

Skip Actief lid

Dec 13, 2012
    238
    0
    0
    Kapster
    Hoofddorp

Lijkt me heel verstandig ! En probeer ook nog lekker te genieten nu kan alles nog samen op vakantie uitgaan enz enz heb je zelf een diploma ? In deze tijd is het niet makkelijk om een leuke baan te vinden en alles wordt ook steeds duurder hebben jullie al eens jullie vaste lasten berekend weet niet of jullie nu ook al alles zelf betalen maar dat loopt aardig op kan ik je zeggen !

Heel veel succes hopelijk vinden jullie snel wat !

19. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

Jul 28, 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad eerst een woning zoeken en gaan samenwonen. Het is leuk dat jullie een kindje willen en jullie zijn ook al wel lang genoeg samen, maar ik vind niet dat je je ouders mag "opschepen" met jullie beslissing, want je woont toch bij hen in huis.

In een huis gaan veel kosten zitten en als je dan ook nog eens zwanger bent heb je aan een parttime inkomen niet genoeg.

Als je eenmaal in gedachte hebt dat je graag een baby wilt is het moeilijk het van je af te zetten, maar geloof me. Probeer realistisch te blijven en eerst een woning te vinden en het financieel op orde hebben.

Share This Page