Beste dames, Nou lees ik al een tijdje mee en ik zal zeker niet de eerste zijn die de weg kwijt is en via dit medium om hulp vraagt. Mijn lief en ik zouden graag een kleintje willen, zoals velen. Nou ben ik best een tijd aan de pil geweest (met mijn leeftijd van 21 zal het niet zo lang zijn als de 15 jaar die ik hier wel eens voorbij heb zien komen) en ben inmiddels op de hoogte van het begrip ontpillen. Nou komt mijn verhaal (ja, ook hiervan zal de mijne niet de enigste zijn): Mijn vorige menstruatie begon op 23 februari en eindige 27 februari. Normaal altijd normale cyclus gehad dus je zou denken dat het nu toch wel weer eens zou moeten gebeuren. Nou weet ik dat je cyclus meestal van slag is na het stoppen met de pil en dat er allerlei symptomen bij komen kijken. Nou komt het volgende: Ik heb een aantal symptomen die op het lijstje van 'ontpillen' voorkomen maar ook een aantal symptomen die op het lijstje van 'zwangerschap' voorkomen. Ik heb last gehad van overgevoelige tepels, misselijkheid zonder braken, opgeblazen gevoel in de onderbuik, veel boeren en winden, normaal last van obstipatie en nu is de wc soms wel 3 keer per dag mijn beste vriend, licht in mijn hoofd, af en toe geur versterking, pijn in de onderrug, en sinds 2 keer verspreid over een paar dagen ook een borrelend/ploffend gevoel in de onderbuik. Dit gepaard met af en toe een weeïg gevoel in de onderbuik (ik noem het maar even het aankloppen van de menstruatie gevoel) wat dan uiteindelijk weer gevolgd wordt door een bezoek aan de toilet. Jullie willen niet weten hoe vaak ik in de afgelopen week al heb gedacht 'daar is die verrekte menstruatie' om vervolgens niks te krijgen. Ik merk echter geen verschil in de omvang van mijn borsten en ben ook geen type dat overgeeft. Mijn bed is altijd al mijn beste maatje geweest al merk ik wel dat ik sneller moe ben en dieper slaap. Ik doe niet aan temperaturen e.d. (Ben een beginner) maar heb het gemiddelde van mijn cyclus ingevuld en de dagen daaromheen flink 'geklust' (zoals jullie dat noemen?) met mijn lief. De arme schat. Ik ben inmiddels een week overtijd. Nog nooit geweest. Kom nou alsjeblieft niet allemaal met: Jaaaaaaa! Je bent zwanger want ik wind mezelf er al genoeg over op en daar heb ik niet veel aan. Hoe lief het ook bedoeld is. Ik heb in de week voor mijn 'NOD' (?) een CB test gedaan die negatief was (ja, ik hoor jullie denken; moet je ook niet doen in de week ervoor). Ik had een gevoel dat het wel eens zo kon zijn en was daarna alleen maar teleurgesteld. Nu heb ik nadat ik 3/4 dagen overtijd was nog een CB test gedaan; weer negatief. De symptomen zijn voor het merendeel verdwenen behalve het gevoel dat ik een ballon in m'n buik heb en dat de wc en bed mijn beste maatjes zijn. Tepels zijn af en toe nog gevoelig. Nou heb ik variërende reviews gelezen over de CB tests en iets zegt me dat die dingen gewoon niet sporen. Heb een huismerk van een drogist gekocht en ben van plan deze te gebruiken als mijn menstruatie tot aankomend weekend uitblijft. Wat kunnen jullie met dit verhaal? Ik snap dat ik een van de zovelen ben maar ik slaap er gewoon niet van en mijn lief wordt knetter gek van me! Advies zou fijn zijn Alvast bedankt!
Tja, het enigste wat ik kan zeggen is dat het klachten kunnen zijn van ontpillen en klachten kunnen zijn van een vroege zwangerschap. Sta er niet gek van te kijken als je eerste cyclus na het stoppen van de pil (en misschien ook de cyclussen daarna) nogal wat langer kunnen zijn als "normaal" zeg maar. Mijn advies, wacht af, test om de week, ben je na 9 weken nog niet ongi, stap dan een keer naar de huisarts ivm je lichaam wat van slag kan zijn zeg maar door het stoppen met de pil. Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken wanneer je gestopt bent met de pil, maar ik heb het idee dat dit je eerste cyclus na het stoppen met de pil is. Mijn eerste cyclus duurde maarliefst 74 dagen, de cyclus daarop volgend 45 dagen en vanaf dat moment duur mijn cyclus ergens tussen de 32 en 50 dagen (niet normaal dus). Maar goed, zoals mijn lichaam werkt geld niet voor een ander aangezien we allemaal anders zijn. Maar goed, het klinkt misschien stom in de oren, maar heb geduld en focus je niet te veel op alle seintjes die je lichaam uit zend aangezien je lichaam je goed kan misleiden omdat alle klachten van komende ongi tot vroege zwangerschap verschrikkelijk op elkaar kunnen lijken. Denk dat ik redelijk uit ervaring spreek aangezien ik alweer in mijn 46e maand zit, ondertussen meerdere malen zwanger ben geweest en de symptomen aardig ken. Kan je dus alleen maar suc6 wensen.
Dankjewel voor je advies Cybell! Dit is inderdaad mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil. Heb ook heel erg stom mijn pil strip vroegtijdig stopgezet; was een paar dagen weg en was hem vergeten! Kan het daar ook mee te maken hebben? Ik zal blijven testen (en hopen natuurlijk). Bedankt!