15 maanden geen fles om 7 uur maar wel s'nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moona1, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Dag Moeders,

Mijn dochter wil geen fles meer om 7 uur s ávonds,maar wordt dan wel s 'nachts wakker van de honger.en het ergste is nog dat ze meestal zo om 12 uur gaat huilen voor de fles en het dan ook hooguit tot half 6 volhoudt en dan weer een fles wil.

Het is best vermoeiend maar laten huilen twerwijl ik weet dat ze de hele fles opdrinkt vindt ik ook weer zo hard.

Herkenen jullie dit en hebben jullie eventueel tips

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik herken wel dat mijn zoon de fles van 19 uur niet meer wil, die liet hij inene staan. maar hij wordt 's nachts niet wakker van de honger gelukkig. Ik geef het altijd zijn warme eten, vlees en een toetje nu. en als hij in bad zit 's avonds geef ik het nog melk uit een beker, dan krijgt hij toch nog wat melk voor de nacht, misch een tip?

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou haar gewoon savonds als ze erom huilt de fles geven. En als jullie eerder naar bed gaan zou ik haar dan even een flesje geven ;)! Zo kunnen jullie allemaal lekker slapen, en dan zou ik het langzaam proberen wat af te bouwen, dus heel langzaam steeds wat minder in de fles doen.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij mijn zoontje zijn we de dag voor zijn eerste verjaardag gestopt met een fles te geven dus ik heb hier geen enkel referentiekader bij. Als je kindje goed eet (gewoon ontbijt, lunch en avondeten) dan is er geen reden om van de honger wakker te worden en dan is er waarschijnlijk sprake van gewenning.

Kijk nog eens naar wat er allemaal overdag gegeten wordt en probeer anders overdag iets meer te geven zodat er een meer verzadigd gevoel is bij het naar bed gaan.

5. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    hier ook geen ervaring.
    hier krijgt ze allang geen avondfles meer.ze krijgt nu nog een fles om half 1 voor ze gaat slapen tussen de middag.
    maar savonds op die leeftijd eten ze avond eten mee en dat is t

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Hmm, op die leeftijd helemaal geen ervaring mee. Mijn zoontje kreeg geen flesjes meer na zijn eerste verjaardag, maar at gewoon met de pot mee. Eet ze wel gewoon ook brood overdag en gewoon avondeten? Zo ja, weet je dan wel zeker dat ze wakker wordt voor de fles en niet gewoon uit gewenning?

Persoonlijk zou ik de fles 's nachts er toch af halen. Kun je anders niet een glas/beker water aanbieden? Ook heel wat beter voor de tandjes dan een fles melk.

7. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    #7 moona1, 2 sep 2009
    Laatst bewerkt: 2 sep 2009
    Dames,

vanacht weer zo ver het is iedere keer o 12 uur en om 4 uur echt niet normaal eerst water gegeven en dan troosten,maar ze blijft huilen tot ze de warme melk krijgt.

ik denk dat het misschien ook een gewening is maar,het is makkelijker gezegd als gedaan hoe leer je dit af.

ze eet voldoende overdaG
    7.00 FLES PAP
    10.00 BORD PAP DAARNA fruit
    13.00 BROOD MET BELEG
    TUSSENDOORTJES
    18.00 ETEN EN TOETJE EN SOMS OOK NOG EEN STUK FRUIT

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik snap je 10 uur niet, een bord pap en daarna pap? Wat bedoel je daarmee? :) Waarom geef je haar 2 keer pap en niet ipv de 10 uur pap wat fruit?

Al heb ik geen idee of dat een oorzaak zou kunnen zijn hoor. Denk het eigenlijk niet ;)

9. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Was een foutje daarna krijgt ze fruit,ze krijgt gewoom om 10 uur nog een bord pap omdat ze s middags haar brood niet echt goed eet

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maar dan kun je toch beter 's middags pap geven? Nu prop je haar 's ochtends helemaal vol? Misschien dat ze in de middag te weinig krijgt en ze daarom zo snel weer honger heeft. Het klinkt een beetje als een vicieuze cirkel (eet een tijdje 's middags slecht, dus je geeft haar 's ochtends meer, waardoor ze nu 's nachts honger krijgt, 's ochtends weer meer eet, 's middags nog steeds slecht eet, etc.).

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zou dus echt geen alternatieven voor dat broodje geven..Elke dag weer proberen, het gaat vanzelf beter. Nu zit ze sowieso nog vol van dat bord pap van 10 uur en eet ze vanzelf geen brood meer...

Persoonlijk zou ik met 15 maanden ook geen fles pap meer geven, maar daar verschillen de meningen over. Ik zou beginnen met een bord pap als ontbijt, fruit tussendoor, boterham tussen de middag, tussendoortje, warme maaltijd+toetje, voor het naar bed gaan nog wat drinken aanbieden..Verder over de dag drinken naar behoefte en nog ergens een beker melk bijvoegen..

12. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Maar ze is 15 maanden?
    Mijn zoontje is ook 15 maanden maar krijgt al een half jaar ofzo geen pap meer voor het slapen.

Als je ze snachts gaat geven zit je over 3 jaar nog steeds met een nachtvoeding, daar wennen we aan.
    Ik zou, als ze die pap nog nodig heeft, toch voor het slapen geven en anders laten huilen... Is heel zielig en zal een paar dagen moeilijk zijn, maar dat zou ik doen.
    Of langzaam afbouwen als je dat moeilijk vind.
    Eerste dagen half flesje, daarna kwart flesje en dan stoppen.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

En nog een optie met het afbouwen, als ze water niet wil: Verdunde melk...

