Kindlief lag vanaf dag 1 met zijn hoofd naar rechts, kwam door scheve nekwervel, dat is gecorrigeerd en hij ligt nu het liefst recht, dus naar het plafond kijkend, we hebben alles al geprobeerd, zelfs in zijliggingkussen presttert ie om zijn hoofd recht te leggen, waardoor inmiddels een behoorlijke afplatting van de achterkant. de kinder fysio zei, zoveel mogelijk op zijn zij , lukt dus niet, en overdag op zijn buik, je snapt al dat dat natuurlijk niet werkt, 1) hij vindt op zijn buik afgrijselijk, doe het wel maar na 5 minuten is het drama...op het kdv doen ze het ook niet, geen tijd voor en dat begrijp ik, kortom we zijn uitgeklust... Nou begon de fysio over een helm, niet vanwege eventuele scheefgroei/drukverhoging van/in de hersens maar puur cosmetisch. ergens hebben wij zoiets van moet dat nou? Maar als ie straks gepest wordt zal hij het mij en ik me zelf het ook niet in dank afnemen... wat is wijsheid, wel doen of niet doen?
oh ja zijn dus uitbehandeld bij chirpractor en manuele therapeut, heeft absoluut geen beperking in zijn nek meer... hij slaapt overdag minimaal en wil hem dus 's nachts niet in houdingen "dwingen"... we doen nu vanaf 19 uur elke avond toch in zijliggingskussen, elke avond andere zij, en dan na de fles van 23 uur gewoon op zijn rug... zou dit ook wel helpen?
Mijn zoontje valt ook niet op zijn zij in slaap, ondanks de kussens, ik ga dan een kwartier later kijken en dan draai ik hem goed, dan blijft hij voor de rest wel goed liggen. Is dat niets?
Mijn zoontje wordt dan ook wakker, maar blijft dan toch op zijn zij liggen. Hij huilt zich ook altijd in slaap, dus is dan even onrustig, maar als ik hem omdraai is hij rustig, dus dan gaat het niet. Ik zou het gewoon blijven proberen. Ik dacht eerst ook niet dat het werkte, maar hij trapt er wel in. Oja je hebt ook speciale kussens voor rugslapers, die het hoofdje mooi rond maken! Bijv. de back to sleep.
wij kregen de keuze voor een helmpje niet, ze dachten dat het zo wel goed zou komen. met fysio erbij. nu is mijn zoon 21mnd en ik vind het best jammer dat hij geen helmpje heeft gehad. je kunt nog altijd echt duidelijk zien dat zijn hoofd echt scheef is dus als je die keuze krijgt... zou ik het denk ik wel doen, dan weet je zeker dat je kindje niet voor altijd met een scheef hoofd rond hoeft te lopen (de back to sleep is toch ter voorkoming van een plat hoofdje? toch niet om als het eenmaal scheef is weer recht te krijgen?)
Dat zou wel kunnen ja. Weet niet of het het ook weer goed krijgt idd. Weet wel dat ik bij een volgend kind, hem of haar gewoon op de zij laat slapen na 2 weken.