neem aan dat je altijd wel iemand kunt bereiken .. en anders het reisbureau zelf bellen of de organisatie waarbij hij geboekt heeft, die kunnen dan vast wel info voor je opvragen anders.. reisbureaus zijn gewoon open op zaterdag dus dat moet zeker lukken lijkt me.. en idd zodra je kunt bellen naar suriname de familie meteen daar alles af laten bellen want als daar echt blijkt dat hij idd op het vliegtuig is gestapt en nooit thuis is gekomen lijkt me toch wel dat er actie ondernomen word.. zou hij met een auto naar huis komen vanaf schiphol of met de trein of dergelijke?
eerste waar ik aan dacht, kan het zijn dat hij drugs heeft meegenomen? wil hem niet in het zwart daglicht zetten hoor. iemand die ik ken heeft dat afgelopen zomer gedaan en pas na 24 uur werd familie ingelicht dat hij vastgehouden werd voor nader onderzoek en moesten langskomen voor meer informatie. hem spreken heeft nog langer geduurt. als het dat niet is en je zeker weet dat ook vrienden hem niet zouden aannaaien (door wat in zijn koffer te stoppen) dan moet hij toch ergens zijn. politie etc mogen zowiezo niks door te let vertellen kwa informatie. niet of hij vast zit of daar is geweest. dit omdat iedereen wel kan zeggen dat het familie is. tja lullig maar zo is het wel. ik hoop voor je dat het wel losloopt en hij snel even een belletje doet of beter nog gewoon thuis komt binnen waaien met een vertraagde vlucht
Als je weet of hij op het vliegtuig gezeten heeft zou ik ook even nakijken of zijn bagage is opgehaald. En hoe zou hij naar huis komen? Had hij zijn auto misschien op schiphol staan?
hij zou met de trein naar huis komen, en ga er toch echt niet vanuit dat hij drugs zou smokklen en ik had de douanne gebeld en ze hadden voor me in het systeem gekeken en de man zei dat hij er niet in stond , hij zei dat als hij bij de douane zat het er dan wel in zoue moeten staan, denk dat hij anders wel zou zeggen dat hij niks mag zeggen ofzo
mag het toch niet hopen voor TS maar goed het is idd wel zo dat politie niks mag zeggen. mijn moeder is dus een keer door de crisisdienst meegenomen en politie en toen ben ik ook pas na 2 dagen ingelicht dat ze daar zat, ze was manisch en ik was doodongerust ze laten dan niks los :S dus kan me voorstellen dat met zoiets idd de eerste 24u zeker niks gemeld word .. hoop dat er een minder heftige verklaring is voor TS .. die onzekerheid is echt vreselijk ken het maar al te goed met mijn moeder... zeker als niemand je dan fatsoenlijk helpt
kan me niet voorstellen dat hij drugs zou smokkelen want dan kan hij net zo goed een groot bord op zijn hoofd plakken met ik heb drugs, hij is een donkere surinamer met lange rastas zeker weten dat de douanne hem checkt, kijk hij houd wel van een jointje dus zou me niet verbazen als hij zo dom zijn om iets van weed mij te nemen maar ook dat lijkt me sterk
Sapje: Helaas zegt die mededeling van de douane niets. Vriendin van mij werd na aankomst in Nederland ook 'opgepakt' omdat er twijfels waren omtrent haar paspoort. Haar vriend heeft ook álles afgebeld en kreeg hetzelfde te horen als jij. Hij was radeloos en snapte er niets van. Later bleek dat ze op dat moment gewoon op schiphol verhoord werd. Het bleek een vergissing te zijn en ze mocht gelukkig weer verder. Maar die mededelingen van de douane zeggen op dit moment weinig.
Kan je niet op twitter kijken of je iemand anders kunt vinden uit die vlucht en diegene een tweet sturen met de vraag of hij/zij weet of hij in het vliegtuig zat? Zijn familie weet natuurlijk niet of hij ook daadwerkelijk is ingestapt.
echt ik kan me niet voorstellen dat hij dat zou doen maar als ik zo hoor dat de douane zomaar wat zegt terwijl hij daar toch zou kunnen zitten weet ik het echt even niet meer. kan me niet voorstellen dat hij mij en de kinderen in zulke grote problemen zou brengen , als is het alleen mijn werk maar met onregelmatige diensten zie het nu even helamaal niet meer zitten
Het lijkt mij ook niet dat hij zo dom zou zijn dan. Maar zou het niet kunnen dat hij nog voor zijn vertrek een jointje gerookt heeft? En zodoende naar wiet geroken heeft? Ik weet niks over controles maar heb weleens controles gezien met drugshonden op tv. En zo´n hond slaat wel aan dan natuurlijk. (misschien teveel fantasie hoor door tv programma´s maar ik probeer mee te denken.)
Wat 'n nachtmerrie! Mijn exman is ook een keer 'vermist' geweest. Zou met de trein van A'dam naar R'dam komen en kwam daar nooit aan. Onbereikbaar. Heb ook alles afgebeld toen, maar hij was in ziekenhuizen en bij de politie niet bekend. Achteraf bleek hij een nacht in de cel te hebben gezeten ivm zwartrijden. Hoop echt dat je snel iets hoort. Die onzekerheid is killing! Sterkte!
probeer contineu al te bellen met het de vliegmaatschapij maar ze nemen nog niet op, als ik maar weet of hij wel of niet het vliegtuig heeft genomen,
Heeft hij direct bij de luchtvaartmaatschappij geboekt of via een reisburo/online reisburo. Als het via een tussen persoon is geweest dan geeft de luchtvaartmaatschappij je geen info ivm de privacywet. En de meeste bedrijven beginnen pas om 0900 uur. Hoop dat je snel weet
Pf wat een onzekerheid meid. En zijn familie hoe reageerde die? Geschrokken of rustig had je het gevoel dat ze meer wisten,of de waarheid spraken. Xxxxx
o wat lijkt me dat vreselijk meid. Ik heb niet heel veel tips maar ik zou zijn familie gewoon bellen. Nacht of niet... dit is toch een noodgeval?
Meid wat een nachtmerrie moet dit voor jou en je kinderen zijn!! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!