Goedemorgen, Ik heb al 3 jaar een koperspiraal en op dit moment slik ik al 2 weken minocyline ( antibiotica). Ik had rond de 13 juli al ongi moeten worden maar dat is nog steeds niet gebeurd. Ik vraag mij af of antibiotica de werking van de spiraal kan verminderen en of er dus een kans is dat ik zwanger ben. Ik heb overigens rond 15 juli een test gedaan en die was negatief. Kan ik toch zwanger zijn?
Antibiotica doen niets op koperspiraal, maar je kunt wel zwanger raken bij een spiraal. Kans is natuurlijk klein, maar niet 0, weet ik helaas uit eigen ervaring (zie mijn onderschrift)... Als je nu dus al flink overtijd bent, zou ik toch maar een testje doen. Dat was voor mij ook reden (samen met kwaaltjes) om bij ruim een week overtijd een test te doen. En tot mijn grote schrik was die duidelijk positief! Mijn spiraal bleek verzakt te zijn, waardoor die niet goed meer werkt.
Hoi! Nee antibiotica is geen probleem als je een koperspiraal hebt.. Antibiotica is vaak een probleem als je aan de pil bent omdat het kan lijden tot diarree en overgeven, daardoor werkt de pil niet goed En wat degene hier boven zegt, inderdaad een spiraal kan verzakken.. mijne was na 8 maand al verzakt, en moest er meteen uit! Ik was eerst 1,5 maand overtijd.. en toen ik ongi werd bloedde ik 4 weken... misschien nog een testje doen en anders naar de gyn? succes