Oke, graag een topic zonder gekke uitspattingen graag Ieder zijn mening.. ik wil alleen graag weten wat jullie 'normale' leeftijd vinden om bij een kindje gaatjes te schieten voor oorbellen. Mijn dochters hebben ze beiden nog niet maar de oudste begint ernaar te vragen... ik zou graag willen weten wanneer en waarom die leeftijd jullie aan hebben gehouden.
Ik wacht tot de leeftijd dat ze zelf kan zeggen dat ze het mooi vind en ze zelf ook wil. Of dat met 3 jaar is of 6 jaar maakt mij niet zo uit
Hier waren de oudste en middelste vier jaar. Toen hadden ze al een tijd gevraagd om oorbellen en wij vonden dat prima. Uitgelegd dat het even erg pijn zou doen etc., maar toen waren ze nog enthousiast. De jongste wil ze niet als een ander daar naar vraagt, ook prima
Hier iig niet voor een jaar of tien, liever later. Maar ik hoef mij niet druk te maken denk, want beste vriendinnetje heeft vorige week gaatjes laten schieten en toen ik vroeg wat ze ervan vond zei ze: het staat mooi hoor, maar gaten in mn oren schieten...denk je dat ik gek ben😂
De eerste keer toen ze bijna 4 was. Ik heb altijd gezegd dat het mag als ze er om gaat vragen en de consequenties kent. Ze kwam elke ochtend uit bed en zei steeds als eerste dat ze nu echt oorbellen wilde, dat ze wist dat het pijn deed, maar dat ze het echt heel graag wilde. Na tien zulke dagen zijn we naar de juwelier gegaan, ze heeft geen kik gegeven. Na een week ging het ontsteken, dus eruit gehaald. Een maand of 2 later zei ze dat ze er aan toe was om ze weer te laten schieten. Dus weer naar de juwelier, nu voor titanium knopjes, weer geen kik gegeven. En die zitten prima. We zijn nu een jaar verder, ze wil geen andere in, maar dat vind ik ook best. Pas was het achterkantje eraf gevallen en de oorbel uit, dan mag ik hem wel terug doen.
Ik heb geen dochters, maar zelf had ik al gaatjes voordat ik 1 werd, heb er geen probleem mee, vind het zelfs erg schattig. Mijn man denkt er anders over die zou waarschijnlijk wachten tot een kindje er zelf om vraagt, als ze bijv. 6 zijn ofzo, anyway, wij hebben dus alleen maar jongens... Die krijgen bij mij geen oorbellen
Ik heb op 0-2 jaar gestemd. Onze dochter is nu 1 jaar en als het aan mij lag had ze allang oorbellen gehad. Maar mijn wilt het nog niet, pas wanneer ze het zelf wil. Best apart want bij turken is het normaal om voor de 6 maanden oorbellen te geven. Maar ik heb dus geen andere keus dan wachten tot ze het zelf wil. Veel leden hier op het forum vinden het ordinair bij kleine baby's en kinderen maar ik vind het juist schattig en leuk staan en zie er niets verkeerds in. Mijn zoon krijgt sowieso geen oorbellen, bij jongens vind ik het echt afschuwlijk.
Onze dochters zijn er allebei al vrij jong naar gaan vragen (met 2-3 jaar). Met beide afgesproken dat ze oorbellen mogen als ze vier jaar zijn. Naar mijn idee zijn ze dan wat meer bewust van de consequenties (pijn) en lijkt het me makkelijker wat verzorging betreft. Onze oudste dochter was met die leeftijd inmiddels zo ver dat ze geen oorbellen meer wilde/durfde. En nog steeds niet (ze is inmiddels 7). Maar als ze wel wil, dan mag dat altijd. De jongste wil nog steeds oorbellen. Ze is inmiddels vier jaar, dus ik heb van de week al geïnformeerd bij verschillende juweliers in de buurt. Dus dat gaat binnenkort gebeuren.
Ik zou het pas laten doen als ze er zelf om vragen en beseft wat het inhoud, ik zal het dus laten piercen bij een professionele piercer dus absoluut niet schieten.
Als ze er om vraagt mag het. Maar tot nu nog nooit wat over gehoord. Niemand in de klas of omgeving van haar leeftijd heeft oorbellen dus het speelt nog niet.
Onze oudste heeft ze vorige maand gekregen (is in maart 5 geworden). Ik heb gewacht tot ze het zelf wilde. Dit heeft best een tijd geduurt: ze vond het al lang erg mooi, maar te spannend om gaatjes te laten prikken. De jongste wil nog niet en ik wacht gewoon tot ze zelf aangeeft dat ze ook oorbellen wil.
Rond de 4/5 - de jongste was wat jonger dan de oudste . Waarom ? Zij vond het leuk, ik vond het leuk. Pijn is -net zo als bij een bevalling - toch niet in te schatten zolang je het niet meegemaakt hebt- dus dat was hier geen tegenargument. Geen problemen hier gehad. Bij de jongste is 1 gaatje een keer dichtgegroeid, ze is 2x in het begin haar oorbelletje verloren. 1x konden we het nog redden, de 2e keer waren we te laat. Toen duurde het wel 4 maanden voor ze het weer op nieuw durfde te laten schieten (hersteltijd kwam er ook nog even bij).
Ik zou het prima vinden als m'n ruim 4,5 jarige dochter oorbellen zou willen. Ze vraagt er alleen niet naar dus we laten het zo. Zie wel of ze het in de toekomst zou willen. Onder de 4 vind ik het een no go ivm niet goed zelf kunnen beslissen als kind.
Wanneer ze de gevolgen kan overzien; ze zei toevallig laatst dat ze gaatjes wilde. Dus ik gezegd dat dat best mag maar dat het wel even flink pijn doet... Toen hoefde ze niet meer en heeft het er ook niet meer over gehad... Ze is bijna 5
Hier niet voordat ze een jaar of 6 zijn en ze het zelf willen. Dat ga ik niet voor ze beslissen. Oudste is 6 maar wil het nog niet.