Wij hebben vanaf begin af aan, aangegeven dat onze dochter haar rechterbeentje niet goed gebruikt. Maar er wordt steeds gezegd dat dat wel goed komt naarmate ze ouder wordt. Nu is ze 13 maand en begint ze eindelijk wat stapjes te zetten dus zagen wij dat ze maait met haar rechter been. Dus ben ik gewoon direct naar de huisarts gegaan en die zagen ook niets. Toch eiste ik een foto en die kreeg ik. Afgelopen vrijdag de foto gemaakt en gisteren al de uitslag en ja hoor ze zagen een heeeel lichte heupdisplasie. Volgende week naar de orthopeed. Zijn hier nog meer mensen waar hun kindje heeeel lichte heupdisplasie had. Wat deden ze dan? Wat is dan de behandeling? Mvg
Wat jammer!! Ik denk dat ze spreibroek krijgt omdat het vrij laat ontdekt. Er zijn altijd gratis inloop spreekuren bij heupenpolikliniek in zh( lumc zeggen ze het beste in regio zuid holland). Daar kan je gaan bij 2-3 weken en echo bij 3maanden. Jammer dat je dat niet verteld was op cb ( Ik wens je sterkte ermee!!
Oh wat vervelend dat het niet herkend is, zelfs nadat jullie t zo duidelijk hebben aangegeven. Ik heb geen ervaring met heupdysplasie die pas later is opgemerkt. Wel alle twee mijn meiden hebben heupdysplasie gehad. De oudste had aan beide heupen een flinke dysplasie en heeft een klein jaar een spreidmiddel (campspreider en pavlik) gehad. De jongste had een hele lichte heupdysplasie en heeft een korte periode een pavlikbandage gehad. Allebei helemaal goed gekomen. Ik weet niet hoe de behandeling is bij een lichte heupdysplasie die op latere leeftijd is opgemerkt. Hopelijk komt er snel duidelijk voor jullie. Maar dat het een hele lichte dysplasie is, is alleen maar gunstig. Succes bij de ortopeet!