Hallo meiden... ik heb eigenlijk een spoedvraagje over onze hond.. en weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.. Heb al geprobeerd de dierenarts te bellen op gewone nummer.. Zijn gesloten.. Spoednummer geprobeerd.. zijn gesloten zeggen ze dan.. gister bij de dierenarts geweest omdat onze Franse Bulldog van 10 jaar oud inmiddels.. bijna niet meer at.. Continue haren verliest.. Op haar buik helemaal kaal is.. en op haar staart idem.. er komt vocht uit haar tepels.. dametje is niet gesterilliseerd.. we hebben haar van een boer gekregen.. alweer 4 jaar geleden ondertussen de dierenarts heeft haar longen en dergelijke geluisterd en is 2 jaar geleden al tot de conclusie gekomen dat bij haar een operatie niet uit gaat halen.. dan overlijd ze op de ok tafell.. en dat willen we niet... hebben nu een kuurtje voor 4 dagen mee gekregen.. op hoop van zegen dat het dan minder wordt.. NU is dus het probleem gister zijn we met die medicatie begonnen.. En vanmorgen heeft ze voor de 2de keer mediactie gekregen.. Nu is ze sinds vanmiddag dat ik thuis was met mijn zoontje.. Overal waar wij lopen loopt zij.. overal waar ik zit ligt zij.. als zoonlief of ik voorbij lopen waar zij ligt.. dan probeert ze te bijten.. normaal gesproken ligt ze op de bank te slapen.. Maar nu ligt ze dus onder tafeltjes waar ze normaal nooit ligt... wat moet ik hier nu toch mee..??? het gaat mij vooral om dat ze nu in een keer probeert te bijten heeft ze normaal nooit gedaan... en zeker niet naar de kleine... kan dit een bijwerking zijn van de medicatie.. Dierenarts vertelde dat ze daar juist rustiger van moest worden maar voor haar geldt het tegenover gestelde juist op dit moment.. laat haar nu maar even met rust.. maar vind dit echt een zorgwekkende situatie weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet...
Het kan zijn dat ze een plek zoekt waar ze haar nest zou willen maken. Zij denkt dat ze zwanger is en dat ze binnenkort zal gaan bevallen. Ik herken het gedrag wel enigszins van onze hond. Afleiding helpt vaak nog het best. Balletje mee en spelen maar... Wat je zou kunnen proberen is een andere dierenarts telefonisch te bereiken en daar je vraag te stellen.
hyeyyy ik heb inderdaad te dierenarts gebeld.. Er lag daar een knuffelll. die heb ik weg moeten pakken.. heb ik dus nu ook gedaan.. waar de hond niet bij was.. nu hopen dat het minder wordt.. en straks nog ff met haar wandelen.. en hopen dat het morgen minder of weg is het agressieve gedrag.. want anders moet ik weer terug bellen
misschien de spoed nog eens proberen? of in een andere woonplaats? misschien kan de dierenambulance je advies geven of hebben zij iig het telefoonnummer van een dienstdoende dierenarts.
Hai, Onze hond had dat ook altijd, pfff, ook zij vertoonde van dat aparte gedrag. Ik vond het heel grappig vroeger (was een jaar of 10) en gaf haar knuffels. Ze behandelde die dan echt als haar pups, ze sleepte ze steeds mee gaar "nest" in. Op een gegeven moment kwam mijn moeder erachter dat dat niet goed was, dan wek je het alleen maar meer op. Onze hond lag ook altijd op de meest vreemde plekken in het huis (onder bedden, in de inbouwkast etc ) Wij moesten het negeren en haar idd afleiden. Je kindje een beetje uit de buurt houden en hopen dat het snel overgaat. Sterkte!
Vooral veel afleiden, minder voer geven, veel bewegen en geen knuffels, piep beestjes, sokken, doekjes enzo laten slingeren , dat kan ze allemaal als pup zien.