Ik heb een schildklierafwijking hij is juist ingesteld nu werkt veel te traag, nu is mijn vraag hebben jullie hier ervaring mee, hoe gaat het met zwanger worden en zwanger zijn?
Ken wel wat meiden die al snel zwanger waren en ook een langzaam werkende schildklier hebben.. Hoop dat het voor jou ook snel raak is!!
Ik heb ook een langzaamwerkende schildklier (ziekte van hashimoto) maar hier nog geen ervaring met zwanger zijn. We hopen dat we snel zwanger mogen zijn.
Van zodra je zwanger bent, moet je 25 extra bijnemen en je moet vaak gecontroleerd worden tijdens de zwangerschap. Na de bevallind weer de dosis van voor je zw.schap tot de volgende controle. Verder niks speciaals.
Belangrijk is om goed ingesteld te zijn, anders heb je een vergrote kans op miskramen en aangeboren afwijkingen. Ik heb zelf ook een trage schildklier (hashimoto). Bij een posi test moet ik idd 0,25mg thyrax ophogen en die dezelfde week nog bloed prikken.
Ik heb ook een traagwerkende schildklier.. Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik meteen bloed gaan prikken.. Hoefde geen med op te hogen.. Wel extra onder controle van gyn en internist gestaan
Oke dat is wat mij ook verteld is heb ook potje extra 0,25 in huis gekregen uit voorzorg, zodra ik positief test moet ik gaan ophogen en dezelfde week bloedprikken plus een versnelde afspraak internist. Ik zal al onder controle van internist en gyn. komen door mijn eerdere zwangerschap met diabetes komen te staan, maar ik ben wel benieuwd, hebben jullie nog meer klachten gehad of juist niet, hoe ging de zwangerschap.
Hoi dames, Nog een vraag van mijn kant: mijn schildklier werkt te traag maar half april pas een afspraak in het ziekenhuis.Kwam er achter door bloed prikken op verzoek van gyn.Net eisprong gehad en geklust; stel dat het raak is (wat ik Uieraard hoop na een jaar!) welke actie moet ik dan ondernemen? Bedankt alvast voor advies
Half april is al bijna. Als je er voor die tijd achterkomt is niet erg. Ik zou voordat je de afspraak hebt in t zkh even via je ha extra bloedprikken op je schildklier. Dan weet de internist wat je actuele waarden zijn in je zwangerschap en daar de dosering op aanpassen. Weet je zo je waarden (tsh en ft4)?
Geen idee wat de waarden zijn, was enorm verrast toen ik de uitslag kreeg. Vooral omdat gyn aangaf dat eisprong met de waarden die ik had uitzonderlijk is....Je snapt dat het vast niet super is Ben van plan om sowieso even te bellen voor rest van de uitslagen en waarden.Wordt vervolgd...
Vergeten om arts te bellen, morgen bloed prikken of eisprong uberhaupt wel is geweest Bij mij is ook die stomme schildklier aan het licht gekomen doordat ik zwanger wil worden en met drie menstruaties in een jaar is dat wat lastig Ga er van uit dat het allemaal opgelost wordt met medicijnen...
Zonnestraal ik hoop dat je dan idd snel met medicatie kunt beginnen. Het is idd wel een teken dat het van de schildklier kan zijn als je geen of onregelmatige menstruatie hebt.