Wat is nu nodig? We hebben een duodeken voor in het ledikantje. Omdat we in November ons ventje verwachten, denk ik dat we beide dekens tegelijk gebruiken (?) in 1 overtrekje. Maar links en rechts lees ik dat je 2 dekens in je bezit moet hebben ivm wassen en zo. Is het raadzaam om dan nog een duodeken aan te schaffen? Op onnodige uitgaves zit ik niet te wachten natuurlijk. We wachten nog even af wat er bij het wiegje zit. We hebben een compleet wiegje besteld bij babypark met dekentjes/aankleding van koeka. Misschien is dat al oke. Of moeten we dan daar ook weer een dubbele set van hebben? Zucht.. Hoe lossen jullie dit op?
Ik had voor de geboorte van mijn zoontje ook 2 dekens aangeschaft voor in het ledikant en de eerste tijd sliep hij bij ons op de kamer in een wiegje waar ik ook 2 dekens voor had. Uiteindelijk heb ik de ledikantdekens helemaal niet gebruikt omdat zoontje op zijn buik sliep en heel zijn bed doorging. Vond ik eng om dan een deken te gebruiken, dus sliep hij in een (winter)slaapzakje. Uiteindelijk liggen mijn dekens dus ongebruikt in de kast, mijn advies is dan ook om gewoon even af te wachten met dekens aan te schaffen en vooralsnog alleen te zorgen voor voldoende dekens/lakentjes voor in het wiegje!
Wij hadden voor onze dochter (november kindje) gewoon 1 duo deken hoor! Ga er echt niet 2 kopen. De dekens ook niet heel lang gebruikt want ze ging idd haar bedje door en een winterslaapzak van de Hema aangeschaft Nu dus weer 1 duo deken en slaapzakken
Hier 1 duo deken bij beide gebruikt,en ook voor deze kleine meid 1 duo deken altijd genoeg aan gehad Ik vind het een soort dekbed en daar koop ik er ook geen twee van,
Hier ook altijd slaapzakken gebruikt dus zou het even afwachten. Je geeft aan dat me kindje eerst in de wieg gaat dus je kunt na een paar maanden altijd nog beslissen of je in het ledikant een extra deken nodig hebt. Ik zou wel twee wiegdekens kopen. Je gebruikt er meestal ook eentje in de wagen dus die heb je dan extra. Hoeft niet perse een dure te zijn hoor! Prenatal verkoopt ze voor 15 euro dus wel te overzien.
Ik heb wel 2 dekentjes, 2 voor de wieg en 2 voor ledikant. Dat is eigenlijk puur uit gemak en niet uit noodzaak. Want als je deken vies is geworden stop je m gewoon in de wasmachine en droger en is ie echt wel na 3 uur weer schoon en droog, is ie nog niet droog doe je je kindje even lekker in een slaapzakje niks aan de hand. Er 1 bijkopen is zo gedaan, en anders koop je een goedkoop dekentje als reserve...
Thanks dames. We gaan dan inderdaad gewoon afwachten. Wel willen we de kleine niet altijd in de wieg leggen, maar overdag ook op de babykamer in het ledikantje. Mocht ik 1 van de beide dekens moeten wassen, dan valt er altijd een mouw aan te passen. Ja, en inderdaad er is zo een deken/slaapzakje bijgekocht als het nodig is. Scheelt weer een paar pegels! Trouwens, we willen ook een hoesje doen over de ledikantdeken en die is natuurlijk ook makkelijk verwisseld.
hier 1 duodeken. maar ik had er overtrekken over heen dus dan word de deken ook niet vies. die heb ik eigenlijk nooit hoeven wassen. misschien 1 of 2 keer na een spuugpartij maar verder niet. wel regelmatig luchten natuurlijk.
Hier haal ik volgende week ook een duodeken. Ook 1 is voldoende en doe er ook een overtrek overheen. Zijn momenteel in de aanbieding bij baby en tiener megastore (25,00)