Ik ben ten einde raad.

Discussie in 'De lounge' gestart door Feddar34, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Hey mensen,

Ik moet even mijn ei kwijt hoor..
    Ben nu al een paar maanden super intensief bezig met het zoeken naar een dak boven ons hoofd.
    Elke keer als het dan goed lijkt te komen worden we weer afgewezen.
    Ik weet gewoon niet meer waar ik het moet zoeken.
    Sta bij diverse particuliere woningbemiddelaars ingeschreven maar het haalt niets uit.
    Marktplaats struin ik ook elke dag 2x af.

Eind november verwachten we ons meisje. We logeren nu ergens waar we echt geen klein kindje kunnen ontvangen.

We kunnen rond de 700 euro huur betalen per maand en we willen ivm werk van mijn vriend een beetje in de buurt van Amsterdam blijven.

Heeft iemand een leuke schuur in haar achtertuin :)?

Elk idee is welkom, ik ben ten einde raad.

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik vind 700 euro huur per maand betalen best veel. Kunnen jullie in dat geval niet een huis kopen? Voor huur moet je vaak lang ingeschreven staan en met koop gaat het sneller.

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Bij ons in de regio (ijmuiden) kan je je gewoon inschrijven en dan dmv opties aangeven waar je wilt en dan is het wachten geblazen. Maar je kan ook loten,dan loot je voor een bepaalde woning en per maand gaan er zo een 5 woningen in de loting. Is dat daar ook niet zo???

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

net zoals barbara1983 zegt waarom gaan jullie niet kopen ?? voor dat bedrag heb je mooie huisjes, wij hebben een 4 kamer woning met grote zolder en grote tuin eigen oprit voor 600 euro in de maand .. Ik zou 700 euro in de maand voor huur echt zonde vinden ... En qua koop woning zijn er genoeg ... Succes

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    tsja, wij hebben een schuur.. ;)

6. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Sta je al ingeschreven bij allerlei grote makelaars in Amsterdam en omgeving? Bijvoorbeeld Hoofddorp, Amstelveen, Almere? Reistijd is dan nog goed te doen naar Amsterdam.
    Vaak kun je via de makelaar particulier huren. Dus lijkt me zeker de moeite waard om te proberen.

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    met deze economie kun je heel goed een huis kopen...
    iets anders kan ik je helaas niet adviseren....

8. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

8 jun 2009
    311
    0
    0
  9. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

8 jun 2009
    311
    0
    0
    die in hoofddorp is echt een mooi huis! met ook nog een kinderspeeltuintje!!
    en dicht bij amsterdam

10. veronika

veronika Niet meer actief

Ik neem aan dat Faye IN Amsterdam zoekt, tja, dat is natuurlijk onvindbaar en onbetaalbaar, ik weet er (ook) alles van.

Heel vervelend meid, dat je in deze situatie zit. Kan me voorstellen dat je niet weg wilt uit de stad, hoop dat iemand nog een geweldige onderhandse tip voor je heeft.

Anders zijn de suggesties van de dames hierboven misschien toch wat voor je, kijken kan geen kwaad??

11. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @Veronika: ik begreep ook dat ze in Amsterdam zocht maar voor Euro 700 in de particuliere sector is in Amsterdam onmogelijk, zeker op korte termijn. Vandaar mijn opmerking om in de omgeving te kijken. TS zal toch een beetje water bij de wijn moeten doen als ze voor dit bedrag wil huren.

Oh en wat betreft iedereen die roept om te kopen. Wie weet hebben TS en haar partner geen vast contract, kopen gaat dan echt niet lukken ook al heb je voldoende te besteden.

12. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Mijn vriend heeft geen vast contract, dus onstabiel, kopen gaat dus niet... We hoeven niet perse in amsterdam te wonen, in een straal van 25km ofzo eromheen is ook goed.
    Mijn vriend is pools en spreekt engels, het is voor hem veel makkelijker om in en rondom amsterdam werk te vinden..

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Daar heb je gelijk in, niet over nagedacht toen ik het typte ;)

14. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
  15. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik vind dat huis in hoofddorp mooi wat iemand net had gevonden. Ik woon ook in die buurt en het bevalt prima.

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

Je hoeft ook geen vas contract te hebben als je maar een intentieverklaring hebt van je werk.

Suc6 met een huis zoeken!

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik woon in Zaandam en werk in Amsterdam, het is ongeveer 10 minuten met de trein. Ik ben nog sneller op mijn werk dan sommige collegas die in Amsterdam wonen.
    Verder zou ik hier nooit meer weg willen terug naar Amsterdam gaan... dus meid ga voor Zaandam.

Ik weet niet hoe lang je ingeschreven staat bij woningnet. Maar woningen zoals de Brandaris (een hele grote flat met 4 kamerwoningen, beetje vreemde flat maar hele fijne woningen) kan je al krijgen vanaf een jaar of 4 inschrijfduur.

Verder kan je alle woningbouwvereningingen opbellen voor anti-kraakwoningen. Ik weet dat Parteon woningen in de Albert Meijnstraat in wormerveer op deze manier verhuurd en dan hoef je (bijna) geen huur te betalen. Ik weet alleen niet of het ook met kinderen mag.

18. 4days

4days Niet meer actief

Ik kan je frustratie begrijpen, wij hebben in dezelfde situatie gezeten. Wij woonden namelijk in een klein studiootje, een veredelde studentenkamer. Daar hebben we ook de eerste 5 maanden met ons zoontje gewoon... Op 3-hoog zonder lift...

Wij zijn ook van instantie naar instantie gerend, maar nergens wilden ze ons urgentie geven en nergens konden ze ons helpen. Op een gegeven moment was ik echt helemaal gefrustreerd, ik zou zelf in het campinghuisje van mijn ouders zijn gaan wonen als daar verwarming was geweest...

Uiteindelijk kregen we wel een mooie woning, maar toen was ons zoontje dus wel al 5 maanden.

19. veronika

veronika Niet meer actief

He Faye,

Gelukkig vind je in de buurt ook ok, met de tips van de dames hier zou het dan wel moeten lukken, toch? Het lijken me allemaal goeie ideeen. Of denk je zelf toch van niet?

Succes, en laat anders hier nog even weten of het gelukt is?

Deel Deze Pagina