Ik vind het ook een beetje klinken alsof ze smorgens goed eet, maar smiddags en s avonds te weinig binnenkrijgt om de nacht door te komen, doordat ze vol zit van de ochtend.
    Ik kan me voorstellen dat dit moeilijk om te draaien is. Maar het kan echt geen kwaad als ze een paar dagen (heel) wat minder eten, omdat ze bijvoorbeeld dat brood in het begin echt weigert.

14. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Dames,het komt misschien raar over dat bord pap s ochtens maar ze eet verder uitstekends middags en s avonds,dus laten we daar nu niet allemaal comentaar op gaan geven, de botterham gaat nu ook beter in de middag en wat maakt het uit als ze gwwoon een goed ontbijt heeft en daarnaast ook de middag en avond goed eet,het gaat mij gewoon om de nacht en niet wat er de rest van de dag gebeurt,ze krijgt na een heel bord avond eten van van 250 gram nog een bak yogurt en een fruit hap dus wat is daar niet genoeg aan

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zou ook idd dat bord pap van 10 uur vervangen voor fruit o.i.d en dan tussen de middag pap als ze niet brood wil. Mijn zoon is ook geen broodeter (zijn moeder ook niet ;)) dus hij krijgt hier ook een bord pap tussen de middag. Denk dat ze 's ochtends teveel krijgt en 's middags te weinig. En misch is het idd een optie om haar te laten huilen 's nachts, zal erg moeilijk zijn, maar volgens mij is het gewenning, ze heeft het eigenlijk niet meer nodig met 15 maanden...

16. kili

kili Niet meer actief

Hoi,

Hoeveel pap wil je s;avonds aanbieden ( s;nachts eigenlijk dan ?)
    Mijn zoontje is bijna 16 maand, en krijgt s;avonds ook nog een fles pap. Hij vind het heerlijk en komt s;nachts niet. (soms wel, maar niet honger)

Ons schema:
    8 uur pap
    9,30 drinken met een koekje oid.
    12.00 brood
    15.00 fruit
    17.30 uur avondeten met toetje
    19.00 fles met wat pap ( meer melk dan pap trouwens)

Overdag tussendoor drinken en een tussendoortje evt.

Misschien een idee om s;avonds warme melk te geven ?
    Of in elk geval al in de nacht melk ipv. pap. Scheelt ook weer.

Geef je als avondeten een potje of eigen gemaakt eten? Merk dat mijn zoontje voller zit van eigengemaakt eten.

En laten huilen, tja, dat is per kindje verschillend.

Succes ermee en laat je weten hoe het gegaan is ?

Liefs

Kili

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Laat maar. Ik snap echt helemaal niets van je hele schema :)

18. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Kai is ook al een tijd van de fles af....die krijgt in de ochtend een of 2 broodjes ligt er aan....(kan ook pap zijn maar Kai vind pap dus niks...)

dan voor t slapen fruit.

als hij wakker word nog een broodje....maar dat is dan al met de lunch...

rond 3 uur nog een tussendoortje

en dan avond eten...kai eet ongeveer net zo veel als ik aan avondeten....na t avond eten een beker melk...(gewoon melk en dan zit ie vol....soms een toetje tussen avond eten en melk maar hij is dus niet van de pap yogurt vla en zo....dus dan maar een beker melk...

en daarna naar bed....hij is soms nog wel wakker maar ik ga ff kijken, geef m een kus en een knuffel leg zn nijn goed en zn speen....en zeg m dat ie nog moet slapen omdat t nog geen ochtend is....dan word ie boos maar ik laat m toch....want zit er niet op te wachten dat t straks normaal word dat mam m dr uithaalt....

weet je zeker dat t niet gewenning is ipv honger???? mischien toch eens uitproberen.....ik merk dat Kai heel erg de grenzen aan t testen is...wat kan wel...tot hoever kan ik gaan en hij weet ook verdomd goed bij wie die tot hoever kan...

hoop voor je dat je een goede solution vind

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113

Joh, mensen proberen met je mee te denken. Een dagmenu kan bepalend zijn voor hoe je kindje de nacht doorkomt. Als het in de middag niet genoeg eet, komt het 's nachts omdat het honger heeft. Vandaar dat mensen meedenken in je menu en wij dachten dat ze in de middag wat slechter at. Niet dus, verkeerd gedacht;)

Brengt me nog naar je avondmaaltijd. Kan het niet zo zijn dat dàt wat teveel is om de nacht mee in te gaan? Een warme hap van 250 gram+joghurt+nog eens fruit kan best erg zwaar op de maag liggen en last geven gedurende de nacht?

Nogmaals, ik probeer mee te denken hè, heb verder geen commentaar op je dagmenu of whatever;)

Zelf zou ik trouwens ook geen melk meer aanbieden 's nachts..Ten eerste ivm de tanden, maar ook ivm gewenning. Als je het eenmaal doet, dan wil ze het de volgende nacht ook etc..Dan zit je eraan vast. Denk dan toch doorbijten. Even heenlopen, neerleggen en weer weggaan en dat herhalen tot het kwartje valt;)

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hmmmm, zie zojuist een ander topic van je waarin je verteld dat je dochter juist zo'n slechte eter is en daarom 's nachts komt. Daarmee sla je wss de spijker zelf al op de kop;) Of is dat slechte eten inmiddels opgelost (zoals je zelf in je stukje hierboven zegt, ze eet overdag genoeg, is dat dan ook zo?)

Deel Deze Pagina